Επαρκή χρηματοδότηση γα το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ζητά σε κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη, ο βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ. Λευτέρης Αυγενάκης. Χαρακτηριστικά τονίζει: «Σε μία εποχή που κλείνουν όλες οι μεγάλες «οδικές» εκκρεμότητες στην Ελλάδα μία «πληγή» παραμένει ανοιχτή: ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. Σήμερα η Κρήτη διαθέτει έναν από τους χειρότερους οδικούς άξονες της Ευρώπης. Τα μόλις 162 εκατ. ευρώ που προβλέπονται για τα επόμενα χρόνια για το ΒΟΑΚ είναι ελάχιστα σε αυτά που απαιτούνται για να αποκτήσει το νησί ένα στοιχειωδώς σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Εδώ και χρόνια γίνονται προσπάθειες για την αναβάθμιση του άξονα που ξεκινά από το Καστέλι Χανίων και καταλήγει στον Άγιο Νικόλαο στο Λασίθι, όμως η σημερινή εικόνα παραμένει απογοητευτική. Περίπου 40 από τα συνολικά 250 χιλιόμετρα του δρόμου είναι σε μορφή αυτοκινητόδρομου, ενώ το υπόλοιπο δίκτυο παραμένει με εικόνα εθνικής οδού δεκαετίας ’60».
Όπως επισημαίνει ο κ. Λ. Αυγενάκης: «από τα 312 χιλιόμετρα στα οποία εκτείνεται ο εθνικός δρόμος της Κρήτης μόλις τα 97,5 χλμ. έχουν φτιαχτεί ή ολοκληρώνονται, χωρίς και αυτά να ανταποκρίνονται στο σύνολό τους στις επιθυμητές προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Άλλα 20 χλμ. του ΒΟΑΚ είναι σε φάση υλοποίησης και προκειμένου να υπάρξει ένας ικανοποιητικός εθνικός δρόμος θα πρέπει να φτιαχτούν άλλα 184 χιλιόμετρα, για τα οποία απαιτείται, το λιγότερο, μαζί με τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, ένα ποσό ύψους 1,5 δισ. ευρώ».
Με βάση τα επίσημα στοιχεία του αρμόδιου φορέα, του ΟΑΚ Α.Ε, αντί για 1,5 δισ. ευρώ και 184 χιλιόμετρα, η Κρήτη έχει εξασφαλίσει, θεωρητικά, το ποσό των 162 εκατ. ευρώ για μόλις 19 χιλιόμετρα δρόμου. Με την υλοποίηση του Β’ ΚΠΣ κατασκευάστηκαν νέα οδικά τμήματα ενός κλάδου μήκους – 40 χλμ. – και οδικά τμήματα 16 χλμ., με διαχωριστική νησίδα newjersey στη μέση. Η δαπάνη των έργων αυτών ήταν της τάξης των 40 δις δρχ. ή 120 εκατ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές.
Στα πλαίσια του Γ’ ΚΠΣ κατασκευάστηκαν 27,5 χλμ. Ο προϋπολογισμός των έργων του ΒΟΑΚ στο Γ’ ΚΠΣ ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ. Με την υλοποίηση του τομεακού προγράμματος του υπουργείου Υποδομών, και μετά την τροποποίησή του το Σεπτέμβριο του 2013, κατασκευάστηκαν ή κατασκευάζονται στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 22,50 χλμ. Στο Σχέδιο Εταιρικού Συμφώνου, προωθούνται για ένταξη μόνο 3 έργα (Γούρνες – Χερσόνησος, Πάνορμο – Εξάντη, συνδετήριος Μουρνιές – Χανιά) για κατασκευή οδικών τμημάτων μήκους 19 χλμ. και ύψους 162 εκατ. ευρώ.
Ο Ηρακλειώτης βουλευτής επισημαίνει μάλιστα ότι «τα μόλις 162 εκατ. ευρώ που προβλέπονται για τα επόμενα χρόνια για το ΒΟΑΚ είναι ελάχιστα σε αυτά που απαιτούνται για να αποκτήσει το νησί ένα στοιχειωδώς σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Η δημιουργία ενός δημόσιου ασφαλούς και σύγχρονου αυτοκινητόδρομου αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την ουσιαστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων στο εθνικό οδικό δίκτυο της Κρήτης».