Αναστάτωση και έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει στις τάξεις των εκπαιδευτικών η απόφαση της κυβέρνησης να εφαρμόσει το μέτρο της κινητικότητας σε καθηγητές της τεχνολογικής εκπαίδευσης, καταργώντας παράλληλα ειδικότητες στα Επαγγελματικά Λύκεια και στις Επαγγελματικές Σχολές. Η είδηση προκάλεσε αντιδράσεις και στο Νομό Ρεθύμνου, καθώς εκπαιδευτικοί χάνουν τις οργανικές θέσεις τους, ενώ «εξαφανίζονται» ειδικότητες από τα δυο ΕΠΑΛ του Νομού, στο Ρέθυμνο και στο Γαράζο, καθώς και στην ΕΠΑΣ Ρεθύμνου.
Κι όλα αυτά ενώ η σχολική χρονιά 2012-2013 ολοκληρώθηκε με σοβαρά προβλήματα και δεκάδες χαμένες διδακτικές ώρες, εξαιτίας της έλλειψης καθηγητών σε βασικές ειδικότητες των δυο Επαγγελματικών Λυκείων του Νομού.
Επιπλέον, η κυβέρνηση με μια πρωτοφανή απόφαση, αφαιρεί το δικαίωμα από δεκάδες παιδιά να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στις επαγγελματικές ειδικότητες της προτίμησής τους, ενώ είναι άγνωστο τι θα συμβεί με τους μαθητές των οποίων ο κύκλος σπουδών βρίσκεται σε εξέλιξη.
Σε τοπικό επίπεδο, αν και ακόμα δεν έχει φτάσει επίσημο έγγραφο από το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με όσα σχεδιάζονται, αναμένεται να καταργηθούν συνολικά έξι ειδικότητες και συγκεκριμένα:
Γραφικών τεχνών, Βοηθός νοσηλευτή, Βοηθός βρεφονηπιοκόμου, Αισθητικής, Φυσικοθεραπευτή, Εργαστηρίου μηχανολογίας.
Οργανική θέση για τις συγκεκριμένες ειδικότητες έχουν 13 εκπαιδευτικοί, που σημαίνει ότι μπαίνουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Συγκεκριμένα, πέντε καθηγητές αισθητικής και τρεις φυσικοθεραπείας στην ΕΠΑΣ Ρεθύμνου. Στο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου δύο εκπαιδευτικοί γραφικών τεχνών, ένας νοσηλευτικής, ένας βρεφονηπιοκομίας και ένας στο εργαστήριο μηχανολογίας.
Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, όσοι από τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς δεν διαθέτουν μεταπτυχιακό τίτλο, δεν είναι τρίτεκνοι, πολύτεκνοι και δεν είναι άτομα με αναπηρία αναμένεται να τεθούν σε διαθεσιμότητα, ενώ οι υπόλοιποι θα μεταταγούν υποχρεωτικά από τη νέα σχολική χρονιά.
Καθοριστική ημέρα για το μέλλον της επαγγελματικής εκπαίδευσης αναμένεται να είναι η αυριανή, ημέρα κατά τη διάρκεια της οποίας θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση του υπουργού Παιδείας με τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, προκειμένου να τους ενημερώσει για το καθεστώς κινητικότητας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Εν τω μεταξύ, σήμερα, στις 10.00 το πρωί, στο ΕΠΑΛ, η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης νομού Ρεθύμνου (ΕΛΜΕΡ) θα πραγματοποιήσει έκτακτη Γενική Συνέλευση, στην οποία καλεί τους καθηγητές να παρευρεθούν.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας σε διαθεσιμότητα θα τεθούν στη διάρκεια του καλοκαιριού περίπου 2.000 εκπαιδευτικοί 46 ειδικοτήτων που καταργούνται στα τεχνικά λύκεια, ενώ 500 ακόμη θα μεταταχθούν.
Ουσιαστικά η κινητικότητα των εκπαιδευτικών συνδέεται άμεσα με τις αλλαγές που αναμένονται στο Τεχνολογικό Λύκειο, ενώ με το νομοσχέδιο αυτό αλλάζει συνολικά η μορφή της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στη χώρα.
Σε «διαθεσιμότητα» καθηγητές και… ειδικότητες στα Επαγγελματικά Λύκεια του Ρεθύμνου
• Έντονες αντιδράσεις για την πρωτοφανή απόφαση της κυβέρνησης
Αναστάτωση και έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει στις τάξεις των εκπαιδευτικών η απόφαση της κυβέρνησης να εφαρμόσει το μέτρο της κινητικότητας σε καθηγητές της τεχνολογικής εκπαίδευσης, καταργώντας παράλληλα ειδικότητες στα Επαγγελματικά Λύκεια και στις επαγγελματικές σχολές. Η είδηση προκάλεσε αντιδράσεις και στο Νομό Ρεθύμνου, καθώς εκπαιδευτικοί χάνουν τις οργανικές θέσεις τους, ενώ «εξαφανίζονται» ειδικότητες από τα δυο ΕΠΑΛ του νομού, στο Ρέθυμνο και στο Γαράζο, καθώς και στην ΕΠΑΣ Ρεθύμνου.
Κι όλα αυτά ενώ η σχολική χρονιά 2012-2013 ολοκληρώθηκε με σοβαρά προβλήματα και δεκάδες χαμένες διδακτικές ώρες, εξαιτίας της έλλειψης καθηγητών σε βασικές ειδικότητες των δυο Επαγγελματικών Λυκείων του Νομού.
Επιπλέον, η κυβέρνηση με μια πρωτοφανή απόφαση, αφαιρεί το δικαίωμα από δεκάδες παιδιά να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στις επαγγελματικές ειδικότητες της προτίμησής τους, ενώ είναι άγνωστο τι θα συμβεί με τους μαθητές των οποίων ο κύκλος σπουδών βρίσκεται σε εξέλιξη.
Σε τοπικό επίπεδο, αν και ακόμα δεν έχει φτάσει επίσημο έγγραφο από το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με όσα σχεδιάζονται, αναμένεται να καταργηθούν συνολικά έξι ειδικότητες και συγκεκριμένα:
– Γραφικών τεχνών.
– Βοηθός νοσηλευτή.
– Βοηθός βρεφονηπιοκόμου.
– Αισθητικής.
– Φυσικοθεραπευτή.
– Εργαστηρίου μηχανολογίας.
Οργανική θέση για τις συγκεκριμένες ειδικότητες έχουν 13 εκπαιδευτικοί, που σημαίνει ότι μπαίνουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Συγκεκριμένα, πέντε καθηγητές αισθητικής και τρεις φυσικοθεραπείας στην ΕΠΑΣ Ρεθύμνου. Στο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου δύο εκπαιδευτικοί γραφικών τεχνών, ένας νοσηλευτικής, ένας βρεφονηπιοκομίας και ένας στο εργαστήριο μηχανολογίας.
Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, όσοι από τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς δεν διαθέτουν μεταπτυχιακό τίτλο, δεν είναι τρίτεκνοι, πολύτεκνοι και δεν είναι άτομα με αναπηρία αναμένεται να τεθούν σε διαθεσιμότητα, ενώ οι υπόλοιποι θα μεταταγούν υποχρεωτικά από τη νέα σχολική χρονιά.
Μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Ανδρέας Ταξάκης, αναφέρθηκε στο αίσθημα της ανησυχίας που κυριαρχεί στους καθηγητές των επαγγελματικών λυκείων: «Δεν έχουμε ενημερωθεί με κάποιο επίσημο έγγραφο για το οτιδήποτε. Ό,τι έχει γίνει γνωστό μέχρι και αυτή τη στιγμή έχει γίνει από εφημερίδες και το διαδίκτυο. Ωστόσο, όπως φαίνεται συνάδελφοί μας εδώ στο Ρέθυμνο χάνουν τις θέσεις τους. Με τους μαθητές, επίσης, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα καθώς δεν έχουμε ενημέρωση τι θα γίνει με τη συνέχεια των σπουδών τους. Έχω μία πληροφορία ότι πολύ πιθανό να προσληφθούν ωρομίσθιοι για να ολοκληρωθούν κάποια μαθήματα. Δεν υπάρχει καθόλου οργάνωση».
Ο ίδιος εξέφρασε παράλληλα τον προβληματισμό του για το μέλλον των εγκαταστάσεων, κυρίως στον τομέα της Φυσικοθεραπείας και της Νοσηλευτικής: «Στον τομέα της Φυσικοθεραπείας και της Νοσηλευτικής έχουμε εξαιρετικές υποδομές, οι οποίες θα μείνουν αναξιοποίητες. Δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός τι θα γίνει με τις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις. Οι συνάδελφοι έχουν στενοχωρηθεί πολύ, καθώς από τη μία μέρα στην άλλη χάνουν τη θέση τους. Δεν έχουν ούτε οι ίδιοι καμία επίσημη ενημέρωση. Είναι βέβαια μία πρακτική που ακολουθείται συχνά το τελευταίο χρονικό διάστημα».
Καθοριστική ημέρα για το μέλλον της επαγγελματικής εκπαίδευσης αναμένεται να η αυριανή, ημέρα κατά τη διάρκεια της οποίας θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση του υπουργού Παιδείας, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, με τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, προκειμένου να τους ενημερώσει για το καθεστώς κινητικότητας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το «παρών» στη συνάντηση αναμένεται να δώσει και ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης Απόστολος Κλινάκης.
«Την Παρασκευή οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης θα συναντηθούν με τον υπουργό παιδείας προκειμένου να ενημερωθούν για τις ραγδαίες εξελίξεις. Την επόμενη εβδομάδα ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κρήτης, θα ενημερώσει και αυτός με τη σειρά του τους προϊσταμένους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο», τόνισε ο κ. Ταξάκης.
Έντονες είναι οι αντιδράσεις και σε τοπικό επίπεδο για την απόφαση της κυβέρνησης να εφαρμόσει το μέτρο της κινητικότητας σε 2.500 εκπαιδευτικούς της τεχνολογικής εκπαίδευσης, καταργώντας 46 ειδικότητες στα τεχνικά λύκεια. Σήμερα, στις 10.00 το πρωί, στο ΕΠΑΛ, η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Ρεθύμνου (ΕΛΜΕΡ) θα πραγματοποιήσει έκτακτη Γενική Συνέλευση, στην οποία καλεί τους καθηγητές να παρευρεθούν.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕΡ, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Το τεχνητό κλίμα εφησυχασμού που καλλιεργήθηκε τους τελευταίους μήνες κατέρρευσε ξαφνικά. Η κυβέρνηση των εντολοδόχων της τρόικας «διέγραψε» από το χάρτη της δημόσιας εκπαίδευσης 46 ειδικότητες, στέλνοντας στην ανεργία (κατ’ ευφημισμόν «διαθεσιμότητα» ή «κινητικότητα») 2.500 συναδέλφους. Επισημαίνουμε ότι:
– Κατά ομολογία του ίδιου του εμπνευστή αυτής της βάρβαρης κίνησης, δεν προκύπτει από αυτήν κανένα δημοσιονομικό όφελος αλλά πρόκειται για μέτρο «τιμωρητικού χαρακτήρα».
– Η διαγραφή ολόκληρων κλάδων εργαζομένων αποδεικνύει ότι η περίπτωση της ΕΡΤ δεν υπήρξε «ατυχής χειρισμός» αλλά θα αποτελέσει μοντέλο και για άλλους κλάδους, εκτίμηση που ενισχύεται και από την πρόσφατη απόλυση 2800 σχολικών φυλάκων, των δημοτικών αστυνομικών κ.λπ. Προφανώς υπάρχει σκοπός να δοθεί συνέχεια την οποία πρέπει να αποτρέψουμε.
– Το επικοινωνιακό επιτελείο της κυβέρνησης και τα παπαγαλάκια του πυροδοτούν τον κοινωνικό κανιβαλισμό, διασπείροντας φήμες του τύπου «ο κλάδος Α ζήτησε τη σφαγή του κλάδου Β, για να σωθεί ο ίδιος». Οι φήμες αυτές είναι εντελώς ανυπόστατες. Μην τις πιστεύετε! Καλούμε τους συναδέλφους αλλά και όλους τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην αξιολόγηση των πηγών πληροφόρησής τους. Υπενθυμίζουμε απλώς ότι τα κυκλώματα παραπληροφόρησης έφτασαν πρόσφατα στο σημείο να διακινούν ανακοινώσεις «μαϊμού» που αποδίδονταν στον πρόεδρο του ΣτΕ.
– Αυτοί που μας χαρακτήριζαν «κινδυνολόγους», δυστυχώς διαψεύστηκαν. Όσο και αν μας είναι δύσκολο και επώδυνο, πρέπει να κοιτάξουμε την πραγματικότητα στα μάτια. Το γεγονός ότι οι μεθοδεύσεις της κυβέρνησης φαίνονται παράλογες ή ότι θα δημιουργήσουν προφανή προβλήματα στη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης, δε σημαίνει ότι δεν αποτελούν πραγματικότητα. Η άρνηση της πραγματικότητας είναι η χειρότερη δυνατή επιλογή.
– Η δέσμευση της κυβέρνησης, θυμίζουμε ξανά, μιλάει για 150.000 απολύσεις μέχρι το τέλος του 2015. Είμαστε μόνο στην αρχή. Κανείς δεν μπορεί να νιώθει ασφαλής. Όσοι σκέφτονται «δε με φορά, ανήκω σε άλλη ειδικότητα» ή «ανήκω στις εξαιρέσεις του non paper», είναι πολύ πιθανό ότι αργά ή γρήγορα θα βρεθούν στη θέση των συναδέλφων που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα άμεσα. Η ενότητα μεταξύ μας αλλά και με άλλους κλάδους πρέπει να εξασφαλίζεται σε κάθε μας βήμα.
– Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο εμάς: Ας προσπαθήσει ο καθένας μας να το εξηγήσει στο άμεσο κοινωνικό περιβάλλον του.
Καλούμε τους συναδέλφους σε έκτακτη Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 11/7 ώρα 10:00 το πρωί, στο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, για να αποφασίσουμε τις κινήσεις μας στο εξής. Τονίζουμε ότι το κάλεσμα αφορά όλους τους συναδέλφους και όχι μόνο εκείνους που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα άμεσα».
Κατάληψη στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Κρήτης, στο Ηράκλειο, πραγματοποίησαν χθες καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μαζί με μαθητές, γονείς, δασκάλους και σχολικούς φύλακες.
Το συντονιστικό όργανο της κατάληψης, σε ανακοίνωσή του, αναφέρει: «Η κατάληψη είναι επ’ αόριστο. Δεν πρόκειται να λήξει εάν δεν αποσυρθούν τα άρθρα του πολυνομοσχεδίου που θέτουν σε διαθεσιμότητα- απόλυση τους συναδέλφους, καταργούν τις οργανικές τους θέσεις και διαλύουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Καλούμε όλον τον κόσμο σε συμπαράσταση, αναλογιζόμενος ότι έρχεται και η σειρά τους».
Το «Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων», τίτλοι σπουδών οι οποίοι απονέμονται στην Ελλάδα, παρουσίασε χθες ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ανακοινώνοντας πως η κυβέρνηση δρομολογεί νομοσχέδιο για το νέο Τεχνικό Λύκειο. Ο Κ. Αρβανιτόπουλος αναφέρθηκε στο σχέδιο νόμου για το Τεχνικό Λύκειο, που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, λέγοντας πως «σχεδιάζουμε ένα Τεχνικό Λύκειο που θα μεταδίδει τις απαιτούμενες τεχνικές και επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες».
Συγχρόνως ανακοίνωσε την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους Επαγγελματικών Λυκείων και Σχολών (ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ).
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Νοσηλευτικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε ανοικτή επιστολή του προς τους γονείς των μαθητών των ΕΠΑΛ και του πολίτες που επιθυμούν ένα κράτος δικαίου, όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά, αναφέρει: «Μετά την απόφαση του υπουργείου Παιδείας που καταργεί 46 ειδικότητες και θέτει σε καθεστώς διαθεσιμότητας και κινητικότητας 2.472 εκπαιδευτικούς έχουμε την ανάγκη να κοινοποιήσουμε και να αναδείξουμε τα σημεία που η αλήθεια παραποιείται σκοπίμως και να θέσουμε σε γνώση όλων των συμπολιτών μας τις επιπτώσεις της απόφασης αυτής.
Αναλυτικά αναφέρουμε σημεία του non paper και τα αντιπαραβάλουμε με στοιχεία και επιχειρήματα:
α) Το πρώτο και κύριο πλήγμα επέρχεται στους μαθητές και γονείς που επέλεξαν τις ειδικότητες που καταργούνται καθώς θα κληθούν να πληρώσουν για να αποκτήσουν το πτυχίο που τους παρέχει ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας. Πιο αναλυτικά στο non paper αναφέρεται: «καθολική εφαρμογή του θεσμού της μαθητείας, και τη σύνδεση με την αγορά εργασίας, χωρίς στρεβλώσεις και επικαλύψεις με ανώτερες βαθμίδες τυπικής εκπαίδευσης ή μη τυπικής κατάρτισης».
Σε συνδυασμό: “Μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως βοηθοί φαρμακείων, βοηθοί φυσιοθεραπευτών, βοηθοί ιατρικών και βιολογικών εργαστηρίων και βοηθοί βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας, καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης και Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
Καλό θα ήταν να δημοσιοποιηθεί η μελέτη των αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας, καθώς και τα περιγράμματα των επαγγελμάτων που έχουν εξαχθεί, γιατί ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας έχει άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας. Τα οργανογράμματα των ιδιωτικών κλινικών, βρεφονηπιακών σταθμών και των ιατρικών εργαστηρίων περιλαμβάνουν όλες τις ειδικότητες που καταργούνται. Παράδειγμα άρτιας σύνδεσης με την αγορά εργασίας είναι η ειδικότητα των Β. Νοσηλευτών, καθώς παρέχει με την απόκτηση του πτυχίου τη δυνατότητα υλοποίησης της πρακτικής άσκησης στα δημόσια νοσοκομεία, την έκδοση ακολούθως Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος και την απορρόφηση τέλος από την αγορά εργασίας (Ιδιωτικές κλινικές, Δημόσια Νοσοκομεία με προκηρύξεις του ΑΣΕΠ, ιδιωτική άσκηση παροχής αποκλειστικών υπηρεσιών).
Γιατί τότε καταργούνται; Ας δούμε το υπογραμμισμένο κείμενο περί επικαλύψεων με τη «μη τυπική κατάρτιση», δηλαδή ΙΕΚ. Με μια πρόχειρη ματιά στο διαδίκτυο μπορεί ο κάθε πολίτης να δει τις ειδικότητες που υπάρχουν στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Ας αναφέρουμε μερικές για να λάβετε γνώση: Φυσικοθεραπεία, Β. Φαρμακείου, Μαιευτική, Νοσηλευτική, Β. Μικροβιολόγοι, Β. Ακτινολόγοι κ.α. Ως παράδειγμα αντιγράφουμε το Άρθρο 1 του ΠΔ 210/2001:
«Στους κατόχους Διπλώματος Ο.Ε.Ε.Κ. επιπέδου Μεταδευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Κατάρτισης, των ειδικοτήτων «Νοσηλευτική Τραυματολογία», «Νοσηλευτική Ογκολογικών Παθήσεων», «Νοσηλευτής Χειρουργείου», «Νοσηλευτική Ατόμων με Ψυχικές Παθήσεις», και «Νοσηλευτική Μονάδων Εντατικής Θεραπείας» των Ι.Ε.Κ. και στους κατόχους πτυχίου των Τ.E.E. Α’ και Β’ κύκλου της ειδικότητας «Βοηθών Νοσηλευτών» χορηγείται άδεια άσκησης επαγγέλματος Βοηθού Νοσηλευτή».
Επομένως όλοι αποκτούν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Β. Νοσηλευτή με τα ίδια ακριβώς επαγγελματικά δικαιώματα. Το ίδιο ισχύει και στις άλλες ειδικότητες του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας. Τι θα γίνει λοιπόν εάν καταργηθούν; Οι μαθητές θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν σε ένα ιδιωτικό ΙΕΚ (περίπου 3 με 5.000 ευρώ ετησίως) ώστε να αποκτήσουν το ποθητό πτυχίο που θα τους ανοίξει την πόρτα για μια θέση στην αγορά εργασίας.
Υποσημείωση: Οι μαθητές που φοιτούν στα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ ανήκουν στη μέση αστική οικογένεια.
β) Η δεύτερη παρατήρηση αφορά στον αριθμό των μαθητών. «Το Τεχνικό Λύκειο να προσφέρει ειδικότητες αποφοίτων που ανταποκρίνονται στις επιλογές των μαθητών και όχι στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών». Δηλαδή ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας δεν επιλέγεται από τους μαθητές;
Δυστυχώς οι ίδιοι αριθμοί του υπουργείου το διαψεύδουν καθώς είναι ο πολυπληθέστερος στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ. Ενδεικτικά αναφέρουμε από τα στατιστικά των Πανελληνίων εξετάσεων των ΕΠΑΛ (ομάδα Α): σε σύνολο 17394 συμμετεχόντων μαθητών (δεκαεννέα ειδικότητες) οι 4783 είναι από τις τρεις ειδικότητες του Τομέα Υγείας Πρόνοιας Β. Βρεφονηπιοκόμων, Β. Νοσηλευτών και Β. Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων. Αλήθεια όλοι αυτοί οι μαθητές θα κατευθυνθούν στα ιδιωτικά ΙΕΚ;
γ) Αναφορικά με την επιλογή της: «διαθεσιμότητας» εκπαιδευτικών που προκύπτουν από τυχόν κατάργηση κλάδων και ειδικοτήτων εφόσον προκριθούν αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου Τεχνικού Λυκείου».
Ποιες αλλαγές προκρίνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου Τεχνικού Λυκείου; Οι μαθητές που θα παρακολουθήσουν στη Γ΄ τάξη των ΕΠΑΛ του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας πως θα αποκτήσουν πτυχίο; Οι μαθητές που εγγράφηκαν στη Β΄ τάξη του ΕΠΑΛ του ίδιου Τομέα ποια ειδικότητα θα επιλέξουν; Θα παραμείνουν οι ειδικότητες που απομένουν ή θα ανακοινωθούν καινούριες ειδικότητες; Τα ίδια ισχύουν και για τις ΕΠΑΣ. Τα εξοπλισμένα εργαστήρια των καταργημένων ειδικοτήτων τι θα απογίνουν; Οι διοικητικές υπηρεσίες του υπουργείου γνωρίζουν τις αλλαγές; Πάρτε ένα τηλέφωνο στο υπουργείο από περιέργεια.
Κλείνουμε απευθυνόμενοι στους Έλληνες βουλευτές με μια τελευταία αλλά εξίσου σημαντική παρατήρηση. Εντάσσονται στη διαθεσιμότητα εκπαιδευτικοί που εκτός του βασικού τους πτυχίου (ΤΕΙ, ΑΕΙ) διορίσθηκαν στο δημόσιο μέσω των αδιάβλητων γραπτών διαγωνισμών του ΑΣΕΠ και της επετηρίδας. Θα θέλαμε από τους βουλευτές που προτίθενται να ψηφίζουν το νομοσχέδιο να ενημερώσουν τους Έλληνες πολίτες αν οι εναπομείναντες δημόσιοι υπάλληλοι είναι διορισμένοι με αξιοκρατικά κριτήρια.
Ας δούμε λοιπόν σε επίπεδο συμβολισμού, τι δημόσιο μας προτείνεται. Το δημόσιο της κομματοκρατίας ή το δημόσιο της αξιοκρατίας;
Η απάντησή σας θα φανεί από την ψήφο σας και θα κριθεί από τους Έλληνες πολίτες».