Ικανοποιημένοι από τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα ξενοδοχεία και τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής και εντυπωσιασμένοι με την κρητική κουζίνα εμφανίζονται οι τουρίστες, που επισκέπτονται τη Δυτική Κρήτη, όπως προκύπτει από νέα έρευνα που έγινε στη διάρκεια της περασμένης καλοκαιρινής περιόδου στο αεροδρόμιο των Χανίων.
Ειδικότερα, η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Αεροδρόμιο Χανίων καθ’ όλη τη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου, βασίστηκε σε 4.000 ερωτηματολόγια και ατομικές συνεντεύξεις επισκεπτών, ενώ στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στους Σκανδιναβούς, οι οποίοι αποτελούν και τους βασικούς επισκέπτες.
Η έρευνα και ανάλυση συντονίστηκε από το τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης του ΜΑΙΧ, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης και την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα οι ξένοι επισκέπτες επιλέγουν τη δυτική πλευρά του νησιού, κυρίως λόγω του κλίματος και του φυσικού της τοπίου (στην συντριπτική τους πλειοψηφία σε ποσοστό 97%, ενώ η κρητική κουζίνα κερδίζει το 80% των επισκεπτών και ακολουθούν οι αρχαιολογικοί χώροι και τα καφέ με ποσοστό 35% και 26% αντίστοιχα).
Παράλληλα, οι τουρίστες εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για τα κακώς κείμενα του τόπου, που δεν είναι αλλά από την κακή ή ελλιπή οδοσήμανση, για την πλημμελή καθαριότητα, για τις υπηρεσίες ΚΤΕΛ και ταξί, καθώς και για τους χώρους πρασίνου.
Σύμφωνα με την έρευνα το προφίλ του επισκέπτη της Δυτικής Κρήτης έχει ως εξής: Το 80% των επισκεπτών είναι απόφοιτοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το 51% δηλώνει υψηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα και συγκεκριμένα πάνω από 45.000 ευρώ. Το 62% εξ αυτών είναι δημόσιοι/ιδιωτικοί υπάλληλοι.
Οι ίδιοι έκαναν κρατήσεις στα ξενοδοχεία μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων σε ποσοστό 55%, ενώ ο μέσος όρος διάρκειας των διακοπών του είναι 8-9 ημέρες.
Από αυτούς το 68% προτιμούν να διαμένουν σε ξενοδοχεία, το 25% σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα/δωμάτια/στούντιο, ενώ το 76% προτιμάει να διαμένει σε 3 και 4 αστέρων ξενοδοχειακά καταλύματα. Πακέτο «all inclusive package» επιλέγεται από το 31% των αλλοδαπών επισκεπτών.
Οι περισσότεροι που επιλέγουν τη Δυτική Κρήτη ως προορισμό, αναφέρουν ότι έλαβαν τις πληροφορίες από:
1. Από το Διαδίκτυο / (YouTube / Travel Sites) (58,8%).
2. Συγγενείς / Φίλοι (44,5%).
3. Τουριστικοί Πράκτορες / Γραφείο (17,2%).
Αντίθετα δεν φαίνεται να παίζουν ρόλο (έως 10%).
1. Έντυπα – Τουριστικοί Οδηγοί (9,6%).
2. Μέσα μαζικής ενημέρωσης (tv, εφημερίδες, περιοδικά) (3,5%).
Η ταυτότητα της έρευνας
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Αεροδρόμιο Χανίων καθ’ όλη τη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου, βασίστηκε σε 4.000 ερωτηματολόγια και ατομικές συνεντεύξεις επισκεπτών, ενώ στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στους Σκανδιναβούς, οι οποίοι αποτελούν και τους βασικούς επισκέπτες.
Η έρευνα και ανάλυση συντονίστηκε από το τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης του ΜΑΙΧ, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης και την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων.
• Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίων και προσωπικών συνεντεύξεων των επικεφαλής της έρευνας.
• Τόπος διεξαγωγής: Αεροδρόμιο Χανίων.
• Μήνες διεξαγωγής ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων: Μάιος – Νοέμβριος 2014.
• Ομάδα – Στόχος: Επιβάτες τακτικών charter flights και Low Cost.
• 4.000 ερωτηματολόγια και προσωπικές συνεντεύξεις.
• 25 διαφορετικές χώρες προέλευσης επιβατών.
• Ερωτηματολόγιο μεταφρασμένο σε επτά γλώσσες.
• Συμμετοχή 25 μεταπτυχιακών ερευνητών από χώρες Ε.Ε. για τις ανάγκες της έρευνας.