Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Βρεφονηπιαγωγών, σε συνεργασία με το ΤΕΙ Ηπείρου, διοργάνωσε στα Ιωάννινα, το διήμερο 20-22 Μαρτίου, το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής με θέμα «Σύγχρονες ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις στην Προσχολική Αγωγή. Θεωρία και Πράξη».
Στα πλαίσια των εργασιών του συνεδρίου, ο μεστός επιστημονικός λόγος των διακεκριμένων καθηγητών στο χώρο της προσχολικής αγωγής, συναντήθηκε με την παρουσίαση του έργου των μάχιμων παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας. Με γνώμονα αυτό, επιλέχθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΑΣΥΒΝ να παρουσιαστεί η εργασία με θέμα «Ένα ταξίδι στον κόσμο της γραφής», που αφορούσε δραστηριότητες αναδυόμενου γραμματισμού του Τμήματος Προνηπίων του Α’ Βρεφονηπιακού Σταθμού Δήμου Ρεθύμνου, με εισηγήτριες την Κιομουρτζίδου Σουζάνα, προϊσταμένη του σταθμού και την κυρία Ρεΐση Σεβαστή Νηπιαγωγό του τμήματος. Η πλήρης επιστημονική τεκμηρίωση του θέματος, σε συνδυασμό με την άρτια τεχνική του παρουσίαση, είχε ως αποτέλεσμα να γίνει δεκτή με ενθουσιασμό από τους 1.500 συνέδρους.
Μια από τις δραστηριότητες που συνέβαλαν στην επιτυχία της εισήγησης αυτής, ήταν η επίσκεψη στην Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η πραγματοποίησή της οφείλεται στην ανταπόκριση και το ενδιαφέρον του Ν.Π.Δ.Δ. «Κοινωνική Πολιτική και Μουσική Παιδεία Δήμου Ρεθύμνου», που βοήθησαν στην οργάνωση της επίσκεψης, στον διευθυντή της Βιβλιοθήκης κυρία Κουκουράκη, που για πρώτη φορά δέχτηκε στους χώρους της Βιβλιοθήκης Τμήμα Προνηπίων, χάριν της εργασίας του συνεδρίου, αλλά και στη θερμή υποδοχή του προσωπικού της Βιβλιοθήκης. Συγκεκριμένα, στην κυρία Πόπη Παπαδάκη, κυρία Γεωργία Διαμαντάκη και κ. Κωστή Παπαδάκη που βοήθησαν στην ξενάγηση.
Πολύ σημαντική ήταν και η συμβολή του κ. Νίκου Λίτινα ΕΤΕΠ Παπυρολογίας Τμήματος Φιλολογίας, που ανταποκρίθηκε με προθυμία στο κάλεσμα και με πλούσιο εποπτικό υλικό και απλά λόγια εξήγησε στα παιδιά την εξέλιξη και τα μέσα της γραφής στο πέρασμα των αιώνων.
Τέλος, ενεργό ρόλο στην εργασία είχαν και οι γονείς όπως ο κ. Δημήτρης Περβολιανάκης, φιλόλογος που βοήθησε σημαντικά στην ανατροφοδότηση μέσω της συζήτησης.