Αρνητική ήταν η απάντηση του υπουργείο Παιδείας στο αίτημα της ΕΛΜΕΡ για τον χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτων των σχολείων: γυμνασίου Κράνας, γυμνάσιο και ΕΠΑΛ Γαράζου και γυμνάσιο και ΓΕΛ Φουρφουρά προκαλώντας την έντονη δυσαρέσκεια των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών. Υπενθυμίζεται ότι στην επιστολή της προς το υπουργείο η ΕΛΜΕΡ έκανε εκτενή αναφορά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παραπάνω σχολεία τονίζοντας μεταξύ άλλων.
«Τα παραπάνω σχολεία ανήκουν σε έναν νομό με υψηλή μαθητική διαρροή, απουσία ακτοπλοϊκής και αεροπορικής συγκοινωνίας και ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες. Στοιχεία τα οποία αγνοήθηκαν στη μοριοδότηση που κάνατε, παρόλο που το ζήτημα αναδείχτηκε έντονα από την ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, τους διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων και σύσσωμες τις τοπικές αρχές.
Τα ίδια τα αναφερθέντα σχολεία είναι μακριά από την πρωτεύουσα του νομού, σε περιοχές με κακό οδικό δίκτυο, με αποτέλεσμα να μην προτιμώνται από τους αναπληρωτές που τοποθετούνται στην Π.Ε. Ρεθύμνου. (Γνωρίζετε καλύτερα από εμάς ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών δεν επαρκούν, γιατί, αν επαρκούσαν, ίσως να μην υπήρχε λόγος σύνταξης της παρούσας επιστολής).
Ο ορισμός της Κράνας (η οποία μέχρι το καλοκαίρι είχε το καθεστώς του δυσπρόσιτου και το καταργήσατε) και του Φουρφουρά ως δυσπρόσιτων και αντίστοιχα του Γαράζου και της Συβρίτου ως όμορων, για συμπλήρωση ωραρίου, σε συνδυασμό με τη διπλή μοριοδότηση, θα καθιστούσε τα εν λόγω σχολεία ελκυστικά στις δηλώσεις των αναπληρωτών. Ακόμα όμως και αν τελικά δεν ισχύσει η διπλή μοριοδότηση, εμείς επιμένουμε στο αίτημά μας, έστω και για λόγους δικαίου.
Και, ασφαλώς, δεν ξεχνάμε πως η συνολική λύση βρίσκεται στη στελέχωση των σχολικών μονάδων με επαρκείς και μόνιμους διορισμούς και αναβάθμιση των υλικοτεχνικών υποδομών».
Τι αναφέρει το υπουργείο Παιδείας
Στην αρνητική απάντηση του προς την ΕΛΜΕΡ το υπουργείο Παιδείας ανέφερε: «Απαντώντας στο από 08-02-2019 αίτημά σας για ορισμό σχολικών μονάδων ως δυσπρόσιτων σας γνωρίζουμε τα εξής:
Οι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8, του άρθρου 16 του ΠΔ 50/1996 (45 Α’) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του ΠΔ 100/1997 (94 Α’), την παρ. 2 του άρθρου 1 του ΠΔ 39/1998 (43 Α’) και το ΠΔ 111/2016 (193 Α’) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, κατατάσσονται σε δεκατρείς (13) κατηγορίες με απόφαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα, με βάση τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων, τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών, την οργανικότητα, την απόστασή τους από την έδρα του νομού, τις συγκοινωνιακές συνθήκες και το υψόμετρο.
Για την κατάταξη σε αξιολογικές κατηγορίες και τον καθορισμό δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει η με αρ. πρωτ. 133529/ΓΔ4/07-08-2018 (ΦΕΚ 3941 Β’) υπουργική απόφαση».
Η απάντηση της ΕΛΜΕΡ
Στην απάντηση η ΕΛΜΕΡ τονίζει ότι το υπουργείο δεν έλαβε υπόψη τη σύμφωνη γνώμη του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ΠΥΣΔΕ και της ΕΚΜΕΡ, ενώ καλεί τα αρμόδια κλιμάκια το υπουργείου να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι τα προβλήματα που υπάρχουν στις περιοχές αυτές σε σχέση με τις συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών και το συγκοινωνιακό δίκτυο. Τέλος η ΕΛΜΕΡ επισημαίνει πως τα παραπάνω σχολεία απειλούνται με λουκέτο. Αναλυτικά στην απάντηση της η ΕΛΜΕΡ αναφέρει:
Καταρχάς σας ευχαριστούμε που απαντήσατε (αρ. εξερχ. 26654/20-2-2019) στο αίτημά μας (αρ. εξερχ. 008/ 8-2-2019) για:
α) χαρακτηρισμό του Γυμνασίου Κράνας ως «δυσπρόσιτου» με αντίστοιχα «όμορα’» το γυμνάσιο και το ΕΠΑΛ Γαράζου και
β) χαρακτηρισμό του γυμνασίου και ΓΕΛ Φουρφουρά ως «δυσπρόσιτων», με αντίστοιχο «όμορο» το γυμνάσιο Συβρίτου.
Επιτρέψτε μας κάποιες καλοπροαίρετες παρατηρήσεις:
1. Στην απάντησή σας δεν μπαίνετε καν στον κόπο να μας πείτε ευθαρσώς ότι απορρίπτετε το αίτημά μας. Κατ’ ουσίαν, απλά μας επαναλαμβάνετε τον νόμο, σαν εμείς να σας ζητήσαμε αυτό.
2. Γράφετε ότι η απόφαση του ΥΠΠΕΘ για τη μοριοδότηση των σχολείων γίνεται «ύστερα από πρόταση των αρμοδίων κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα». Προς ενημέρωσή σας, οι γνώμες του τοπικού ΠΥΣΔΕ και της τοπικής ΕΛΜΕ μάλλον αγνοήθηκαν προκλητικά, παρά ελήφθησαν υπόψη.
3. Συνεχίζοντας, γράφετε ότι η απόφαση λαμβάνεται και «με βάση τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων, τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών, την οργανικότητα, την απόστασή τους από την έδρα του νομού, τις συγκοινωνιακές συνθήκες και το υψόμετρο». Κι εμείς αυτό νομίζαμε. Ίσως πρέπει να έρθετε στο Ρέθυμνο να εξετάσετε τις συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών και το συγκοινωνιακό δίκτυο. Ίσως αξίζει να μάθετε πως το ήδη κακό συγκοινωνιακό δίκτυο στο Αμάρι ή τον Μυλοπόταμο καταστράφηκε με την κακοκαιρία στις 24/2/2019, καθιστώντας τα εκεί σχολεία όχι δυσπρόσιτα, αλλά απρόσιτα. Το ίδιο ισχύει και για τα σχολεία του δήμου Αγίου Βασιλείου (απλά προς ενημέρωσή σας).
4. Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου και οι σύλλογοι διδασκόντων σάς μετέφεραν ένα αίτημα-κραυγή αγωνίας για την υπόσταση των εν λόγω σχολείων. Δεν είναι τα μόνα που πλήττονται από τη μαθητική διαρροή και την υποστελέχωση, για την οποία ευθύνεστε. Ελπίζαμε (;) ότι έστω και την ύστατη στιγμή θα είχατε να επιδείξετε κάτι καλύτερο από «υπηρεσιακές απαντήσεις».
5. Για εμάς, το θέμα του χαρακτηρισμού «δυσπρόσιτων» και συνολικά της, απαράδεκτης, μοριοδότησης των σχολείων της Π.Ε. Ρεθύμνου δεν είναι λήξαν.