Ανοδικές τάσεις καταγράφουν οι τιμές των καυσίμων τις τελευταίες είκοσι μέρες στο Ρέθυμνο, όπου η αμόλυβδη πωλείται έως και 1,82 ευρώ το λίτρο προκαλώντας γκρίνια και προβληματισμό σε καταναλωτές και πρατηριούχους.
Το ξέφρενο ράλι των τιμών της βενζίνης τείνει να γίνει καθεστώς κάθε καλοκαίρι, ενώ η κατανάλωση χρόνο με τον χρόνο μειώνεται ακόμα και από τους τουρίστες. Ελάχιστοι είναι πλέον εκείνοι που νοικιάζουν αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους, ενώ όπως χαρακτηριστικά λέει στα «Ρ.Ν.» ο πρόεδρος των πρατηριούχων του νομού, ακόμα και όταν μισθώνουν Ι.Χ. πραγματοποιούν περιορισμένες εκδρομές και βάζουν βενζίνη με το σταγονόμετρο.
Δεν είναι λίγες οι φορές μάλιστα που ρωτούν τους πρατηριούχους για ποιο λόγο είναι τόσο ακριβά τα καύσιμα. Ακόμα πιο δύσκολη είναι η κατάσταση με τους ντόπιους, όπου όπως περιγράφει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των Βενζινοπωλών κ. Ξυδάκης, έχουν εγκαταλείψει τα αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικά, ανέφερε: «Οι τιμές στα καύσιμα έχουν πάρει την ανηφόρα εδώ και 25 μέρες. Η αύξηση είναι περίπου 5-6%. Η αμόλυβδη πωλείται στο 1,82 ευρώ. Δεν είχαμε δουλειά ήδη και στην καλύτερη περίπτωση κάθε καταναλωτής έβαζε 5-10 ευρώ βενζίνη για να κάνει τη δουλειά του, τώρα ούτε αυτό το βάζουν. Η κίνηση στα μαγαζιά μας είναι πεσμένη κατά πολύ, δυστυχώς οι καταναλώσεις είναι πτωτικές. Η πτώση από πέρυσι μέχρι φέτος είναι γύρω στο 10-15%. Ακόμα και οι τουρίστες είναι πολύ φειδωλοί ούτε νοικιάζουν αυτοκίνητα και αυτοί που νοικιάζουν βάζουν πολύ λίγα λεφτά, ίσα-ίσα να κάνουν μια βόλτα. Είναι Ιούλιος και αντί να έχουμε δουλειά στα μαγαζιά μας, καθόμαστε».
Ο ίδιος αποδίδει την αύξηση αυτή στο πολεμικό κλίμα που επικρατεί στην Μέση Ανατολή, ωστόσο καλεί το υπουργείο Ανάπτυξης να λάβει επιτέλους μέτρα. Όπως αναφέρει η φορολογία αποτελεί «θηλιά στο λαιμό» για τους ίδιους, ενώ επανέλαβε το αίτημα για μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι ενδεχομένως η αύξηση οφείλεται σε αυτά που γίνονται στην Μέση Ανατολή, σε Ιράν και Ιράκ. Έχει ανέβει η διεθνής τιμή του πετρελαίου, με αποτέλεσμα να παρασέρνει και τις τιμές εδώ. Πρέπει να επέμβει η πολιτεία, να δει το θέμα και να μειώσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στην Ελλάδα στα καύσιμα. Δεν μπορεί αυτή τη στιγμή με το ΑΕΠ που έχει η Ελλάδα να είμαστε η υψηλότερη χώρα σε φόρους πάνω στα καύσιμα και άλλες χώρες με καλύτερο ΑΕΠ να είναι στα καύσιμα πιο φθηνές. Εδώ πρέπει να σκύψει το κεφάλι η πολιτεία και να δει πως θα μειώσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης της βενζίνης, όπως και στο πετρέλαιο θέρμανσης» τόνισε.
Μέχρι τον Αύγουστο η εγκατάσταση των συστημάτων Εισροών-Εκροών
Μέχρι τον Αύγουστο θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το σύστημα Εισροών – Εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων της Κρήτης, όπως έχει σχεδιάσει το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, που στοχεύει στην πάταξη του λαθρεμπορίου. Οι πρατηριούχοι τονίζουν ότι το μέτρο δεν θα είναι αποτελεσματικό παρά μόνο αν αυτό εφαρμοστεί σε όλα τα στάδια διακίνησης των υγρών καυσίμων και όχι μόνο στα πρατήρια. Χαρακτηριστικά, ο κ. Ξυδάκης υποστήριξε: «Μας έχουν βάλει σε ένα κυκεώνα. Εμείς έχουμε ξεκινήσει να τοποθετούμε τα συστήματα, καθώς είμαστε υποχρεωμένοι μέχρι τέλος του Αυγούστου να έχουμε συνδεθεί στο Υπουργείο. Τα πληρώνουμε εμείς και κοστίζουν από 12.000 για ένα μικρό πρατήριο μέχρι και 22.000 ευρώ. Το θέμα είναι ότι δεν θα είναι αποτελεσματικό αυτό το μέτρο. Πρέπει τα συστήματα αυτά να εγκατασταθούν και στα διυλιστήρια, και στις εταιρίες. Αν αυτό δεν γίνει τότε, το σύστημα θα αποδειχτεί μια τρύπα στο νερό».