«Πάγωσε» η λειτουργία Eιδικού Γυμνασίου για μαθητές με αναπηρία
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΑΜΕΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Την ίδρυση και λειτουργία του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου στο Ρέθυμνου ζητούν με επιστολή τους στον αρμόδιο υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά τα μέλη του σωματείου ΑΜΕΑ. Το τοπικό σωματείο αναφέρεται στο τεράστιο κενό που υπάρχει σε επίπεδο Νομού στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τα άτομα με αναπηρία επισημαίνοντας τη σπουδαιότητα της λειτουργίας της συγκεκριμένης δομής.
Ειδικότερα, στη σχετική επιστολή τους τα μέλη του σωματείου ΑΜΕΑ αναφέρουν χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων:
«Με θλίψη και απογοήτευση πληροφορηθήκαμε ότι, με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, «πάγωσε» η λειτουργία του ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνης, με αποτέλεσμα δεκάδες μαθητές με αναπηρία όχι μόνο να αποκλειστούν από την εκπαίδευση, αλλά να παραμείνουν εγκλωβισμένοι στα σπίτια τους.
Η διαπίστωση του μεγάλου κενού που υπάρχει στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λόγω της απουσίας Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου στην περιοχή, το οποίο αποτελεί σημαντική πτυχή της δημόσιας εκπαίδευσης, οδήγησε τις προσπάθειες του Συλλόγου για ίδρυση του εν λόγω Γυμνασίου.
Μετά από πολλούς αγώνες και διαβουλεύσεις ιδρύθηκε το Μάιο του 2013 το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνης και κινητοποιήθηκαν οι εμπλεκόμενοι φορείς -κυρίως ο Δήμος Ρεθύμνης- ώστε να πραγματοποιηθεί η λειτουργία του τη νέα σχολική περίοδο.
Δυστυχώς όμως, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για τη μη λειτουργία του εν λόγω Γυμνασίου είναι ένα πλήγμα στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία και στις προσπάθειες του εν λόγω συλλόγου και όλων των εμπλεκόμενων φορέων της περιοχής και ως εκ τούτου σας ζητάμε να την αναθεωρήσετε.
Προσδοκούμε ότι θα κατανοήσετε το εν λόγω ζήτημα και θα δώσετε την πρέπουσα λύση, λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 24 «Εκπαίδευση» της Διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ΑΜΕΑ, την οποία η χώρα μας μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλο της επικύρωσε με το Ν. 4074/12 και ως εκ τούτου οφείλει να θέσει σε εφαρμογή σε εθνικό επίπεδο, στο οποίο αναφέρεται ότι τα Κράτη Μέλη οφείλουν να διασφαλίζουν ότι τα ΑΜΕΑ μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια ποιοτική και δωρεάν εκπαίδευση, σε ίση βάση με τους άλλους, στις κοινότητες στις οποίες ζουν και θα λαμβάνουν την υποστήριξη που απαιτείται εντός του εκπαιδευτικού συστήματος για να διευκολύνουν την αποτελεσματική τους εκπαίδευση».