Η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του προορισμού Ρέθυμνο, η προβολή και η προώθηση τους, ώστε αυτά να γίνουν γνωστά σε ευρεία κλίμακα και να προσελκύσουν ντόπιους αλλά και ξένους επισκέπτες, αποτελεί τα τελευταία χρόνια το μεγάλο στοίχημα όλων των εμπλεκομένων με τον τουριστικό κλάδο.
Τόσο η Κρήτη συνολικά όσο και ο νομός Ρεθύμνου ιδιαιτέρως υπερτερούν σημαντικά έναντι άλλων ελληνικών προορισμών, καθώς πέραν του μοντέλου του ήλιου και της θάλασσας μπορούν να προσφέρουν στους επισκέπτες τους μια σειρά άλλων εμπειριών που έχουν να κάνουν με την κουλτούρα, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τη γαστρονομία. Τομείς για τους οποίους υπάρχει η βάση, υπάρχει το υλικό, το οποίο όμως όλοι οι αρμοδίως εμπλεκόμενοι φορείς πρέπει να συνεργαστούν για να βρουν τρόπους που αυτό θα αναδειχτεί και θα προβληθεί για να καταστεί αρχικά γνωστό και αφετέρου ελκυστικό για τους επισκέπτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν. Η ενδοχώρα του Ρεθύμνου είναι γεμάτη από άγνωστους πολιτιστικούς, θρησκευτικούς και φυσιολατρικούς θησαυρούς, οι οποίοι αφενός δεν είναι ευρέως γνωστοί στο κοινό και αφετέρου δεν έχει γίνει η απαραίτητη οργάνωση και ο συντονισμός, ώστε αυτοί να είναι επισκέψιμοι και να καταστούν πόλος έλξης επισκεπτών.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η πρωτοβουλία του συνδέσμου τουριστικών και Ταξιδιωτικών γραφείων Ρεθύμνης ο οποίος εκτός από τη συμμετοχή του στην επιτροπή τουρισμού και ανάπτυξης του μητροπολιτικού δήμου, στης οποίας έχει ενεργή παρουσία, ξεκίνησε ένα κύκλο επαφών με τους δήμους της ενδοχώρας σε μια προσπάθεια να υπάρξει η απαραίτητη συνεργασία, ο σχεδιασμός και η ο οργάνωση, ώστε οι ομορφιές της περιφέρειας, οι δραστηριότητες και τα μνημεία της να αναδειχτούν και να μπουν ο βάσεις ώστε από κοινού με την κατάλληλη διαφήμιση, το μάρκετινγκ αλλά και τις υποδομές που απαιτούνται να ενταχθούν στα προγράμματα των τουριστικών γραφείων.
Όπως εξήγησε μιλώντας στα «ΡΝ», ο πρόεδρος του συνδέσμου τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων Ρεθύμνου, η αρχή έγινε ήδη με τον δήμο Ανωγείων και το Γεωπάρκο του Ψηλορείτη, ενώ ακολούθησαν επαφές με τον δήμο Αγίου Βασιλείου. «Κάθε χρόνο ερχόμαστε σε επαφή με πάρα πολλά γραφεία και πάρα πολύ κόσμο για να διοργανώσουμε εκδρομές και άλλα τουριστικά πακέτα και στο πλαίσιο αυτό μετά από μια συνάντηση που κάναμε στα Ανώγεια για το Γεωπάρκο όπου μας ζητήθηκε να συνεισφέρουμε και εμείς από την πλευρά μας στο πως μπορεί να «στηθει» σωστά ένα προϊόν. Έτσι ξεκινήσαμε μια σειρά επαφών με στόχο να δούμε ποια είναι τα αναξιοποίητα σημεία, για τα οποία και εμείς σαν πράκτορες θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε προϊόν και να κάνουμε εκδρομές, να δούμε τι προβλήματα υπάρχουν σήμερα με τις εκδρομές, με τη μεταφορά, τι μας ζητάνε οι πελάτες μας και τι βοήθεια μπορούμε να πάρουμε από τους δήμους για την καλύτερη διεξαγωγή των εκδρομών αλλά και την ανάδειξη του προορισμού. Έχουμε ήδη κάνει συναντήσεις στα Ανώγεια για το Γεωπάρκο και στον δήμο Αγίου Βασιλείου για να δούμε καινούρια προϊόντα και πως αυτά μπορούμε να τα προβάλλουμε και να τα αναδείξουμε.
Μιλάμε για νέα προϊόντα που θα ξεφεύγουν από το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» και δραστηριότητες που θα αναδεικνύουν την ιστορία, τον πολιτισμού.
Ο στόχος λοιπόν τέτοιων επαφών είναι αφενός εμείς οι πράκτορες να γνωρίσουμε καινούρια πράγματα να μάθουμε για τις επιλογές για να μπορέσουμε στην συνέχεια να τα προσφέρουμε στους επισκέπτες μας, οι οποίοι διαρκώς ζητούν νέα πράγματα, νέες εμπειρίες και νέες δραστηριότητες. Στόχος μας είναι να αναδειχτεί η ενδοχώρα μας με καινούρια προϊόντα, τα οποία εμείς θα μπορέσουμε να τα προσφέρουμε στους πελάτες μας με ένα ωραίο τουριστικό πακέτο και παράλληλα να ενισχύσουμε τον προορισμό μας. Σαν σύνδεσμος εμείς συμβουλευτικά και επικουρικά θα παρέχουμε στήριξη στους δήμους ανάλογα με το ενδιαφέρον και τη ζήτηση που υπάρχει από τους επισκέπτες μας. Τέτοια θέματα συζητούμε και στον μητροπολιτικό δήμο μέσα από την επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης βλέπουμε ότι εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως η γαστρονομία, ο πολιτισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός αθλητικός τουρισμός είναι μορφές που μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τον προορισμό Ρέθυμνο και θα συμβάλλουν σημαντικά στην επέκταση της τουριστικής περιόδου» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Στράτος Μπερέτης.
«Η ισχύς εν τη ενώσει»… για το Ρέθυμνο
Ο σύνδεσμος τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων Ρεθύμνου, αντιλαμβανόμενος το δύσκολο τουριστικό περιβάλλον και τις προκλήσεις των καιρών, οι οποίες επιβάλλουν εγρήγορση, δηλώνει παρών και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την τουριστική εξέλιξη του τόπου μας.
Ο στόχος, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του συνδέσμου τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων Ρεθύμνου είναι: Η διαρκής αναγνωρισιμότητα του Ρεθύμνου σε συνάρτηση με την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών όλων των εμπλεκόμενων φορέων στο φάσμα του τουρισμού.
Για το λόγο αυτό, ο Σύνδεσμος, συμμετέχοντας στην τουριστική επιτροπή του δήμου Ρεθύμνου, παράλληλα ξεκίνησε συναντήσεις με δήμους του νομού μας , επιδιώκοντας στην ένωση όλων των δυνάμεων του τόπου για την από κοινού ανάδειξη του.
Για την επίλυση των προβλημάτων που συναντάμε σε καθημερινή βάση, για τη δημιουργία ενιαίας στρατηγικής και συγκρότηση ενός marketing plan 5ετίας .
Για την ανάδειξη νέων προορισμών και προϊόντων του τόπου μας με έμφαση τη φύση, τον πολιτισμό, τη φιλοξενία, τη γαστρονομία αλλά και την ιστορία. Για την τουριστική εκπαίδευση και την προετοιμασία της νέας γενιάς που με ποιοτικά και σύγχρονα μέσα θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν και (εν τέλει) θα συντελέσει στον καθορισμό του BRAND NAME της περιοχής.
O σύνδεσμος τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων Ρεθύμνου δηλώνει παρών, με την τεχνογνωσία, την εμπειρία και την αγάπη για τον τουρισμό και προτείνει:
– Δημιουργία marketing plan το οποίο όμως κάθε δήμος θα ακολουθεί με βάση τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής. Ενιαία συμμετοχή στις εκθέσεις.
– Δημιουργία ενός κοινού BRAND NAME για την περιφέρεια του Ρεθύμνου. Κάθε δήμος θα το επικοινωνεί τα χαρακτηριστικά του.
– Πληροφοριακό υλικό, έντυπο και οπτικοακουστικό με βάση το marketing plan και διανομή μέσα από τα γραφεία και λεωφορεία των τουριστικών γραφείων Ρεθύμνης.
– Διαδικτυακούς τουριστικούς οδηγούς με στόχευση και επαγγελματισμό, οι οποίοι να συνάδουν με τη σύγχρονη ψηφιακή εποχή.
– Βελτίωση οδικού δικτύου, καθαριότητα και σωστή σήμανση στα σημεία ενδιαφέροντος.
– Εκπαιδευτικά σεμινάρια με συν-διοργάνωση και του συλλόγου τουριστικών πρακτόρων.
– Ο σύνδεσμος τουριστικών πρακτόρων θα αναλάβει την πρωτοβουλία να καθοριστεί ο προσεχής Μάρτιος σαν «Μάρτιος – μήνας εξορμήσεων στα χωριά», με δωρεάν εκδρομές για το προσωπικό των τουριστικών γραφείων, ξενοδοχείων, φοιτητών και τις οικογένειές τους..
Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 09/02/22 με εκπροσώπους του δήμου και του τουρισμού από τον Άγιο Βασίλειο με μία εποικοδομητική συζήτηση υποσχόμενη για το μέλλον…
Στο δωδεκάμηνο τουρισμό στραμμένο το βλέμμα του δήμου Ρεθύμνου – Συνάντηση με τον υπουργό είχε χθες η Π. Μπιρλιράκη
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το 2022 το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του δήμου Ρεθύμνου δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τη προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Βασικός στόχος σύμφωνα με το πρόγραμμα είναι η δημιουργία ενός branding ασφαλούς προορισμού «όλο τον χρόνο». Η δημιουργία τουριστικών εμπειριών βρίσκεται στις προτεραιότητες, με δεδομένο ότι οι τουρίστες αναζητούν όλο και περισσότερο αυθεντικές εμπειρίες. Ένα σημαντικό κομμάτι του προγράμματος είναι η συνεργασία με φορείς και παράγοντες του τουρισμού , πολιτιστικούς συλλόγους, φορείς και άλλους δήμους και την περιφέρεια με στόχο την πραγματοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων και κατά τους χειμερινούς μήνες, η ανάπτυξη τουριστικών πακέτων για περιπατητικές διαδρομές, ανάδειξη φαραγγιών, ανάπτυξη του αγροτικού τουρισμού, του γαστρονομικού τουρισμού και αθλητικού τουρισμού.
Χθες μάλιστα η αρμόδια αντιδήμαρχος τουρισμού του δήμου Ρεθύμνου, Πέπη Μπριλιράκη είχε συνάντηση με τον υπουργό τουρισμού Βασίλη Κικίλια στο οποίο κατέθεσε ένα πλήρη και τεκμηριωμένο φάκελο σε σχέση με τις αθλητικές υποδομές του δήμου Ρεθύμνου και τις δυνατότητες ενίσχυσης του αθλητικού τουρισμού.
Η κ. Μπιρλιράκη σε δηλώσεις της στα «ΡΝ», ανέφερε: «Είμαστε σε αναμονή της πλήρους ενημέρωσης από πλευράς υπουργείου Τουρισμού για τη δημιουργία DMO (τουριστικό οργανισμό) στους δήμους της χώρας και θα καταθέσουμε μόλις είμαστε έτοιμοι την αίτηση μας για να μπορέσουμε σαν ένας τουριστικός δήμος να έχουμε ένα τέτοιο οργανισμό, ο οποίος θα διαχειρίζεται το τουριστικό μας προϊόν. Εν τω μεταξύ προετοιμαζόμαστε και συλλέγουμε στοιχεία ώστε μόλις αναλάβουν οι άνθρωποι του τουριστικού οργανισμού να είμαστε έτοιμοι δημόσιος και ιδιωτικός τομέας να συνεργαστούμε ως εταίροι και μέσω του τουριστικού οργανισμού να ξεκινήσουμε γρήγορα τους στόχους που έχουμε θέσει σαν τουριστικός προορισμός. Ήδη κατέθεσα στον υπουργό τουρισμό το φάκελο με το πακέτο το δικό μας, που καταδεικνύεται την ετοιμότητα μας για δώδεκα μήνες τουρισμό βασιζόμενος στις εναλλακτικές μορφές ,γιατί ο δωδεκάμηνος τουρισμός στη χώρα θα βασιστεί σε έτοιμες υποδομές. Εγώ κατέθεσα τις αθλητικές μας υποδομές τις διοικητικές και οργανωτικές , για ένα ολοκληρωμένο προορισμό που μπορεί να υποδεχτεί τουριστικά αθλητικά πακέτα στη διάρκεια όλου του χρόνου και ιδιαίτερα τη χαμηλή και τη μεσαία σεζόν».