Θέμα της ημερίδας ήταν «Ενημέρωση Επιχειρηματιών για την Κρητική Κουζίνα και Οίνο» και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου «Γεύσις Τουρ» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας «Ελλάδα-Κύπρος 2007-2013» του στόχου «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία», που υλοποιείται από την Περιφέρεια Κρήτης και το «Κρητικό Σύμφωνο Ποιότητας».
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν οι επιχειρηματίες που ασχολούνται με την γαστρονομία και τον οίνο να βελτιώσουν τις γνώσεις τους και να αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους στους καταναλωτές, όπως επίσης να προβάλλουν με πρακτικό τρόπο τη γαστρονομία ως στοιχείο του τοπικού πλούτου για την προσέλκυση των ξένων επισκεπτών μας.
Όπως ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου-Σκορδαλάκη, αρμόδια για θέματα πρωτογενή τομέα, «Στόχος μας είναι να καταστήσουμε την Κρήτη γαστρονομικό προορισμό, και για αυτό υλοποιούμε μια σειρά δράσεων όπως τη σημερινή. Στο πλαίσιο του προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας «Ελλάδα-Κύπρος 2007-2013» επιχειρούμε την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού στο νησί, ενημερώνοντας με σχετικές δράσεις τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εστίασης για τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη που θα έχουν εφόσον χρησιμοποιούν μόνο Κρητικά πιστοποιημένα αγροτικά προϊόντα, όπως επίσης να αντιληφθούν την σημαντικότητα του γαστρονομικού πολιτισμού της Κρήτης».
Η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης τόνισε επίσης στις δηλώσεις της ότι «Η γαστρονομία γενικότερα αποτελεί ένα βασικό «εργαλείο» τοπικής ανάπτυξης και τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στη γεωργία, την κτηνοτροφία, την μεταποίηση, την οικοτεχνία, τον πολιτισμό και τον τουρισμό. Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε ο γαστρονομικός τουρισμός να αποτελέσει ένα δυνατό αναπτυξιακό εργαλείο για τον τόπο. Είμαι αισιόδοξη ότι συνεχώς θα αυξάνονται οι πιστοποιημένες επιχειρήσεις του νησιού με τον brand name «Κρήτη».
Από την πλευρά του ο καθηγητής Εφαρμογών του ΤΕΙ Κρήτης, τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, Μάνος Περακάκης ανέφερε ότι «Όλες οι επιχειρήσεις εστίασης αλλά και τα οινοποιεία μπορούν να προβληθούν καλύτερα μέσω των social media, και ευρύτερα μέσω διαδικτύου και μάλιστα με πολύ μικρό κόστος. Το διαδίκτυο θα πρέπει να γνωρίζουν οι επαγγελματίες εστίασης ότι προωθεί με εξαιρετικό τρόπο τον γαστρονομικό τουρισμό. Το θετικό είναι ότι το brand name «Κρήτη» στο εξωτερικό έχει ισχυρό όνομα».
Ο αντιπρόεδρος του Δικτύου Οινοποιών ν. Ηρακλείου Ζαχαρίας Διαμαντάκης υπογράμμισε ότι το κρασί είναι ένα προϊόν που συνδέεται άμεσα με την κρητική γαστρονομία και τον τουρισμό. «Είναι μια μορφή τουρισμού (ο γαστρονομικός), που πρέπει να αξιοποιήσουμε, και έχουν γίνει εξαιρετικά βήματα τον τελευταίο καιρό, μέσα από το δίκτυο των οινοποιών με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης. «Χτίζουμε» τον γαστρονομικό τουρισμό στο νησί με σταθερά βήματα και τη συνεργασία φορέων και της Περιφέρειας. Οι προοπτικές είναι πολύ καλές».
Στην ημερίδα αναπτύχθηκαν θέματα που σχετίζονται με τις δράσεις της Περιφέρειας Κρήτης και συγκεκριμένα την κρητική γαστρονομία, την πιστοποίηση των κρητικών προϊόντων και το Σήμα Ποιότητας Κρητικής Κουζίνας της Περιφέρειας Κρήτης, που αποτελούν σημαντικό μέρος του Στρατηγικού Σχεδιασμού για τον πρωτογενή τομέα.