Ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα από τις προκρατήσεις για την επόμενη τουριστική περίοδο στο Ρέθυμνο καθώς ήδη σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, καταγράφεται άνοδος της τάξεως του 3% από τη γερμανική αγορά ενώ και η Βρετανία και η Σκανδιναβία παρουσιάζουν έντονο ενδιαφέρον για καλοκαιρινές διακοπές στην πόλη μας.
Η σεζόν προβλέπεται να είναι τουλάχιστον εξίσου καλή με τη φετινή σε ότι αφορά τον αριθμό των αφίξεων ενώ πράκτορες και ξενοδόχοι προσδοκούν σε μικρή αύξηση των εισπράξεών τους, καθώς από τη μια περιόρισαν τα ποσοστά έκπτωσης και το διάστημα παροχής προσφορών, ενώ παράλληλα επέβαλαν μια μικρή αύξηση της τάξεως του 5-7% στα τουριστικά πακέτα.
Οι επαγγελματίες του κλάδου μετά την καλή κατά κοινή ομολογία φετινή τουριστική περίοδο ευελπιστούν το καλό κλίμα να διατηρηθεί και να μπορέσουν να διατηρήσουν και να αυξήσουν την πελατεία τους, όχι μόνο τους μήνες της υψηλής επισκεψιμότητας (Ιουνίου -Σεπτεμβρίου) αλλά και στα «άκρα» της σεζόν, δηλαδή το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου και Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, επενδύοντας ταυτόχρονα και στην προσέλκυση επισκεπτών που ενδιαφέρονται για εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Εν τω μεταξύ τη στιγμή που ολοένα και μεγαλύτερα ποσοστά των δυνητικών ταξιδιωτών αναζητούν προορισμούς και κρατήσεις στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Ελλάδα είναι ουραγός μεταξύ όλων των ανταγωνιστικών τουριστικών αγορών, όσον αφορά την ψηφιακή προβολή αλλά και το ψηφιακό περιεχόμενο.
Εάν η Ελλάδα μπορούσε να προσεγγίσει τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στο Internet και να αποκτήσει τις ψηφιακές δεξιότητες που απαιτούνται όσον αφορά το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες που προσφέρονται online, θα μπορούσε να δημιουργήσει έως και 170.000 νέες θέσεις εργασίας.
Αυτά προκύπτουν από έρευνα της Oxford Economics, που εξετάζει τον αντίκτυπο του διαδικτυακού περιεχομένου στον ελληνικό τουρισμό. Σύμφωνα με τη μελέτη ένα 12% της πρόσφατης αύξησης στην απασχόληση στον τουριστικό τομέα αποδίδεται στην αύξηση δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου στην Ελλάδα.
Συνολικά ο «ψηφιακός τουρισμός» υπολογίζεται πως συνεισφέρει το 3,2% του ΑΕΠ της χώρας και το 4% της απασχόλησης, μιας και ο κλάδος αποτελεί βασικό κομμάτι της οικονομίας, συνεισφέροντας το 19% του ΑΕΠ. Η Oxford Economics σε παρουσίαση που διοργάνωσαν η Google και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κατέδειξε το ψηφιακό έλλειμμα του ελληνικού τουρισμού σημειώνοντας πως το 56% των τουριστικών εσόδων στις χώρες της Ε.Ε. προέρχεται πλέον από κρατήσεις που έχουν ξεκινήσει ή και ολοκληρωθεί μέσω του Διαδικτύου, ποσοστό που έχει αυξηθεί κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 43% που βρισκόταν το 2012. Στην Ελλάδα φθάνει μόλις το 17%.
Το πολιτιστικό περιεχόμενο αποτελεί βασικό στοιχείο στην έρευνα πιθανών ταξιδιωτών ειδικά από αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία όταν αυτοί σχεδιάζουν κάποιο ταξίδι τους. Οι αναζητήσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό έχουν αυξηθεί κατά 45% από το 2010. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα, το 35% των τουριστικών αναζητήσεων σχετίζεται με πολιτιστικά αξιοθέατα, μουσική, τέχνες, φεστιβάλ, ιστορικά μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Όμως το διαθέσιμο περιεχόμενο για την Ελλάδα δεν μοιάζει επαρκές ούτε σε ποσότητα, ούτε σε βάθος, ούτε σε ποιότητα.
Με το πρόγραμμα «Grow Greek Tourism Online» η Google, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και το ΣΕΤΕ, έχει ήδη υποστηρίξει 70.000 επαγγελματίες του ελληνικού τουρισμού να αναπτύξουν την ψηφιακή παρουσία τους.