Η πρόσφατη ενημέρωση των δημάρχων και των αντιπεριφερειαρχών για την επικείμενη παύση εργασιών σε έργα που έχουν ενταθεί στο ΕΣΠΑ και δεν έχουν φτάσει σε ποσοστό εκτέλεσης του 65%, λόγω της αδυναμίας της ελληνικής κυβέρνησης να καταβάλλει τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα, έχει προκαλέσει εύλογη ανησυχία και ερωτηματικά στους αυτοδιοικητικούς, οι οποίοι αυτές τις ημέρες, σε συνεργασία με τους εργολάβους, έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου, έτσι ώστε να επισπευστούν οι εργασίες για να φτάσουν το στόχο του ποσοστού, ώστε να πάρουν το «εισιτήριο» για την ολοκλήρωση των έργων με ευρωπαϊκά κονδύλια.
Τα μεγάλα έργα της πόλης του Ρεθύμνου δεν διατρέχουν κίνδυνο, αφού βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, ωστόσο το ενδιαφέρον και ο προβληματισμός της δημοτικής αρχής έχει στραφεί στην ανάπλαση της οδού Κριάρη, η οποία δεν έχει καν ξεκινήσει. Το συγκεκριμένο όμως έργο, όπως και αυτό της ανάπλασης του ανατολικού παραλιακού μετώπου και η βιοκλιματική ανάπλαση της Σοχώρας, δεν είναι υπό την εποπτεία και την ευθύνη της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Κρήτης, η οποία έκανε και τη σχετική ενημέρωση για τα έργα ΕΣΠΑ επικαλούμενη σχετικό έγγραφο του αρμόδιου υπουργού Γιώργου Σταθάκη. Τα έργα αυτά είναι υπό την εποπτεία της ΕΕΤΑΑ, της Διαχειριστικής Αρχής της Αθήνας και επισήμως δεν έχει γίνει γνωστό αν ισχύουν οι ίδιοι όροι και οι προϋποθέσεις με τα υπόλοιπα έργα του ΕΣΠΑ. Ειδικότερα, η προφορική ενημέρωση που υπήρχε από την αρμόδια αρχή μέχρι και την περασμένη Παρασκευή, ήταν πως το συγκεκριμένο έργο δεν διατρέχει κίνδυνο, ωστόσο αναμένεται επίσημη έγγραφη πληροφόρηση μέχρι και το τέλος της εβδομάδας προκειμένου να αποφασιστεί ο εργολάβος να ξεκινήσει το έργο.
Ο ανάδοχος με τα σημερινά δεδομένα που υπάρχουν και με την ανασφάλεια που επικρατεί σε σχέση με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα, ζητά εγγυήσεις, αφενός ότι το έργο δεν θα απενταχθεί και θα συνεχίσει να χρηματοδοτείται μέχρι την ολοκλήρωσή του και αφετέρου ότι θα πληρωθεί τους λογαριασμούς για όλες τις εργασίες τις οποίες θα εκτελέσει άμεσα.
Σημειώνεται ότι η ανάπλαση της Κριάρη είναι συνολικού προϋπολογισμού 550.000 ευρώ και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί μόλις το 10% των εργασιών. Εκ μέρους του Δήμου εκτιμάται ότι το έργο θα μπορέσει να ολοκληρωθεί εγκαίρως, ακόμα και αν άρχισε μετά τον δεκαπενταύγουστο, καθώς πρόκειται για ένα μικρό τμήμα δρόμου.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο επιβλέπων εργολάβος του Δήμου Μανόλης Πενθερουδάκης ανέφερε:
«Σύμφωνα με το Υπουργείο, ήρθε την προηγούμενη εβδομάδα μια οδηγία, η οποία αναφέρει ότι όσα έργα είναι πίσω σε εξέλιξη περικόπτονται. Μέχρι στιγμής, η Διαχειριστική Αρχή του έργου της Κριάρη -που είναι η ΕΕΤΑΑ και η οποία είναι από Αθήνα- δεν είναι από Ηράκλειο, μας λέει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και ότι το έργο προχωράει κανονικά. Ο εργολάβος όμως θα ξεκινήσει στην Κριάρη, αφού προηγηθεί το μέτωπο της ΔΕΗ. Ταυτόχρονα όμως και επειδή έχει γίνει αυτή η ιστορία με τα έργα του ΕΣΠΑ, περιμένει να δει τι θα γίνει, γιατί δεν μπορούμε να σκάψουμε και μετά, αφού δεν θα έχουμε χρηματοδότηση, να πρέπει να μπαλώνουμε τα σκαμμένα μας. Αυτό θα το ξέρουμε αυτές τις μέρες γιατί ακόμα γίνονται πολύ μεγάλες προσπάθειες και από τις Διαχειριστικές Αρχές και από το Υπουργείο για να καταλάβουνε ποια έργα «κολλάνε» και ποια προχωράνε κανονικά, πράγμα που δεν είναι ξεκαθαρισμένο ακόμα. Απλά εμείς φοβόμαστε το έργο της Κριάρη, γιατί είναι πίσω σε ποσοστό εκτέλεσης και έχει γίνει μόλις το 10% των εργασιών. Εάν δηλαδή η ΔΕΗ κάνει εργασίες τις επόμενες ημέρες, όπως μας έχει διαβεβαιώσει, και με την προϋπόθεση ότι το έργο από τη μεριά του ΕΣΠΑ δεν θα «κολλήσει», θα ξεκινήσει και ο εργολάβος του έργου. Περιμένουμε όμως το «πράσινο φως» από την Αθήνα».
Υπενθυμίζεται ότι στον συγκεκριμένο δρόμο προβλέπεται η κατασκευή ενός πεζοδρομίου 1.5 μέτρου από τη δυτική πλευρά, στην οποία και θα απαγορεύεται η στάθμευση, ενώ στην ανατολική πλευρά θα γίνει ένα μεγαλύτερο πεζοδρόμιο δύο μέτρων και ειδική όδευση για τυφλούς, ενώ θα διατηρηθεί εκεί η λωρίδα στάθμευσης.
Εν τω μεταξύ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται το έργο ανάπλασης της Κουρμούλη με το ποσοστό εκτέλεσής του να έρχεται στο 75%. Ήδη χθες τα συνεργεία της ΔΕΗ έπιασαν εκ νέου δουλειά από το ύψος της οδού Ελεύθερνας. Η ασφαλτόστρωση στην οδό Δημητρακάκη προγραμματίζεται για την πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη και θα γίνουν την ίδια περίοδο οι ασφαλτοστρώσεις στην Κεφαλογιάννηδων και στη Μελισινού.
Από Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει το έργο του κλειστού γυμναστηρίου
Στον «πάγο» για μια ακόμα φορά μπήκε το έργο κατασκευής του κλειστού γυμναστηρίου στα Περβόλια, μιας και ο προγραμματισμός που είχε γίνει τον Ιούλιο για επίσπευση των εργασιών στον περιβάλλοντα χώρο, έτσι ώστε να μην υπάρχει όχληση στην ξενοδοχειακή μονάδα και τις γειτονικές κατοικίες δεν επιτεύχθηκε λόγω των capital controls, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται ο εργολάβος. Αυτό σημαίνει ότι το έργο θα ξεκινήσει εκ νέου τον Σεπτέμβριο: «Με το έργο του Κλειστού γυμναστηρίου θα περιμένουμε να τελειώσει ο Αύγουστος και ξεκινάμε μετά και τον δρόμο και το κλειστό. Αν και είχαμε συμφωνήσει αρχές Ιουλίου ότι θα τελειώναμε τον δρόμο για να ξεκινούσε το έργο αυτό δεν κατέστη εφικτό λόγω των κλειστών τραπεζών. Τώρα που μπορεί θεωρητικά να ξεκινήσει, είναι περίοδος αιχμής και δεν μπορούμε. Έχει ήδη γίνει η διάνοιξη και πρέπει να γίνουν τα τοιχία στήριξης του δρόμου, τα χωματουργικά του δρόμου και η ασφαλτόστρωση για να μπει εργολάβος μέσα στο οικόπεδο, στο οποίο έχουν γίνει μόνο τοπογραφικά και καθαρισμοί από δέντρα, δεν έχουν γίνει ακόμα χωματουργικές εργασίες για θεμέλια κ.τ.λ. Το κλειστό των Περιβολίων ξεκινάει τον Σεπτέμβρη μαζί με τον δρόμο σύνδεσης και τις χωματουργικές εργασίες εντός του κλειστού. Από τη στιγμή που θα ξεκινήσει, θέλει δώδεκα μήνες για να παραδοθεί» ανέφερε ο κ. Πενθερουδάκης.
Σημειώνεται ότι το έργο αφορά ένα σύγχρονο Κλειστό Γυμναστήριο Πετοσφαίρισης (βόλεϊ), Καλαθοσφαίρισης (μπάσκετ) και άλλων συναφών αθλημάτων, στα Περιβόλια Ρεθύμνου, σε οικόπεδο ιδιοκτησίας του Δήμου, συνολικής έκτασης 3.400 τ.μ. Θα κατασκευαστεί εντός δημοτικού οικοπέδου περίπου 3.500 τ.μ. και το συνολικό εμβαδό του νέου γυμναστηρίου προβλέπεται να είναι 1.339 τ.μ. Το κτίριο θα είναι μεταλλικό και μονώροφο και βασίζεται σε σχέδια πρότυπου κλειστού γυμναστηρίου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού. Θα περιλαμβάνει δύο τμήματα, το κυρίως γυμναστήριο και την περιοχή αποδυτηρίων. Θα είναι εφοδιασμένο με σύγχρονες εγκαταστάσεις και θα είναι και κλιματιζόμενο. Με το έργο προβλέπεται και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του γυμναστηρίου, ο οποίος θα έχει και 12 θέσεις στάθμευσης οχημάτων.
Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται στο 1.5 εκατ. ευρώ.