Χρειάστηκε να φτάσουμε στην τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, όπου το πρώτο τρίμηνο έχει σχεδόν χαθεί με τις απώλειες των διδακτικών ωρών να είναι τεράστιες για να καλυφθούν οι ελλείψεις των εκπαιδευτικών βασικών ειδικοτήτων στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού. Μετά και τις τελευταίες 28 προσλήψεις βασικών ειδικοτήτων που έγιναν πριν τρεις ημέρες και εάν και εφόσον στο σύνολο τους οι εκπαιδευτικοί παρουσιαστούν για να τοποθετηθούν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (η προθεσμία είναι μέχρι σήμερα) τότε η στελέχωση των σχολείων θα φτάνει το 80%. Εκκρεμούν ακόμα αρκετές προσλήψεις για την πλήρη λειτουργία των σχολείων αφού τα κενά σε ειδικότητες όπως θεολόγους, καθηγητές αγγλικών και οικιακής οικονομίας παραμένουν. Σημειώνεται ωστόσο ότι από τη δεξαμενή αυτή των προσλήψεων δεν προβλέφθηκαν καθηγητές μουσικών οργάνων και τα κενά στο μουσικό σχολείο του νομού παραμένουν.
Ειδικότερα αυτά έχουν ως εξής: Κιθάρα: 60 ώρες, λαούτο: 20 ώρες, μαντολίνο: 16 ώρες, βιολί: 17, φλάουτο: 17 ώρες, κρουστά ευρωπαϊκά: 13 ώρες.
Η κατάσταση αυτή με τις τεράστιες καθυστερήσεις προσλήψεων που είχαν ως αποτέλεσμα την υποστελέχωση της πλειοψηφίας των σχολικών μονάδων του νομού δημιούργησε τεράστια προβλήματα με σειρά κινητοποιήσεων από γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές που περίμεναν να φτάσουν τα Χριστούγεννα για να μπουν οι μαθητές στις τάξεις και να διδαχτούν μαθήματα στα οποία θα κληθούν να εξεταστούν σε λίγους μήνες.
Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ανδρέας Ταξάκης μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ανέφερε χαρακτηριστικά: «Διορίστηκαν 28 εκπαιδευτικοί και χρειαζόμαστε 43. Τώρα καλύφθηκαν οι βασικές ειδικότητες σε όλα τα σχολεία σε ότι αφορά τα φιλολογικά μαθήματα, τα μαθηματικά και τη φυσικοχημεία, ωστόσο εκκρεμούν και άλλες κενές θέσεις. Για παράδειγμα αντί για 5 θεολόγους διορίζονται δυο, αντί για οικιακής οικονομίας 6 διορίζονται 3, αγγλικών αντί 5 ήρθαν δυο και μέχρι και σήμερα έχουν προθεσμία να έρθουν. Δηλαδή έχουμε καλυφθεί σε ένα ποσοστό 80%. Οι προσλήψεις έγιναν πάρα πολύ αργά. Αυτό έπρεπε να είχε γίνει τουλάχιστον ενάμιση μήνα πριν και να μην αφήσουν τα επαρχιακά σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς. Τα επαρχιακά σχολεία αδικήθηκαν και αυτό είναι η πραγματικότητα. Έχει χαθεί ένα τρίμηνο. Τα δυο τρίμηνα αν λειτουργήσουν σωστά θεωρώ ότι το παιγνίδι δεν θα χαθεί για τους μαθητές». Παράλληλα ο κ. Ταξάκης τόνισε πως οι 25 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής για την παράλληλη στήριξη από μειωμένου ωραρίου που ήταν έγιναν πλήρους και καταβάλλεται προσπάθεια να καλύψουν τις ανάγκες των 46 συνολικά παιδιών που χρήζουν ειδικής βοήθειας.
Σε ό,τι αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι σήμερα καλούνται να παρουσιαστούν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων και συγκεκριμένα τρεις αγγλικών, ένας γυμναστής, 4 γερμανικών και 2 γαλλικών μειωμένου ωραρίου. Σε ότι αφορά τους δασκάλους σύμφωνα με τον προϊστάμενο δεν υπάρχουν ελλείψεις άμεσες , εκκρεμεί ωστόσο η κάλυψη 20 κενών θέσεων νηπιαγωγών.
Καταργήθηκαν ολιγομελή τμήματα στην Α’ Λυκείου σε ΕΠΑΛ Ρεθύμνου και Γαράζου
Εν τω μεταξύ με εγκύκλιο το υπουργείου Παιδείας καταργήθηκαν ολιγομελή τμήματα στην Α’ λυκείου σε ΕΠΑΛ Ρεθύμνου και Γαράζου.
Ειδικότερα, όπως εξηγεί ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου πρόκειται για τις ομάδες προσανατολισμού της πρώτης λυκείου όπου διδάσκονταν ένα μάθημα με βάση την κατεύθυνση που τα παιδιά ήθελαν να ακολουθήσουν στις επόμενες λυκειακές τάξεις. Ωστόσο στις περιπτώσεις που δεν συμπληρώνονταν ο ελάχιστος απαραίτητος αριθμός των 12 μαθητών το τμήμα καταργήθηκε. Ο στόχος του υπουργείου είναι η αξιοποίηση των εκπαιδευτικών αυτών για τη λειτουργία των δημόσιων ΙΕΚ.
Σύμφωνα με τον κ Ταξάκη: «Στα ολιγομελή τμήματα όπου υπάρχουν 5-6 παιδιά όπως του Γαράζου στα τρία τμήματα, οικονομίας, διοίκησης, γεωπονίας και πληροφορικής πλέον θα λειτουργήσει μόνο ο προσανατολισμός της οικονομίας και διοίκησης. Αντίστοιχα και στο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου όπου τα τρία τμήματα γίνονται ένα. Για παράδειγμα το τμήμα των βρεφονηπιοκόμων που είναι και στο 1ο και στο 2ο ΕΠΑΛ, με 18 μαθητές στο ένα και έξι στο άλλο, σύνολο 25 αντί για 26 που προβλέπει η εγκύκλιος. Και επειδή είναι στην ίδια πόλη και τα δυο δεν μπορούν να είναι δυο χωριστά άρα θα λειτουργήσει ένα στο 1ο ΕΠΑΛ και οι καθηγητές που περισσεύουν θα πάνε στο ΙΕΚ ώστε να λειτουργήσουν και τα ΙΕΚ. Ωστόσο τα παιδιά δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα γιατί θα κάνουν τα μαθήματα του προσανατολισμού που θέλουν στη β’ λυκείου».
Αντιδράσεις για τον αποκλεισμό παιδιών ανέργων από τα σχολεία ΕΑΕΠ
Εν τω μεταξύ την έντονη αντίδραση της Ένωσης Γονέων Μαθητών Ρεθύμνου προκαλεί η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας με βάση την οποία τα σχολεία του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος που δεν μπορούν να λειτουργήσουν επαρκώς λόγω έλλειψης προσωπικού τότε θα δίνεται προτεραιότητα στα παιδιά των εργαζόμενων γονιών. Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου αν διαπιστώσει ο διευθυντής ότι το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει λόγω μεγάλου αριθμού μαθητών και ελλείψει εκπαιδευτικού τότε μπορεί να κάνει χρήση της συγκεκριμένης εγκύκλιο. Σύμφωνα, ωστόσο με τον προϊστάμενο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν υπάρχει μέχρι στιγμής τουλάχιστον καμιά τέτοια ενημέρωση από τη διεύθυνση κάποιου σχολείου. Σημειώνεται ότι το 15ο δημοτικό σχολείο δεν έχει δάσκαλο όπως και το σχολείο του Άδελε όπου ανέστειλε προσωρινά τη λειτουργία του.
Σε σχετική ανακοίνωση της η Ένωση Γονέων Μαθητών δήμου Ρεθύμνου παραθέτει την ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων Μαθητών Αττικής και ζητά την απόσυρση της εγκυκλίου. Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Η ΑΣΓΜΕ καταγγέλλει την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας για την επαίσχυντη εγκύκλιο που έστειλε στις 13/11/2015 στις περιφερειακές διευθύνσεις, η οποία στην πράξη αποκλείει παιδιά ανέργων και οικογενειών με έναν εργαζόμενο από το ολοήμερο.
Σύμφωνα με την 183783/Δ1 σε συνέχεια της με αριθμ. πρωτ. Φ/50/660/86320/Δ1/29-5-2015 εγκυκλίου με θέμα «Προγραμματισμός λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων, Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) και Ολοήμερων Νηπιαγωγείων της χώρας για το σχολικό έτος 2015-2016» σας γνωστοποιούμε τα ακόλουθα: Για τη φοίτηση των μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), για το σχολικό έτος 2015-2016 και μόνο σε όσα σχολεία δεν έχουν λειτουργήσει ακόμη ολοήμερα τμήματα και έως την πλήρη κάλυψη των κενών σε διδακτικό προσωπικό, προτεραιότητα φοίτησης στα ολοήμερα τμήματα έχουν οι μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς/κηδεμόνες, οι οποίοι προσκομίζουν στη σχολική μονάδα σχετικές βεβαιώσεις εργασίας.
Με τη συγκεκριμένη κατάπτυστη εγκύκλιο, στην πραγματικότητα τα κενά καλύπτονται αποκλείοντας χιλιάδες παιδιά από το ολοήμερο! Το υπουργείο τιμωρεί χιλιάδες οικογένειες για να εξοικονομήσει πόρους, πιστώσεις και εκπαιδευτικούς από τα ολοήμερα που ακόμα και σήμερα υπολειτουργούν.
Η απάντηση του οργανωμένου γονεϊκού κινήματος πρέπει να είναι άμεση, για την υπεράσπιση του δικαιώματος στη δημόσια και δωρεάν μόρφωση για όλους. Οργανώνουμε τη δράση μας, σηκώνουμε τείχος αλληλεγγύης, παίρνουμε μέτρα προστασίας της λαϊκής οικογένειας.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :
– Να αποσυρθεί άμεσα η συγκεκριμένη εγκύκλιος της ΝΤΡΟΠΗΣ και να λειτουργήσουν τώρα όλα τα ολοήμερα τμήματα!
– Την άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί για τη μόρφωση των παιδιών μας».