Ποτέ δεν είπαμε «Άντε γεια» με τα φιλαράκια της θεατρικής ομάδας Άδελε – Αγίας Παρασκευής. Μια συνεργασία αρκετών χρόνων που έδωσε τόσες χαρές εκατέρωθεν, δεν έχει ημερομηνία λήξης.
Αντίθετα οι συγκινήσεις συνεχίστηκαν όταν η ομάδα αποφάσισε να προχωρήσει με δικές της δημιουργίες που είχαν την υπογραφή μελών της.
Η κωμωδία αποδείχτηκε πως είναι στο στοιχείο της όμορφης θεατρικής παρέας του Άδελε και μια ακόμα φορά
απολαύσαμε πρόσφατα την παράσταση με τίτλο «Άντε γεια» (Το καφενείον η Ελλάς).
Αυτή τη φορά όλο το βάρος της συγγραφής του έργου ανέλαβε ο Νίκος Σκεπετζής που έχει δείξει μεγάλο ταλέντο στην ηθογραφία. Από την εποχή του μοναδικού Νίκου Ορφανού είχαμε να απολαύσουμε το είδος που δεν είναι εύκολο. Αν πετύχεις την αυθεντικότητα της ντοπιολαλιάς πρέπει να έχει και πλοκή το θέμα σου για να κρατήσει το θεατή. Και απαιτεί παράλληλα σεβασμό στην παράδοση, καθώς η ηθογραφία σκιαγραφεί μια ολόκληρη εποχή.
Ο Νίκος Σκεπετζής πέτυχε το στοίχημα δουλεύοντας με αυθεντικά στοιχεία, που ακουμπούν την καθημερινότητα. Έφτιαξε χαρακτήρες που είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας.
Το θέμα του ήταν οι συνέπειες από την εξέλιξη που απειλεί συνήθως τις μικρές κοινωνίες απ’ όπου δεν λείπουν οι άνθρωποι που ρέπουν στη ρεμούλα και στην «αρπαχτή».
Δυο οικογένειες σε κάποιο χωριό της Κρήτης που πλούτισαν από τις παράνομες επιδοτήσεις, συγγενεύουν παντρεύοντας τα παιδιά τους για να ενώσουν και τα συμφέροντά τους.
Το αποτέλεσμα μιας αταίριαστης ένωσης φαίνεται αμέσως κι οδηγεί στη ρήξη. Πώς να ταιριάξει αλήθεια ο καθωσπρεπισμός μιας δεσποινίδας που προσπαθεί με τη βοήθεια της μητέρας να σταθεί στα επίπεδα της αστικής τάξης, με τον αυθορμητισμό του εκλεκτού της που αγγίζει τα όρια του πρωτογονισμού. Βοσκαρουδάκι μαθές ο νεαρός, πώς να προσαρμοστεί με τις απαιτήσεις μιας χαριτωμένης «μαντάμ Σουσού» που με την άνεση της οικογενειακής τσέπης, θέλει να απολαύσει στο έπακρον τα αγαθά που της εξασφαλίζει το προνόμιο αυτό.
Απολαυστικότατοι οι «συμπέθεροι» Ανδρέας Χριστουλάκης, Όλγα Βαρανάκη-Παναρετάκη, Νίκος Σκεπετζής, Κατερίνα Βροντάκη στο ρόλο νεόπλουτων ελέω παράνομων επιδοτήσεων παραγόντων του χωριού. Ανεπανάληπτοι στις ερμηνείες τους ο μοναδικός Παντελής Καραδάκης και η εξαίρετη Ελένη Καλλιάνη, το ζευγάρι των καφετζήδων που καταγράφει την αναιμική σε σημαντικά γεγονότα επικαιρότητα με αξεδίψαστη περιέργεια. Δροσερές και πανέμορφες παρουσίες οι κόρες τους Χαριτίνη Ανδρουλάκη, Ελευθερία Μουλαζιμάκη και Γεωργία Περβολαράκη.
Απολαυστικός ο Γιάννης Χατζηβασιλείου, του οποίου έχουμε δηλώσει θαυμαστές από την πρώτη του κιόλας εμφάνιση στο «Επικίνδυνο Παιχνίδι», που μας είχε παρουσιάσει η θεατρική συντροφιά του Λυκείου Ελληνίδων Ρεθύμνου. Και στο «Άντε γεια» μας ενθουσίασε με την αυθεντική κωμική φλέβα που διαθέτει και τους αυτοσχεδιασμούς του.
Χαριτωμένη και η Τζούλια Χατζημαρκάκη, στο ρόλο της κρατικής λειτουργού που ξέρει να εφαρμόζει τους νόμους και να βρίσκει «παραθυράκια» στις παρανομίες, αρκεί να υπάρχει και το σχετικό «φακελάκι» στο φάκελο.
Η μεγάλη αποκάλυψη ήταν ο μικρός Παντελής Βροντάκης σε ρόλο έκπληξη. Όπως φαίνεται ο νεαρός θα μας καταπλήξει πολλές φορές και στο μέλλον.
Όσο για τον κεντρικό καμβά της υπόθεσης, το ζεύγος δηλαδή, τι να πρωτογράψουμε. Νάνσυ Διομανταράκη και Κωστής Μυριοκεφαλιτάκης καλύτεροι από ποτέ, κερδίζουν το χειροκρότημα. Η καλλιτεχνική υπογραφή και στη σκηνοθεσία αλλά και στην γενική εικαστική παρουσίαση του έργου της Χρυσούλας Σκεπετζή, ήταν ένα ακόμα μεγάλο συν στην επιτυχία που γνώρισε και αυτή η προσπάθεια.
Μπράβο σε όλους τους συντελεστές και σε άλλα με το καλό…