Αναδιοργάνωση των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών της Κρήτης, όπως και των Δ.Ο.Υ. ολόκληρης της χώρας, ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης που επιχειρείται στη δομή και στη λειτουργία του υπουργείου Οικονομικών, περιλαμβάνει το τελικό σχέδιο-οργανόγραμμα που έχει δοθεί στη δημοσιότητα.
Το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου Οικονομικών και οι μεταρρυθμιστικές δράσεις που περιέχονται στο σχέδιο, θα αποτελέσουν βασικό αντικείμενο συζήτησης σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στο Ηράκλειο την ερχόμενη Παρασκευή, με την παρουσία του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη και τη συμμετοχή των προϊσταμένων των Εφοριών της Κρήτης.
Το νέο οργανόγραμμα στοχεύει σε ένα πιο ευέλικτο και συρρικνωμένο σε οργανικές μονάδες υπουργείο, με λιγότερους υπαλλήλους, με διευθύνσεις και ειδικά τμήματα για την παρακολούθηση των εσόδων και των δαπανών του Δημοσίου. Παράλληλα, οι προτεινόμενες αλλαγές είναι προσαρμοσμένες στους διοικητικούς και δημοσιονομικούς στόχους, αλλά και στις ανάγκες αναδιοργάνωσης του κράτους, καθώς προβλέπει συγχωνεύσεις γενικών διευθύνσεων, καταργήσεις εφοριών και τελωνείων, αλλαγές στον ελεγκτικό προσανατολισμό του ΣΔΟΕ, αλλά και ενίσχυση των εποπτικών διευθύνσεων για τη διαχείριση του χρέους και την ορθή εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Σε ό,τι αφορά την περιφέρεια, προτείνεται αναδιοργάνωση των αποκεντρωμένων διευθύνσεων με παράλληλη ενδυνάμωση τοπικών γραφείων, ώστε να ταυτίζονται είτε με τις 7 Αποκεντρωμένες Διοικήσεις είτε με τις 13 Περιφέρειες της χώρας.
Στην Κρήτη προβλέπεται η δημιουργία Περιφερειακής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας, όπως και η λειτουργία Διεύθυνσης Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων, με έδρα το Ηράκλειο.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει συγκεκριμένη πρόβλεψη για τον αριθμό των Εφοριών που θα συνεχίσουν να λειτουργούν στους τέσσερις νομούς της Κρήτης, ούτε πρόβλεψη για τον αριθμό των εργαζομένων που θα εξακολουθήσουν να στελεχώνουν τις οικονομικές υπηρεσίες, καθώς, όπως προαναφέρθηκε, ένας από τους βασικούς στόχους του υπουργείου είναι η μείωση του προσωπικού και η εξοικονόμηση χρημάτων.
Σημειώνεται ότι στη συνάντηση των εφοριακών της Κρήτης με τον κ. Θεοχάρη, που θα πραγματοποιηθεί πιθανότατα στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, το πρωί της Παρασκευής 9 Μαΐου 2014, εκτός από το περιεχόμενο του οργανογράμματος αναμένεται να πραγματοποιηθεί συζήτηση για θέματα αρμοδιότητας του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, για την υποστελέχωση των Δ.Ο.Υ. του νησιού, για τη λειτουργία του taxisnet, την εξυπηρέτηση των πολιτών κ.ά.
Αναλυτικά:
ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Αλλαγές στη δομή και στη λειτουργία των Εφοριών της Κρήτης
Αλλαγές στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες της Κρήτης, ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης που επιχειρείται στη δομή και στη λειτουργία του υπουργείου Οικονομικών, φέρνει το τελικό σχέδιο-οργανόγραμμα.
Το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου Οικονομικών και οι μεταρρυθμιστικές δράσεις που περιέχονται στο σχέδιο, το οποίο έχει δοθεί στη δημοσιότητα, θα αποτελέσουν βασικό αντικείμενο συζήτησης σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στο Ηράκλειο την ερχόμενη Παρασκευή, με την παρουσία του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη και τη συμμετοχή των προϊσταμένων των Εφοριών της Κρήτης.
Το νέο οργανόγραμμα στοχεύει σε ένα πιο ευέλικτο και συρρικνωμένο σε οργανικές μονάδες υπουργείο, με λιγότερους υπαλλήλους, με διευθύνσεις και ειδικά τμήματα για την παρακολούθηση των εσόδων και των δαπανών του Δημοσίου. Παράλληλα, οι προτεινόμενες αλλαγές είναι προσαρμοσμένες στους διοικητικούς και δημοσιονομικούς στόχους, αλλά και στις ανάγκες αναδιοργάνωσης του κράτους, καθώς προβλέπει συγχωνεύσεις γενικών διευθύνσεων, καταργήσεις εφοριών και τελωνείων, αλλαγές στον ελεγκτικό προσανατολισμό του ΣΔΟΕ αλλά και ενίσχυση των εποπτικών διευθύνσεων για τη διαχείριση του χρέους και την ορθή εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Προαναγγέλλει δε μία σειρά καινοτόμων ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών, όπως τα μισθωτήρια συμβόλαια, το ηλεκτρονικό σύστημα επιστροφής Φ.Π.Α., πιστοποίηση συμβολαιογράφων, ηλεκτρονική ταυτότητα ρυθμισμένων οφειλών, e-παράβολα αλλά και πόιντ σίστεμ για τον έλεγχο των φορολογικών υποθέσεων.
Σε ότι αφορά την περιφέρεια, προτείνεται αναδιοργάνωση των αποκεντρωμένων διευθύνσεων με παράλληλη ενδυνάμωση τοπικών γραφείων, ώστε να ταυτίζονται είτε με τις επτά αποκεντρωμένες διοικήσεις είτε με τις 13 Περιφέρειες της χώρας.
Στην Κρήτη προβλέπεται η δημιουργία Περιφερειακής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας, στόχοι της οποίας θα είναι οι εξής:
– Η ταχύτερη διεκπεραίωση των υποθέσεων, μέσω της αποκέντρωσης και της διευθέτησής τους σε τοπικό επίπεδο.
– Η αποτελεσματικότερη καταγραφή, προστασία και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, ανάλογα με το είδος και την κατηγορία των δημοσίων κτημάτων, μέσω της υιοθέτησης συγκεκριμένων ενεργειών και δράσεων.
– Η προστασία και βέλτιστη αξιοποίηση αιγιαλού και παραλίας.
– Η εξοικονόμηση πόρων από τη στέγαση δημοσίων υπηρεσιών.
Έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας Κρήτης θα είναι το Ηράκλειο, ενώ στην Διεύθυνση θα υπάγονται αυτοτελή γραφεία δημόσιας περιουσίας, στις έδρες των Περιφερειακών Ενοτήτων, με χωρική αρμοδιότητα στις αντίστοιχες Περιφερειακές Ενότητες.
Ακόμα, στο τελικό σχέδιο προβλέπεται η δημιουργία Διεύθυνσης Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων Κρήτης, με έδρα το Ηράκλειο επίσης. Οι επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης είναι οι παρακάτω:
– Η προάσπιση των εσόδων του Ελληνικού Δημοσίου και η προστασία του κοινωνικού συνόλου.
– Ο χειρισμός θεμάτων που αφορούν έρευνες ηλεκτρονικού οικονομικού εγκλήματος και πνευματικής ιδιοκτησίας, ελέγχους περιουσιακής κατάστασης και ναρκωτικών, ψυχοτρόπων και προδρόμων ουσιών, λοιπών ελεγχομένων προϊόντων και όπλων.
– Η προστασία, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες, του αιγιαλού και της παραλίας και των ανταλλάξιμων και δημόσιων κτημάτων, αρμοδιότητας του υπουργείου Οικονομικών, από τις αυθαίρετες καταπατήσεις και κατασκευές επ’ αυτών.
Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει συγκεκριμένη πρόβλεψη για τον αριθμό των Εφοριών που θα συνεχίσουν να λειτουργούν στους τέσσερις νομούς της Κρήτης ούτε πρόβλεψη για τον αριθμό των εργαζομένων που θα εξακολουθήσουν να στελεχώνουν τις οικονομικές υπηρεσίες, καθώς, όπως προαναφέρθηκε, ένας από τους βασικούς στόχους του υπουργείου είναι η μείωση του προσωπικού και η εξοικονόμηση χρημάτων.
Σημειώνεται ότι στη συνάντηση των εφοριακών της Κρήτης με τον κ. Θεοχάρη, που θα πραγματοποιηθεί πιθανότατα στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, το πρωί της Παρασκευής 9 Μάιου 2014, εκτός από το περιεχόμενο του οργανογράμματος αναμένεται να πραγματοποιηθεί συζήτηση για θέματα αρμοδιότητας του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, για την υποστελέχωση των Δ.Ο.Υ. του νησιού, για τη λειτουργία του taxisnet, την εξυπηρέτηση των πολιτών κ.α.
Οι βασικές αλλαγές
Ειδικότερα, οι βασικές αλλαγές που επέρχονται με το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου, προβλέπουν τα εξής:
– Από το σύνολο των 120 Δ.Ο.Υ. και των πέντε ελεγκτικών κέντρων θα συγκεντρωθεί ο έλεγχος και η αναγκαστική είσπραξη στις μεγαλύτερες εφορίες ανά την επικράτεια.
– Οι δύο επιχειρησιακές μονάδες ΣΔΟΕ συγχωνεύονται σε μία πανελλαδικής εμβέλειας. Οι περιφερειακές δομές παραμένουν σε επίπεδο περιφέρειας 13 με τοπικά γραφεία όπου χρειάζονται.
– Οι οικονομικές επιθεωρήσεις αναδιατάσσονται σε ολόκληρη την επιφάνεια. Παραμένουν επτά ανά αποκεντρωμένη διοίκηση.
– Ενδυνάμωση της νέας Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων με μονάδα στρατηγικού σχεδιασμού για τους στόχους, την αξιολόγηση και την εποπτεία του έργου, καθώς και τον συντονισμό σε θέματα προϋπολογισμού. Μονάδα επιχειρησιακού σχεδιασμού των Δ.Ο.Υ.
– Βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών μέσω του νέου Taxis, Taxisnet και Elenxis.
– Αναδιοργάνωση Δ.Ο.Υ. και τελωνείων και περαιτέρω μείωση των δομών από το 2014.
– Άρση επικαλύψεων μεταξύ ΣΔΟΕ και Οικονομικής Αστυνομίας.