Χωρίς ουσιαστικές απαντήσεις στο πάγιο αίτημα για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του εθνικού οδικού δικτύου του νησιού, ήταν η απάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοΐδη στην κοινοβουλευτική παρέμβαση του Ρεθεμνιώτη βουλευτή Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Στο κείμενο της ερώτησής του, ο κ. Κεφαλογιάννης είχε αναδείξει τα τεράστια προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τη διαχρονική αδιαφορία της Πολιτείας για τον Β.Ο.Α.Κ., διεκδικώντας αναλυτικό και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα μελετών και έργων, απορρόφηση κονδυλίων από το πρόγραμμα Διευρωπαϊκών Δικτύων, άμεση ολοκλήρωση βασικών παρεμβάσεων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την κατασκευή των 51 χιλιομέτρων του Β.Ο.Α.Κ. που υπάρχει ωριμότητα μελετών και, τέλος, αξιοποίηση της τεχνικής έκθεσης του Ο.Α.Κ.
Στην απάντησή του, το Υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι έχει λάβει γνώση της έκθεσης του Ο.Α.Κ., έχοντας ήδη δρομολογήσει τη στρατηγική μελέτη για την ανάπτυξη του Β.Ο.Α.Κ. με προϋπολογισμό 7,5 εκατ. ευρώ, έτσι ώστε να αποτυπωθεί η υφιστάμενη κατάσταση και να προχωρήσει άμεσα ο σχεδιασμός για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου. Ωστόσο, σημειώνεται ότι, ενώ έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης της μελέτης και έχει κατατεθεί σχετικό αίτημα, δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την άμεση χρηματοδότησή της, έτσι ώστε να δημοπρατηθεί εντός του τρέχοντος έτους.
Ως προς το πρόγραμμα «Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών 2014 – 2020», το Υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι το ποσό για όλα τα κράτη ανέρχεται σε 26,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 14,9 δισ. θα κατανεμηθούν σε όλα τα κράτη – μέλη και 11,3 δισ. στις επιλέξιμες χώρες του Ταμείου Συνοχής, από τα οποία δεν προβλέπεται συγχρηματοδότηση οδικών έργων του αναλυτικού διευρωπαϊκού δικτύου όπου ανήκει ο Β.Ο.Α.Κ.
Ως προς το κρίσιμο θέμα της οδικής ασφάλειας, το Υπουργείο αναφέρει ότι υπάρχει πρόβλεψη να συγχρηματοδοτηθούν δράσεις οδικής ασφάλειας από πόρους του Ταμείου Συνοχής Άξονα Προτεραιότητας 3 και περιγράφει τα τμήματα του Β.Ο.Α.Κ. που πρόκειται να συγχρηματοδοτηθούν από πόρους του Άξονα Προτεραιότητας 4, όπως τα δημοπρατηθέντα «Γούρνες – Χερσόνησος» και «Πάνορμος – Εξάντης», ενώ παράλληλα τονίζεται ότι υπάρχει βούληση να επιτευχθεί η συγχρηματοδότηση και άλλων ώριμων νέων έργων επί του Β.Ο.Α.Κ. στο 2ο μισό της Π.Π. 2014 – 2020.
Τέλος, γίνεται εκτενής αναφορά στο εθνικό «Σχέδιο Δράσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας Οδικών Υποδομών», το οποίο διαχειρίζεται η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», έχοντας αναλάβει την εκπόνηση τεσσάρων ολοκληρωμένων μελετών επεμβάσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας ανά Νομό της Περιφέρειας Κρήτης.
Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι η απάντηση δεν ικανοποιεί το πάγιο αίτημα των Κρητικών για ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο και σε καμία περίπτωση δεν αναδεικνύει τον εκσυγχρονισμό του Β.Ο.Α.Κ. ως εθνική αναπτυξιακή προτεραιότητα. Ως εκ τούτου, επεσήμανε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη συγκρότησης ενός ενιαίου μετώπου διεκδίκησης για τον Β.Ο.Α.Κ.