Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ δεν πήρε μέρος στην προεκλογική φαρσοκωμωδία, που ονομάστηκε σύσκεψη για (άλλη μια) μελέτης «βιωσιμότητας» της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά. Άλλο ένα μνημόσυνο της υπόθεσης αυτής.
Η κατάργηση της γραμμής του Ρεθύμνου και η βίαιη στροφή του μεταφορικού του έργου στα λιμάνια Σούδας και Ηρακλείου, έγινε όχι γιατί ήταν ζημιογόνα αλλά για να γίνουν για τους εφοπλιστές, πιο κερδοφόρες, πιο «βιώσιμες», πιο «ανταγωνιστικές» οι όμορες γραμμές και το έργο συνολικά. Η ίδια τους η αφετηρία επομένως, η «βιωσιμότητα δηλ., οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής κι όχι στην αναβίωσή της. Νισάφι πια και με τις εταιρείες «λαϊκής βάσης». Δεν τους αρκούν αυτά που ήδη έχασε ο κόσμος για να μείνει ανέπαφος ο βωμός της ανταγωνιστικότητας και των κερδών; Με τους όρους αυτούς ούτε στη δευτέρα παρουσία θα δούμε καράβι. Τα επερχόμενα μάλιστα διόδια στον νέο ΒΟΑΚ, θα κάνουν ακόμη πιο ακριβή την μετακίνηση. Θα εντείνουν τις οικονομικές ανισομετρίες στο νησί. Θα αυξήσουν όμως ακόμη περισσότερο την «βιωσιμότητα» και την κερδοφορία των μεγαλοεπενδυτών, που εκμεταλλεύονται το δικαίωμα στη μετακίνηση. Αυτή εξ άλλου είναι η πεμπτουσία της περιβόητης «βιώσιμης κινητικότητάς» τους.
Δική μας αφετηρία είναι ότι η γρήγορη ασφαλής και σύγχρονη μετακίνηση είναι κοινωνική ανάγκη και δικαίωμα όλου του λαού και ταυτόχρονα βασικό εργαλείο ισόμετρης ανάπτυξης όλων των περιοχών. Το μεταφορικό-συγκοινωνιακό έργο είναι δημόσιο και είναι ευθύνη της κυβέρνησης και του κράτους ο σχεδιασμός και η εξασφάλισή του. Έχουν υποχρέωση να επιβάλουν σ’ αυτούς που θέλουν να κερδίζουν από την εκμετάλλευσή του, μαζί με τις γραμμές «φιλέτα» να παίρνουν και τα «κόκκαλα». Κανείς εξ άλλου δεν τους έβαλε με το ζόρι σ’ αυτή τη δουλειά. Αυτό που δεν μπορεί να κάνει η εφοπλιστική ασυδοσία μπορεί χίλιες φορές καλύτερα να το κάνει ένας ενιαίος δημόσιος φορέας με ουσιαστικό λαϊκό έλεγχο.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν στον περιορισμό της καπιταλιστικής και στην προκειμένη περίπτωση της εφοπλιστικής ασυδοσίας για να ικανοποιούνται στοιχειωδώς οι κοινωνικές λαϊκές ανάγκες. Τέτοιοι όμως περιορισμοί είναι ασύμβατοι με το καθεστώς της απελευθέρωσης, τη «δίκαιη ανάπτυξη» του ΣΥΡΙΖΑ, τη «βιώσιμη» της ΝΔ. Αυτές έχουν κορώνα στο κεφάλι τους η περιφέρεια, ο δήμος, ο κ. Αρναουτάκης, η κ. Λιονή, ο κ. Μαρινάκης, ο κ. Νίνος κ.λπ. Γι’ αυτό κρατούν ολάκερη την πίτα των συμφερόντων και κοροϊδεύουν τον κακόμοιρο τον «σκύλο».
Μην πάμε μακριά. Τα χωριά του Καμπανού έχουν ξεσηκωθεί αφού τον 21ο αιώνα ζουν σε πλήρη συγκοινωνιακό αποκλεισμό. Την ίδια ώρα Μαρινάκης, Νίνος, Ανδρουλάκης Βουρβαχάκης χαρίζουν κυριολεκτικά 200 χιλ απ’ το DAISTINAITION στο ΚΤΕΛ. Δικαιολογούνται, στους κατοίκους, πως η γραμμή δεν είναι «βιώσιμη». Τάζουν μελέτες (καθρεφτάκια στους ιθαγενείς) για να την κάνουν, λέει, ελκυστική στους τουρίστες!!! Αποφεύγουν, όπως ο διάβολος το λιβάνι να εφαρμόσουν την κατοχυρωμένη αρμοδιότητα (Ν. 3852/10 άρθρο 94) ο δήμος να αποφασίζει τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ. Για να μην θίξουν τη «βιωσιμότητα» του ΚΤΕΛ, κάνουν αβίωτο τον βίο των ανθρώπων. Του επιτρέπουν να θησαυρίζει στις γραμμές «φιλέτα» και να αφήνει στα αζήτητα τις αραιοκατοικημένες περιοχές.
Ο λαός πρέπει να σταματήσει να θαμπώνεται από τα καθρεφτάκια τους. Αλλιώς θα χάσει πολύ περισσότερα στον βωμό της «βιωσιμότητας» των λίγων. Στις εκλογές του Μάη να αλλάξει αποφασιστικά τους συσχετισμούς. Εδώ ένα λεωφορείο δεν μπορούν να εξασφαλίσουν, καράβι θα δρομολογήσουν;
*O Μανούσος Μανουσογιάννης είναι δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος δήμαρχος για τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Ρεθύμνου