Αναβρασμός επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα με φόντο την αξιολόγηση δομών και προσωπικού. Το θέμα ανοίγει τον ασκό του Αιόλου. Δάσκαλοι και καθηγητές εμφανίζονται αποφασισμένοι να αντιδράσουν δυναμικά, εκτιμώντας πως το μέτρο αυτό κάθε άλλο παρά την εκπαιδευτική διαδικασία βελτιώνει και αναβαθμίζει.
Για αύξηση της μαθητικής διαρροής και εγκατάλειψη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, έκανε λόγο ο πρόεδρος του Κέντρου Ερευνών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ Παύλος Χαραμής, που βρέθηκε χθες στο Ρέθυμνο προσκεκλημένος των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που ήταν και κεντρικός ομιλητής σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με θέμα «Από την αξιολόγηση στην διαθεσιμότητα».
Οι εκπαιδευτικοί πάντως εμφανίζονται αποφασισμένοι να φτάσουν στα άκρα για να αποτρέψουν την εφαρμογή του μέτρου αυτού.
Ειδικότερα, ο κ Χαραμής στη διάρκεια συνέντευξης τύπου χθες μεταξύ άλλων ανέφερε: «Βασική αρχή της Ομοσπονδίας μας είναι ότι δεν μπορούμε να απομονώνουμε το θέμα της αξιολόγησης από όλο το υπόλοιπο πλαίσιο, μέσα στο οποίο λειτουργεί η εκπαίδευση. Έχουμε διαπιστώσει και από την εμπειρία μας αλλά και από τις μελέτες που έχουμε κάνει ότι πρόκειται για μια εντελώς ψευδεπίγραφη διαδικασία. Υποτίθεται ότι στοχεύει στο να αποτιμήσει και να βελτιώσει την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά κανένα από τα μέτρα βελτίωσης δεν το έχουμε ακούσει. Αντίθετα βλέπουμε να συνδέεται με μια σειρά από αρνητικά μέτρα, τα οποία έχουν καταλυτικές επιπτώσεις και στην ίδια την εκπαίδευση, γι’ αυτό και χρειάζεται οι γονείς να πάρουν στα χέρια τους αυτό το ζήτημα και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι κυριολεκτικά είναι επί ξύλου κρεμάμενοι.
Δεν μπορούμε να ανεχτούμε ένα σύστημα χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, ένα σύστημα το οποίο αποβλέπει στο να οδηγήσει σε στασιμότητα και σε απόλυση, με το πρόσχημα της βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Εμείς θέλουμε να εξασφαλιστεί ο εκπαιδευτικός από κάθε άποψη, να αναβαθμιστεί η θέση και ο ρόλος του, να ενισχυθούν οι δυνατότητές του, να αντιμετωπίζει τα προβλήματα που είναι πάρα πολλά, του σχολείου και της τάξης και κυρίως να βελτιωθεί η ικανότητα των σχολείων μας να αντιμετωπίζουν την σχολική αποτυχία και την μαθητική διαρροή. Έχουμε κάνει ως ΚΕΜΕΤΕ μια πρόβλεψη και διαπιστώνουμε ότι μετά την εφαρμογή όλων αυτών των μέτρων και ιδιαίτερα των μέτρων που αφορούν στο Νέο Λύκειο, θα αυξηθεί η μαθητική διαρροή, θα αυξηθούν τα παιδιά που θα υποχρεωθούν να εγκαταλείψουν το σχολείο, γιατί θα τους εδραιωθεί η πεποίθηση ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν. Εμείς θέλουμε το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή να μείνουν τα παιδιά στο εκπαιδευτικό σύστημα και μέσα από αυτό να εξασφαλίσουν την γενική Παιδεία για να είναι ενεργοί και αποτελεσματικοί πολίτες και στη συνέχεια να συζητήσουμε για τις επαγγελματικές προοπτικές».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΛΜΕΡ Νίκος Αδράμης τόνισε: «Το θέμα απασχολεί και τον κόσμο στα σχολεία και την κοινωνία ολόκληρη, καθώς στόχος είναι η διαθεσιμότητα και οι απολύσεις. Εμείς δεν δεχόμαστε με κανένα τρόπο τις προτάσεις του υπουργείου. Δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε να μιλάμε για αξιολογήσεις, για δομές, κάνοντας μια οριζόντια αξιολόγηση σε πιο χαμηλές δομές και με ποσόστωση 15% εκ προοιμίου ανεπαρκών καθηγητών. Η θέση μας είναι κάθετη σε αυτό το ζήτημα».
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από την πλευρά του τόνισε: «Δυστυχώς την τελευταία τριετία βλέπουμε την εκπαίδευση και την υγεία να έχουν βρεθεί στη δίνη των μνημονιακών πολιτικών. Από την αρχή της χρονιάς η εκπαίδευση δεινοπαθεί, προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της. Δεν έχουμε εκπαιδευτικό προσωπικό, η χρηματοδότηση είναι ανύπαρκτη, προσπαθούμε μέσα στα σχολεία να κρατήσουμε το εκπαιδευτικό έργο σε υψηλό βαθμό. Σε αυτή τη συγκυρία έρχεται η πολιτεία και το υπουργείο Παιδείας με το προεδρικό διάταγμα 152-2013 με την αξιολόγηση του έργου και του εκπαιδευτικού- που δεν στοχεύει σε καμία περίπτωση στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης και τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης -αυτή τη στιγμή που δυστυχώς οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε μια κατάσταση όπου θα πρέπει να τοποθετηθούν απέναντι σε μια πολιτική επιλογή διαμόρφωσης ενός νέου χώρου για απολύσεις και διαθεσιμότητες.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί λέμε ένα ηχηρό «όχι» απέναντι σε αυτή την αξιολόγηση. Δεν φοβόμαστε να κριθούμε. Κρινόμαστε καθημερινά από το έργο μας, κρινόμαστε από τους γονείς και τους μαθητές μας. Έχουμε τη διάθεση να συζητήσουμε για μια αξιολόγηση, όχι όμως σε ένα τέτοιο πλαίσιο μνημονιακών πολιτικών».