Την έντονη αντίδραση του εκφράζει με ανακοίνωση του ο Σύλλογος Γονέων του 1ου δημοτικού σχολείου σε σχέση με την πρόταση για στέγαση του πειραματικού σχολείου στο συγκρότημα του τούρκικου στην παλιά πόλη.
Την ίδια στιγμή σήμερα έχει προγραμματιστεί συνάντηση του διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου Λάμπρου Καρβούνη και της αντιδημάρχου παιδείας με τη διευθύντρια του 1ου δημοτικού σχολείου, προκειμένου να συζητηθούν οι δυνατότητα στέγασης στους χώρους του τούρκικου σχολείου του νέου πειραματικού δημοτικού έχει ΦΕΚ ίδρυσης από το 1996.
Όπως ανέφερε ο προϊστάμενος της Α/βαθμιας στα «Ρ.Ν.» το 1ο δημοτικό σχολειό Ρεθύμνου είναι δωδεκαθέσιο και σήμερα φοιτούν 67 μόλις μαθητές. Σήμερα θα κάνει αυτοψία στους χώρους, προκειμένου να δει αν υπάρχουν προοπτικές να στεγαστεί εκεί η πρώτη τάξη του πειραματικού δημοτικού σχολείου ενώ θα ζητηθεί και από την αρμόδια αντιδήμαρχο παιδείας να εξεταστούν τυχόν δυνατότητες ανάπτυξης νέων αιθουσών. Ο κ Καρβούνης πάντως επισημαίνει ότι για το Ρέθυμνο αποτελεί μεγάλη ευκαιρία η λειτουργία ενός πειραματικού δημοτικού σχολείου.
Από πλευράς δήμου πάντως σύμφωνα με την κ. Ελευθεριάδου, θα εξεταστεί η δυνατότητα στέγασης του πειραματικού σχολείου στους χώρους του 1ου δημοτικού. Σύμφωνα με την ίδια σε περίπτωση που υπάρχουν αντιδράσεις το καλύτερο θα ήταν να μην προταθεί κανένα σχολείο να λειτουργήσει ως πειραματικό τουλάχιστο για τη φετινή χρονιά, καθώς όπως πρόσθεσε στους σχεδιασμούς του δήμου είναι η ανέγερσης σχολικού συγκροτήματος για την σ στέγαση των πειραματικών σχολείων στου Γάλλου .
Σημειώνεται ότι η όποια πρόταση για πειραματικό σχολείο θα πρέπει να κατατεθεί στο υπουργείο έως τις 21 Απριλίου.
«Ανέφικτη λύση απελπισίας»
Ανέφικτη λύση απελπισίας χαρακτηρίζει ο σύλλογος γονέων του 1ου δημοτικού σχολείου την πρόταση συστέγασης με το πειραματικό σχολείο.
Χαρακτηριστικά επισημαίνει: «Ο Σύλλογος Γονέων του 1ου δημοτικού σχολείου – τούρκικου και 2ου νηπιαγωγείου με μεγάλη του έκπληξη (!) πληροφορήθηκε από τον τοπικό τύπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι πρόκειται να συστεγαστεί με το υπό δημιουργία νέο πειραματικό δημοτικό σχολείο. Η απαράδεκτη και χωρίς κανένα διάλογο ή έστω επίσημη ενημέρωση αυτή απόφαση, πληροφορηθήκαμε ότι ήταν μια λύση απελπισίας η οποία προήλθε μετά από άρνηση, απολύτως κατανοητή, άλλων δημοτικών σχολείων να μετατραπούν σε πειραματικά ή πρότυπα, καθώς και δυναμικών παρεμβάσεων των αντίστοιχων συλλόγων γονέων να στερηθούν τα σχολεία της γειτονιάς τους (στα πειραματικά φοιτούν μαθητές που επιλέγονται μετά από κλήρωση και όχι επειδή διαμένουν κοντά) και της πρακτικά ανέφικτης λύσης απελπισίας των υπευθύνων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και του δήμου, προκειμένου να ικανοποιηθεί το τελεσίγραφο του υπουργείου Παιδείας.
Ο Σύλλογος Γονέων του 1ου δημοτικού σχολείου – τούρκικου και 2ου νηπιαγωγείου δηλώνει με κάθε σαφήνεια τα εξής:
- Προσυπογράφουμε την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας και ειδικά την επισήμανση ότι η κυοφορούμενη συστέγαση είναι τεχνικά-πρακτικά αδύνατη και επικίνδυνη, λόγω απουσίας μελέτης της στατικότητας των παρεμβάσεων ενός κτηρίου χαρακτηρισμένου ως μνημείου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, της ανεπαρκούς συντήρησής του και της έλλειψης βασικών υποδομών (απουσία κυλικείου και αίθουσας πολλαπλών χρήσεων την οποία υποκαθιστά η προσωρινή παραχώρηση της μίας εκ των δύο αιθουσών της παλιάς δημοτικής βιβλιοθήκης, κ.ά.).
- Είναι το μοναδικό σχολείο με πολυπολιτισμικό χαρακτήρα, ο ισορροπημένος πληθυσμός του οποίου διατηρήθηκε με πολύ κόπο από τους δασκάλους και τους γονείς, ενάντια στις αποδεκτές από τους υπευθύνους παράνομες εγγραφές σε άλλα σχολεία υποτιθέμενων ελίτ. Η φοίτηση σε αυτό προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες στους μικρούς μαθητές/τριες να συμβιώσουν σε μια πλούσια εμπειριών και ευκαιριών επαφής με άλλους πολιτισμούς εκπαιδευτική διαδικασία, εξισορροπώντας τις υλικοτεχνικές αδυναμίες.
Εάν υλοποιηθεί η συστέγαση του πειραματικού με το 1ο δημοτικό και νηπιαγωγείο, θα έχει ως συνέπεια ένα μέρος του μαθητικού πληθυσμού να μετακινηθεί στο πειραματικό με τη διαδικασία της κλήρωσης, ένα μέρος να μετεγγραφεί σε άλλα σχολεία- λόγω των συνθηκών- ενώ τα παιδιά που θα παραμείνουν θα στοιβαχτούν όπως-όπως σε ακατάλληλες αίθουσες, όπως και οι εκπαιδευτικοί που θα παραμείνουν, αφού οι περισσότεροι θα χάσουν τις οργανικές τους θέσεις και θα μετακινηθούν.
Ένα μέρος των παιδιών του 1ου δημοτικού που θα κληρωθούν θα αντιμετωπίσουν ανυπέρβλητες δυσκολίες λόγω γλώσσας και πολιτισμικής διαφοροποίησης, σύμφωνα με ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών, όπως προκύπτει από τη φιλοσοφία ίδρυσης των πειραματικών σχολείων. Τα παιδιά αυτά είναι επιβεβλημένο να παρακολουθούν τμήμα υποδοχής. Σ’ ένα πειραματικό σχολείο θα υπάρξει;
- Η υιοθέτηση παλαιότερα από το πανεπιστήμιο Κρήτης του σχολείου μας έγινε για αυτόν ακριβώς τον λόγο, παρείχε πολύ σημαντική, συμβολική κυρίως, στήριξη και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για τη δραστική υποβάθμισή του.
Η ερήμην μας απαράδεκτη κυοφορούμενη υποβάθμιση δεν θα γίνει αποδεκτή και υποσχόμαστε (!) ότι θα την εμποδίσουμε χρησιμοποιώντας κάθε νόμιμο μέσο».