Ο αριθμός 40, έχει, φέτος, μια ιδιαίτερη σημασία για τον τουριστικό κολοσσό, που αποτελεί σήμερα η Grecotel. Είναι η πορεία του στο χρόνο που δίνει ένα πολυσήμαντο απολογισμό.
Στα σαράντα αυτά χρόνια λειτουργίας της η Grecotel έχει καταφέρει να είναι η κορυφαία, μεγαλύτερη ξενοδοχειακή αλυσίδα στην Ελλάδα με 30 πολυτελείς τουριστικές μονάδες. Αποτελεί μια συλλογή από τα καλύτερα παραθεριστικά ξενοδοχεία στην Ελλάδα, το καθένα ξεχωριστά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο, εμπνευσμένο από το περιβάλλον της περιοχής που βρίσκεται. Κι αυτά τα πολυτελή ξενοδοχεία και θέρετρα (4 και 5 αστέρων) είναι διάσπαρτα στην ελληνική επικράτεια: Κρήτη, Αθήνα – Αττική, Μύκονο, Πελοπόννησο, Κέρκυρα, Ρόδο, Κω, Χαλκιδική, Λάρισα και Αλεξανδρούπολη. Καθένα χωριστά προσφέρει την εμπειρία του τρόπου ζωής για άτομα όλων των ηλικιών, ζευγάρια, οικογένειες ή παρέες φίλων που αναζητούν μοναδικές στιγμές στις διακοπές τους.
Στα σαράντα αυτά χρόνια λειτουργίας της η Grecotel Hotels & Resorts έχει λάβει περισσότερα από 1.500 διεθνή βραβεία από επισκέπτες, τουριστικούς οργανισμούς, tour operators και διεθνείς οργανώσεις για την ποιότητα των ξενοδοχείων της, την αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και για τις πρωτοβουλίες στον τομέα του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Και να φανταστεί κανείς ότι το όραμα της γιγαντιαίας αυτής αλυσίδας τουριστικών μονάδων δημιουργήθηκε στο Ρέθυμνο, όταν αυτό το χτυπούσε αλύπητα η μιζέρια. Τότε που άνθρωποι σαν τους αδελφούς Δασκαλαντωνάκη επέμεναν να μείνουν στον τόπο τους και να μοχθήσουν για την προκοπή του.
Όραμα για την ανάπτυξη
Έτσι από χρόνια τώρα Grecotel και Δασκαλαντωνάκης ήταν πάντα έννοιες αλληλένδετες με την ανάπτυξη της οικονομίας μας. Μια σχέση που έχει συντελέσει τις τελευταίες δεκαετίες στην αποτελμάτωση του Ρεθύμνου από μεγάλες περιόδους κρίσης και μαρασμού δίνοντας αντικείμενο δουλειάς σε δεκάδες ειδικότητες και επιχειρήσεις. Πως φθάσαμε όμως από την απόλυτη μιζέρια στο σημερινό θαύμα;
Θλιβερή προϊστορία
Ανάμεσα σε δυο πανίσχυρους οικονομικά γείτονες, Χανιά και Ηράκλειο, το «παντέρμο» Ρέθυμνο, όπως έλεγε ο ποιητής βίωσε την κρίση αμέτρητες φορές. Ο βίος ο φτωχός του Ρεθεμνιώτη, το λάδι, το χαρούπι, το βαλανίδι.
Βήμα βήμα ο τόπος προσπαθούσε να διερευνήσει πιθανότητας εξόδου από τη μιζέρια. Τα πρώτα καφενεία, ζαχαροπλαστεία, καθώς και τα οργανωμένα καταστήματα παροχής ειδών πρώτης ανάγκης, αναβάθμισαν την ποιότητα ζωής, αλλά πυλώνες ανάπτυξης ο τόπος δεν διέθετε πέρα από τους ελαιώνες.
Το λάδι κινούσε την αγορά
Το λάδι για αρκετές δεκαετίες καθόριζε την οικονομική πορεία του τόπου. Όλες οι συναλλαγές γίνονταν με λόγο τιμής και εν αναμονή βεντέμας. Από το αποτέλεσμα της ελαιοσυλλογής και την κίνηση των προϊόντων του κυρίως από το σαπούνι, κρέμονταν υποθέσεις ζωής και μέλλοντος νέων ανθρώπων. Κάποιες πιθανότητες εμπορικών συναλλαγών, έδιναν κατά καιρούς το χαρούπι και το κίτρο αλλά οι συγκυρίες ματαίωσαν σιγά σιγά κάθε προοπτική. Οι Σίσες με το λάβδανο κάτι πήγαν να καταφέρουν στις εξαγωγές κυρίως προς τις αραβικές χώρες αλλά χωρίς εντυπωσιακό αποτέλεσμα, αφού κάλυπταν μια μικρή περιοχή. Ο νομός Ρεθύμνου, στην πλειοψηφία του υπέφερε.
Ο πόλεμος έφερε το μαρασμό
Στη διάρκεια του μεσοπολέμου η βιομηχανία σαπουνιού που αναπτύχθηκε έδωσε δουλειά και αύξησε τον κύκλο εργασιών ευεργετικά για τον τόπο. Ο πόλεμος στέρησε αυτήν την πολύτιμη πηγή εσόδων και το Ρέθυμνο λιμοκτονούσε. Άρχισε τότε η κάθοδος από τα χωριά στο κέντρο και κυρίως στην Αθήνα. Το κύμα μετανάστευσης γιγαντώνεται στη δεκαετία του 1960. Οι πιο τυχεροί βολεύτηκαν στην Αθήνα με τη στήριξη του Κρητικάρχη Γιώργη Βογιατζάκη. Οι άλλοι υποχρεώθηκαν να καταφύγουν στη Γερμανία, στην Αμερική, στην Αυστραλία αναζητώντας δουλειά. Ο τόπος ερήμωνε. Οι παράγοντες του τόπου σε μεγάλο ποσοστό ανάλωναν τις δυνάμεις τους σε αντιπαραθέσεις. Το λιμάνι ήταν που τους απασχολούσε και η θέση του.
Το Πανεπιστήμιο στη συνέχεια και η απόκτησή του. Ταυτόχρονα με τα μεγάλα δημόσια οράματα κι έργα, κάποιοι άλλοι, νοικοκυραίοι για την εποχή τους, φιλόπονοι και φιλότιμοι αφού έμειναν στον τόπο τους παρά τις δυσκολίες, άφησαν το νου τους ελεύθερο να ονειρευτεί καλύτερες μέρες με τις δικές τους ιδέες, για τον τόπο.
Αυτές οι μικρές ομάδες βρήκαν και τις λύσεις στο πρόβλημα του Ρεθύμνου που έφθινε σαν πόλη χρόνο με το χρόνο. Ανάμεσά τους και οι Δασκαλαντώνηδες. Και άνοιξαν διάπλατα πόρτες ανάπτυξης ρισκάροντας περιουσίες και προσωπική ευθύνη στον τομέα τουρισμός.
Πρώτοι πυρήνες τουριστικής ανάπτυξης
Από τους πρωτοπόρους ο Τάκης και ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης έβαλαν τα βασικά στέρεα θεμέλια ανάπτυξης στον τόπο τους κι επειδή οι προσπάθειες που έχουν όραμα και προοπτική ποτέ δεν αποτυγχάνουν, έφθασαν εκεί που είναι σήμερα -Μια από τις σημαντικότερες μονάδες της ελληνικής οικονομίας.
Στρατηγικός νους ο Τάκης, ως προς τη συγκρότηση και την οργάνωση, ευρηματικός ο Νίκος, ως προς τη δημιουργία προϋποθέσεων μιας σταθερής πορείας, δημιούργησαν το θαύμα.
Αυτό ο κ. Νίκος Δασκαλαντωνάκης ιδιαίτερα, σαν να το καλλιεργούσε στη σκέψη του για χρόνια. Θυμόμαστε το βλέμμα του κάθε φορά που τον συναντούσαμε στο γραφείο του, εκεί στην πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων, που έκανε το εμπόριο λαδιού.
Είχε την έκφραση οραματιστή, αλλά και ορθολογιστή όταν έκανε τα δικά του σχόλια γύρω από τα προβλήματα του τόπου. Έπλαθε με το νου τις επόμενες επιχειρηματικές του κινήσεις περιμένοντας κι άλλες επιβεβαιώσεις, ότι η επιτυχία στις μικρές εμπορικές δραστηριότητες, μπορεί να οδηγήσει και σε μεγαλύτερες αν βασιστεί σε απλές, αλλά ουσιαστικές λεπτομέρειες με γνώμονα τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.
Άνθρωπος πρακτικός και μεθοδικός στη ζωή του, είχε έναν ιδιαίτερο τρόπο να συναλλάσσεται με τον πελάτη, επενδύοντας κυρίως στις ανθρώπινες σχέσεις.
Και η πολιτική του αυτή φάνηκε πολύτιμη όταν δημιουργήθηκαν οι πρώτες τουριστικές μονάδες στο Ρέθυμνο και κυρίως το «ΡΙΘΥΜΝΑ» που ήταν καύχημα για τον τόπο.
Μπορεί ο Άγιος Νικόλαος να είχε ξεκινήσει την περιπέτεια στους μεγάλους ωκεανούς της τουριστικής αγοράς, αλλά το Ρέθυμνο απέδειξε πως διαθέτει τους πιο ικανούς και τολμηρούς καραβοκύρηδες.
Στον τομέα του τουρισμού ο κ. Νίκος Δασκαλαντωνάκης πιστώνεται ότι πρώτος εντόπισε τις μικρές εκείνες πτυχές που δίνουν ενδιαφέρον σε ένα τουριστικό προορισμό για να δικαιώσει και τις παραδόσεις του Ξένιου Δία. Ανοικτή καρδιά, φιλόξενη διάθεση, ανθρωπιά!
Ο ξένος πάντα θα είχε ευκαιρίες να ζήσει σε πολυτελείς τουριστικές μονάδες. Στο «ΡΙΘΥΜΝΑ» όμως, που είχε και την άνεση της εφαρμογής πολλών σχεδίων, θα ανακάλυπτε παράλληλα και το στίγμα του τόπου. Θα γνώρισε την πολιτιστική του ταυτότητα. Από τη ρακί με το μεζέ και το καλαμπούρι, μέχρι την οικογενειακή ατμόσφαιρα κυρίως στις πασχαλινές διακοπές.
Κι εδώ κρύβεται η μεγάλη ικανότητα του Νίκου Δασκαλαντωνάκη να στεριώνει την προσπάθειά του με βασικές προϋποθέσεις το συναίσθημα και τον ευρηματικό νου.
Βασικό προτέρημα, ότι ήξερε να διαλέγει τους ικανότερους συνεργάτες με εξαιρετικές γνώσεις, από τις σημαντικότερες σχολές του εξωτερικού και με ζηλευτή προϋπηρεσία. Αυτούς έπειθε να συνταιριάζουν τις γνώσεις τους με τη δική του πολιτική της αγνής παρέας γιατί πίστευε, ότι αν ο ξένος νοιώσει το ξενοδοχείο σπίτι του θα έρθει ξανά. Κι είχε δίκιο!
Μοναδικές καινοτομίες
Έτσι το «ΡΙΘΥΜΝΑ» άρχισε να εντυπωσιάζει τον κόσμο της τουριστικής αγοράς με τις καινοτομίες του. Οικογενειακά πακέτα διακοπών, παιδικό χωριό, γνωριμία με το περιβάλλον και τις παραδόσεις, κρητικές βραδιές που καθιερώθηκαν και σε άλλα ξενοδοχεία, νύχτες Αναστάσεως και Πάσχα με αναβίωση όλων των εθίμων, προβολή της παραδοσιακής κουζίνας και ανάδειξης των ντόπιων προϊόντων αλλά κυρίως προσωπική επαφή.
Για πρώτη φορά οι δημοσιογράφοι των τοπικών εφημερίδων είχαν μια ευκαιρία για σπουδαία ρεπορτάζ, καθώς ήταν αμέτρητες οι προσωπικότητες που επέλεγαν το Ρέθυμνο για διακοπές. Άνθρωποι των Γραμμάτων, της Τέχνης, της Επιστήμης και βέβαια πολιτικοί ηγέτες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε εδώ τους Κωνσταντίνο Καραμανλή, Ανδρέα Παπανδρέου, Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, Βίλυ Μπραντ, Γκαστόν Θορν (πρόεδρος της Kομισιόν), Πατριάρχη Βαρθολομαίο, Άντονυ Κουίν, Παντελή Πρεβελάκη, Μελίνα Μερκούρη και πολλοί άλλοι.
Ακολούθησαν τα συνέδρια που έδωσαν νέα ανάσα στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου. Οι εκατοντάδες των συνέδρων ήταν δώρο Θεού για την τοπική αγορά. Παροχές στους εργαζομένους που δεν μπορούσε κανένας εργοδότης να φανταστεί. Από παιδικό σταθμό για την εξυπηρέτηση των γονέων, Τράπεζα αίματος, προγράμματα επιμόρφωσης, ερασιτεχνική ομάδα ποδοσφαίρου, μέχρι πιστωτική κάρτα που διεύρυνε τον κύκλο των αγορών τους προς όφελος και των άλλων επιχειρήσεων του Ρεθύμνου.
Ευλογία για τον τόπο
Η αλυσίδα της Grecotel που χρόνο με το χρόνο αντρειωνόταν, αποτέλεσε ευλογία για τον τόπο, καθώς έδωσε δουλειά σε εκατοντάδες εργαζόμενους που σήμερα είναι χιλιάδες. Ο Δασκαλαντώνης σήκωσε ψηλά τον πήχη στην ποιότητα των παροχών, έτσι ώστε οι νέοι να στρέφονται πρώτα στη σπουδή του αντικειμένου πριν αναζητήσουν δουλειά στο ξενοδοχείο.
Όσο για τους πρώτους εργαζόμενους που βρέθηκαν σε ένα αντικείμενο άγνωστο σ’ αυτούς, ομολογούν με ευγνωμοσύνη ότι, από τους πρώτους διευθυντές και προϊσταμένους που εργάστηκαν στο «ΡΙΘΥΜΝΑ», αλλά και στις άλλες μονάδες της Grecotel, έμαθαν όσα δεν θα μπορούσαν να μάθουν σε σχολές και μάλιστα υψηλού επιπέδου σπουδών. Κι οι γνώσεις αυτές αναβάθμισαν την ποιότητα και της ίδιας τους της ζωής.
Στήριξη πολιτιστικής ζωής
Από τις βασικές αρχές πολιτικής της επιχείρησης ήταν η στήριξη κάθε σοβαρής πολιτιστικής προσπάθειας.
Θυμάμαι τις πρώτες συνεδριάσεις στη Νομαρχία επί Βασιλικής Μόσιαλου που ξεκινούσε το Αναγεννησιακό Φεστιβάλ. Παρών και ο κ. Νίκος Δασκαλαντωνάκης, που εξέπληττε την επιτροπή με τις ιδέες του. Μια μέρα η νομάρχης ήταν εξαιρετικά δύσθυμη γιατί κινδύνευε ο θεσμός από την πρώτη του διοργάνωση. Το κράτος δεν έδινε καμιά προοπτική στήριξης.
Κι ενώ όλοι κοιτούσαν προβληματισμένοι αλλήλους σηκώνεται ο κ. Νίκος με μια άνεση γεμάτος σιγουριά ζητά την άδεια και κάνει παρουσία όλων ένα τηλεφώνημα. Όταν έκλεισε είχε ήδη εξασφαλίσει 500.000 δραχμές για το ταμείο του Φεστιβάλ. Η κίνηση αυτή ενθάρρυνε και τους άλλους και με τις κατευθύνσεις του συμπολίτη επιχειρηματία μαζεύτηκε σε χρόνο ρεκόρ το ποσόν.
Από τότε βέβαια το γραφείο του κ. Νίκου δεχόταν συνέχεια αιτήματα για την ενίσχυση θεσμών. Και δεν έφυγε κανένας παραπονεμένος. Με τον τρόπο αυτό η Grecotel πιστώθηκε και την πολιτιστική αναβάθμιση του Ρεθύμνου τα τελευταία 30 χρόνια χάρις στην ηθική και υλική στήριξη. Πολιτική που συνεχίζεται και σήμερα με την ηθική και υλική στήριξη φορέων κυρίως αυτών που έχουν σχέση με ευπαθείς κοινωνικά ομάδες. Δεν είναι τυχαίο ότι κάθε χρόνο με μια μεγάλη εκδήλωση η επιχείρηση στηρίζει το έργο του Συλλόγου «Αγάπη». Χωρίς αυτή την βοήθεια παιδιά, που η φύση τους φέρθηκε σαν «κακή μητρυιά» θα ζούσαν στο περιθώριο της ζωής. Και ας μην ξεχνάμε ότι το όνομα του κ. Νίκου Δασκαλαντωνάκη δεσπόζει στη νέα πτέρυγα του νοσοκομείου.
Όπως βεβαιώνει και ο κ. Γιώργης Αγγελιδάκης, ως πρόεδρος του ιδρύματος τότε, έκανε την κίνηση να αποτανθεί σε διάφορους επιχειρηματίες. Με τον κ. Νίκο Δασκαλαντωνάκη δεν χρειάστηκε παρά ένα τηλεφώνημα. Και η ανταπόκριση ήταν άμεση.
Έργο ζωής η παραδοσιακή φάρμα Agreco
Μεγάλη η συμβολή του Ομίλου και στην ευρύτερη ανάπτυξη του τόπου. Από τους πρώτους κιόλας κρίκους που αποτέλεσαν την τεράστια σήμερα αλυσίδα της Grecotel, το Ρέθυμνο είχε ενταχθεί σε τροχιά ανάπτυξης. Μια και μόνο επιχείρηση απασχολούσε 2.500 υπαλλήλους όλων των κατηγοριών.
Πάντα πνεύμα ανήσυχο και δημιουργικό ο κύριος Νίκος, όπως τον αποκαλούν πάντα οι Ρεθεμνιώτες, είχε όνειρο ζωής να δημιουργήσει και κάτι το διαφορετικό. Μια μονάδα που να αναβιώνει το παραδοσιακό χωριό με όλη του την υποδομή και πιστή αντιγραφή ακόμα και των γεύσεων που θα έπρεπε να θυμίζουν το ευλογημένο χέρι της γιαγιάς. Και εγένετο η παραδοσιακή φάρμα Agreco, μια πρότυπη και πρωτότυπη μονάδα, που συγκεντρώνει πλήθος επισκεπτών σε οργανωμένα γκρουπ αναβιώνοντας τη ζωή της υπαίθρου.
Επομένως δεν βοηθά μόνο η τύχη τους τολμηρούς, αλλά και τους ευφυείς που κινούνται με κίνητρα αγαθά στοχεύοντας στην προκοπή του τόπου τους. Κι αυτό το κατάφερε ο κ. Νίκος Δασκαλαντωνάκης ανοίγοντας δρόμους και δημιουργώντας πρότυπα για τους επόμενους που έχουν όραμα και όρεξη να δουλέψουν για την προκοπή της πόλης τους. Θεία ανταπόδοση λοιπόν, για την μεγάλη προσφορά του Νίκου Δασκαλαντωνάκη στον τόπο η σημερινή εικόνα που παρουσιάζει το τεράστιο συγκρότημα πλέον της Grecotel πανελλαδικά.
H πιο κερδοφόρα επιχείρηση
Σύμφωνα με δημοσίευμα της έγκριτης οικονομικής εφημερίδας «Αγορά» και το 2014 τα ξενοδοχεία του Ομίλου Νικολάου Δασκαλαντωνάκη αναδείχτηκαν από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις του κλάδου (ICAP 2014) με κύκλο εργασιών 151 εκατομ. ευρώ, 1,85 εκατομ. διανυκτερεύσεις). Έτσι ο Όμιλος παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς της Ελλάδας αυξάνοντας το μερίδιο του σε 4,4%. Σύμφωνα με την ίδια πηγή και το 2015 και έως το 2017 ο Όμιλος, σταθερός στην στρατηγική του για ανάπτυξη με γνώμονα την τουριστική ζήτηση, ανακοινώνει ότι προχωρά στην υλοποίηση νέων συνεργασιών και επενδύσεων ύψους 80 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνουν νέα ξενοδοχεία, έργα επέκτασης και εκσυγχρονισμού υφισταμένων μονάδων, σε Κρήτη, Πελοπόννησο, Μύκονο, Κέρκυρα και Χαλκιδική.
Επίσης, νέα σημαντική εμπορική συμφωνία με το κορυφαίο τουριστικό οργανισμό TUI A.G., έχει συνάψει ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης συνεχίζοντας την μακροχρόνια επιτυχημένη συμμαχία προς όφελος όχι μόνο του Ομίλου του αλλά και του ποιοτικού Ελληνικού Τουρισμού.
Παρά την παρατεταμένη κρίση της Ελληνικής οικονομίας, ο Όμιλος υπό την ισχυρή διοίκηση του Νίκου Δασκαλαντωνάκη, αφού πέτυχε την σταθεροποίησή του, προχώρησε σε σημαντικές νέες επενδύσεις.
Συγκεκριμένα, ο Όμιλος ολοκλήρωσε το 2014 επενδυτικά προγράμματα συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ. Την τουριστική σεζόν 2014, λειτούργησαν οι πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες Caramel Grecotel Boutique Resort και White Palace Grecotel Luxury Resort στο Ρέθυμνο Κρήτης. Επίσης η επένδυση στην ριζική ανακαίνιση και λειτουργία του Pallas Athena Grecotel Boutique Hotel στην ευαίσθητη περιοχή του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, μια τολμηρή και συνάμα αποφασιστική κίνηση για την οικονομική συγκυρία της χώρας, έγινε σύμβολο της τουριστικής αναγέννησης και ανάκαμψης της πρωτεύουσας.
Σημαντικές ήταν και οι επενδύσεις σε ανακαινίσεις των ξενοδοχείων Corfu Imperial Grecotel Exclusive Resort και Daphnila Bay Thalasso All-inclusive Resort στην Κέρκυρα, καθώς και στο Mykonos Blu Grecotel Exclusive Resort στη Μύκονο, έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως.
Συνεχίζουμε…
Ο πρόεδρος του Ομίλου κ. Νίκος Δασκαλαντωνάκης απλός πάντα και με την ίδια θεληματική ματιά, σε δήλωσή του αναφέρει:
«Συνεχίζουμε να στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την ανάπτυξη της χώρας επιτυγχάνοντας σημαντικά κερδοφόρα αποτελέσματα και επικεντρώνοντας τις επενδύσεις μας στην περιφέρεια. Με αυτό τον τρόπο ενισχύουμε έμπρακτα την οικονομία των κατά τόπους περιοχών που δραστηριοποιούμαστε όχι μόνο διατηρώντας, αλλά και προσφέροντας νέες θέσεις εργασίας, αφού οι εργαζόμενοι μας φτάνουν τους 5.500. Επίσης, πιστός στην πεποίθησή μου για την άρρηκτη σύνδεση της αγροτικής οικονομίας με τον Ελληνικό Τουρισμό, είναι ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση να βλέπω τα προϊόντα της φάρμας μου Agreco να διατίθενται πλέον στα Duty Free της χώρας».
Συνεχίζοντας ο κ. Νίκος Δασκαλαντωνάκης με την ιδιότητά του ως επίτιμος πρόξενος της Ρωσίας για την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα και παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις επισημαίνει: «Οι σχέσεις Ελλάδας και Ρωσίας έχουν αποδείξει ότι παραμένουν ισχυρές. Η αμοιβαία εμπιστοσύνη και συμπάθεια των λαών που εστιάζεται σε μεγάλο βαθμό στην κοινή τους Ορθόδοξη πίστη έχω την πεποίθηση, ότι θα αποδειχθούν δυνατότερες των συνεπειών που έχουν επιφέρει οι συγκυρίες σε πολιτικό επίπεδο και θα υπάρξει ομαλοποίηση στο τουριστικό πεδίο, γεγονός πολύ σημαντικό για την Ελλάδα».
Ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης μιλά πάντα με μεγάλη αγάπη για τον τόπο του, το Ρέθυμνο και δεν είναι λίγες οι φορές που οι συμπολίτες του τον έχουν τιμήσει και τον έχουν ανακηρύξει άξιο. Τη χρονιά αυτή που ο όμιλος κλείνει 40 χρόνια και ο ίδιος 63 συναπτά έτη δουλειάς, όπως του αρέσει να επισημαίνει, ο Όμιλος θα αναδείξει με ξεχωριστές εκδηλώσεις σε όλα του τα ξενοδοχεία. Τα 40 χρόνια του κορυφαίου ξενοδοχειακού Ομίλου της χώρας ας αποτελέσουν φωτεινό παράδειγμα δημιουργικότητας και προόδου, «ένα πραγματικό ελληνικό θαύμα» σε δύσκολους καιρούς.