Πέντε σχολεία στην πόλη του Ρεθύμνου και συγκεκριμένα το 1ο και 2ο ΕΠΑΛ, το 2ο Γυμνάσιο-Λύκειο και το 1ο Λύκειο συνεχίζουν να τελούν υπό κατάληψη, ενώ η κινητοποίηση έληξε χθες στο Πειραματικό Λύκειο μετά από ψηφοφορία των μαθητών. Κατά πληροφορίες οι μαθητές και των υπόλοιπων σχολείων φαίνεται πως θα επιστρέψουν στα μαθήματά τους τη Δευτέρα, αφού προηγήθηκαν διαδοχικές συζητήσεις και συναντήσεις των μαθητών με τους συλλόγους γονέων και τους εκπαιδευτικούς για τις καταλήψεις αλλά και την ανάγκη αυτές να σταματήσουν και να αναζητηθούν εναλλακτικοί τρόποι διαμαρτυρίας. Εν τω μεταξύ την επίλυση σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο όμως και πανελλαδικά, ζητά από τον υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο με ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας, η Ένωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ρεθύμνου και συνυπογράφουν: ο αντιδήμαρχος του τμήματος Παιδείας του Δήμου Ρεθύμνου, κ. Γιώργος Γεωργαλής, ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, κ. Ανδρέας Ταξάκης και η Ε.Λ.Μ.Ε. Ρεθύμνου. Την ανοιχτή επιστολή κοινοποιούν στους βουλευτές, στον περιφερειάρχη Κρήτης, στον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, στην αντιπεριφερειάρχη Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου και στον δήμαρχο Ρεθύμνου.
«Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Η Ένωση Γονέων Μαθητών του Δήμου Ρεθύμνου, κατόπιν συνάντησης, η οποία έλαβε χώρα την Τετάρτη 07/10/2014, με τα Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που τελούν υπό κατάληψη, αντιπροσωπείες μαθητικών συμβουλίων, εκπαιδευτικούς, διευθυντές, τον αντιδήμαρχο του Τμήματος Παιδείας και τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, συναποφάσισε και διεκδικεί τα ακόλουθα:
– Ένα Νέο Γυμνάσιο και ένα Νέο Λύκειο που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες προκειμένου να προαχθεί η ουσιαστική γνώση.
– Αύξηση της χρηματοδότησης για τις σχολικές επιτροπές του Δήμου Ρεθύμνου.
Έως ότου υλοποιηθούν όλα τα προαναφερθέντα, διεκδικούμε τα εξής:
– Βελτίωση της Τράπεζας Θεμάτων, αν όχι κατάργησή της.
– Ανακοίνωση της εξεταστέας ύλης της Γ’ Λυκείου για το επόμενο έτος, τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του χρόνου.
– Άμεση ενημέρωση της Α’ και Β’ Λυκείου σχετικά με τα επιστημονικά πεδία που θα ισχύσουν στην Γ’ Λυκείου.
– Μείωση του όγκου της εξεταστέας ύλης, ώστε να δίνεται η δυνατότητα εμπέδωσης.
– Ορισμό της ύλης της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου έγκαιρα και έγκυρα από τον Αύγουστο.
– Συνυπολογισμό της βαθμολογίας και των τριών τάξεων του Λυκείου μόνο επί ίσοις όροις, δηλαδή τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων να είναι κοινά για όλα τα Λύκεια της χώρας, όπως γίνεται στις Πανελλήνιες Εξετάσεις ή τουλάχιστον να γίνεται ταυτόχρονα η κλήρωση των θεμάτων για όλα τα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά.
– Αυστηρό έλεγχο των προσώπων που καταθέτουν τα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων (απαιτούμε να προέρχονται τα θέματα από καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα).
– Άρση του αποκλεισμού στα διευρυμένα πεδία, δηλαδή να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να επιλέγουν σχολές (τουλάχιστον δύο επιστημονικά πεδία, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα).
– Αναλυτικές και σαφείς οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας-Λογοτεχνίας της Γ’ Λυκείου και εν γένει όλων των μαθημάτων.
– Διδασκαλία των Πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων στο Δημόσιο Σχολείο σχετικά με τα ειδικά μαθήματα.
– Παροχή δωρεάν βιβλίων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και για όλα ανεξαιρέτως τα μαθήματα και έγκαιρη παράδοση αυτών.
– Αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης με νέα προγράμματα, νέα βιβλία, εξοπλισμένα εργαστήρια, κατοχύρωση δικαιωμάτων στην αγορά εργασίας, πρακτική άσκηση στα πρότυπα του εξωτερικού.
– Αναβάθμιση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού με την επανίδρυση των γραφείων ΣΕΠ σε Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια.
– Άμεση τοποθέτηση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων (συμπεριλαμβανομένων και ψυχολόγων) στα σχολεία, προκειμένου να εκμηδενιστούν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και να αντιμετωπίζονται άμεσα όσα προβλήματα προκύπτουν και χρήζουν ψυχολογικής υποστήριξης.
– Τοποθέτηση σχολικών φυλάκων, προκειμένου να προστατέψουμε τους μαθητές και να απομακρύνουμε τα ενδεχόμενο κλοπών και λοιπών βανδαλισμών».