Αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα προκαλεί η ρύθμιση στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για την Έρευνα, που αφορά στη μείωση του αριθμού των νηπίων σε περίπτωση που πρόκειται για νηπιαγωγείο απομακρυσμένων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης.
Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου Παιδείας από την επόμενη χρονιά απαιτείται: α) ένας νηπιαγωγός για τουλάχιστον 14 νήπια για τα αστικά κέντρα και β) πέντε νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης.
Μέχρι σήμερα η ρύθμιση προέβλεπε γενικά το λιγότερο επτά (και όχι πάνω από 25) νήπια ανά νηπιαγωγό.
Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι πρόκειται για προσπάθεια υποβάθμισης της προσχολικής εκπαίδευσης, αφού όπως υποστηρίζουν πολλά νηπιαγωγεία θα οδηγηθούν σε λουκέτο.
Σημειώνεται ότι στον Νομό Ρεθύμνου τα νηπιαγωγεία που λειτουργούν σήμερα με πέντε-έξι μαθητές είναι τα εξής: νηπιαγωγείο Αξού, Ρουμελί, Πλάτανος. Σημειώνεται ότι φέτος δεν λειτούργησε το νηπιαγωγείο Μελιδονίου και Καλονυχτίου που είχαν μόλις 3 παιδιά.
Ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Στάθης Κοντόγιαννης δεν θέλησε να κάνει κάποια δήλωση με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν έχει ακόμα ψηφιστεί.
Σε ανακοίνωσή του ο σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, τονίζει χαρακτηριστικά:
«Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Παιδείας, τα Νηπιαγωγεία ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των Νηπιαγωγείων, είναι μονοθέσια ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των Νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει ένα νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε νήπια και όχι λιγότερο από δεκατέσσερα και πέντε νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/μετακίνηση νηπίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων.
Έτσι, η αύξηση του ελάχιστου αριθμού νηπίων και κάθε νηπιαγωγείο (από 7 στα 14) συνεπάγεται συγχωνεύσεις και καταργήσεις Νηπιαγωγείων για το νέο έτος. Το δημόσιο Νηπιαγωγείο υποβαθμίζεται με σκοπό την εξοικονόμηση χρημάτων. Η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να παρέχει σε όλες τις οικογένειες δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Αντ’ αυτού με το σχέδιο νόμου εξυπηρετούνται συμφέροντα των ιδιωτικών νηπιαγωγείων/παιδικών σταθμών.
-Λέμε όχι στην υποβάθμιση των νηπιαγωγείων, όχι στο κλείσιμό τους, όχι στη μείωση θέσεων εργασίας των νηπιαγωγών.
-Απαιτούμε δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα νήπια από 4 έως 6 ετών στα πλαίσια ενιαίας 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης».
Υπουργείο Παιδείας: Κανένα Νηπιαγωγείο δεν κλείνει
Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του διαβεβαιώνει ότι κανένα νηπιαγωγείο δεν πρόκειται να κλείσει και μεταξύ άλλων τονίζει: «Όπως είναι γνωστό, το υπουργείο προωθεί ρύθμιση με την οποία αυξάνεται σε 14 νήπια ο ελάχιστος αριθμός για τη σύσταση τάξης Νηπιαγωγείου στις αστικές περιοχές, ενώ μειώνεται σε 5 (από 7 σήμερα) για τις απομακρυσμένες και τα δυσπρόσιτα.
Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διαβεβαιώνει ότι με τη συγκεκριμένη διάταξη που κατατέθηκε στη Βουλή, δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να μειωθεί ο αριθμός των 5224 Νηπιαγωγείων που λειτουργούν σήμερα σε όλη τη χώρα.
Το υπουργείο επιχειρεί να απλώσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση και στις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές. Γι’ αυτό τον λόγο μειώνει τον αριθμό των παιδιών στα Νηπιαγωγεία των περιοχών αυτών από 7 σε 5, κάτι που επιμελώς αποκρύπτεται από τις ανακοινώσεις και δημοσιεύματα.
Επιπλέον, στις αστικές περιοχές μόνο 87 από τα 5224 Νηπιαγωγεία όλης της χώρας διαθέτουν λιγότερα από 12 παιδιά. Συνεπώς, ακόμη και αν πρόθεση του υπουργείου ήταν οι συγχωνεύσεις ή οι καταργήσεις Νηπιαγωγείων- όπως ψευδώς αναφέρουν οι αντιδρώντες στη διάταξη- δεν θα αρκούνταν σε ένα ασήμαντο ποσοστό 1,6% επί του συνόλου. Βέβαια, ακόμη και αυτά τα 87 Νηπιαγωγεία θα λειτουργήσουν και την επόμενη σχολική χρονιά, αφού, έχουν όλη τη δυνατότητα να αυξήσουν τον αριθμό εγγράφοντας εκτός από νήπια και προνήπια.
Η πρόθεση της κυβέρνησης και της ηγεσίας του υπουργείου για ενίσχυση της προσχολικής αγωγής στην κατεύθυνση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης έχει εκδηλωθεί από την πρώτη μέρα όχι με λόγια αλλά με πράξεις.