Τους έξι αντιδημάρχους του Δήμου Ρεθύμνης καθώς και τέσσερις εντεταλμένους συμβούλους, για την πρώτη περίοδο της νέας δημοτικής θητείας, ανακοίνωσε χθες ο δήμαρχος Ρεθύμνης, Γιώργος Μαρινάκης.
Ο κ. Μαρινάκης, όρισε πέντε αντιδημάρχους, δημοτικούς συμβούλους του επιτυχόντος συνδυασμού «Νέα Αντίληψη» και έναν αντιδήμαρχο, δημοτικό σύμβουλο του συνδυασμού «Οι πολίτες μπροστά – Ένας Δήμος για όλους».
Οι έξι αντιδήμαρχοι είναι: Δημήτρης Λελεδάκης, Άγγελος Μαλάς, Γιώργος Σκορδίλης, Στέλιος Σπανουδάκης, Άννα Ελευθεριάδου – Γκίκα και Θωμάς Κρεβετζάκης.
Όπως διευκρίνισε ο δήμαρχος και οι έξι αντιδημαρχίες είναι ετήσιας διάρκειας.
Να σημειωθεί ότι όλες οι θέσεις αντιδημάρχων, είναι έμμισθες.
Παρουσιάζοντας του έξι αντιδημάρχους στην διάρκεια συνέντευξης τύπου χθες ο Γιώργος Μαρινάκης αναφέρθηκε στην επιλογή των τομέων που έκρινε ότι απαιτείται να οριστούν αντιδήμαρχοι. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Πρόκειται για έξι διακεκριμένους τομείς ευθύνης στους οποίους έδωσα ιδιαίτερη έμφαση ότι πρέπει να υποστηριχτούν σε επίπεδο αντιδημαρχίας, μη υποτιμώντας τους υπόλοιπους τομείς που πήγαν σε επίπεδο εντεταλμένων συμβούλων. Απλώς έκρινα ότι οι τομείς που έχουν άμεση σχέση με την καθημερινότητα των πολιτών πρέπει να πάρουν ένα προβάδισμα τουλάχιστον στην αρχή. Όλες οι αντιδημαρχίες είναι ετήσιες. Αυτό γίνεται πρώτον για να διαπιστώσω και να διακριβώσω ότι είναι επιτυχές το μοντέλο και οι αρμοδιότητες που έχω εκχωρήσει, να δοκιμαστούν οι συγκεκριμένοι άνθρωποι και να δούμε πως τα καταφέρνουν στους τομείς που ανέλαβαν».
Ο κ. Μαρινάκης, τόνισε τη δυσκολία που αντιμετώπισε στη επιλογή των προσώπων, για την οποία πέραν από τα αξιακά κριτήρια έλαβε υπ’ όψιν του όπως ανέφερε και την διαθεσιμότητα χρόνου του κάθε δημοτικού συμβούλου: «Είναι δεδομένο και γνωστό ότι είναι δύσκολη πάντα αυτή η επιλογή για τον δήμαρχο. Είναι μια πολύ βασανιστική περίοδος. Πολλές φορές τα κριτήρια δεν έχουν να κάνουν μόνο με την αξιοσύνη. Μπαίνουν και θέματα διαθεσιμότητας του χρόνου ή υπηρεσιακής εγκατάστασης. Αυτά όλα προσπαθώ να τα «παντρέψω», ώστε να έχω μια ισορροπία τέτοια, ώστε να έχω και τις δυο κατηγορίες πολιτών, να έχω προφανώς και εφεδρείες, γιατί είναι δεδομένο ότι οι αντιδημαρχίες και θα αλλάξουν και θα μετεξελιχθούν. Εγώ στερεότυπες αντιδημαρχίες δεν έχω. Εκ του νόμου για δυο αντιδημαρχίες είμαι υποχρεωμένος θεσμοθετημένα να έχω ορίσει. Μια των οικονομικών γιατί έχουμε την οικονομική επιτροπή και η άλλη των τεχνικών υπηρεσιών γιατί έχουμε την επιτροπή ποιότητα ζωής».
«Θα λειτουργήσουμε με απόλυτη δημοκρατικότητα»
Ιδιαίτερη έμφαση για μια ακόμα φορά έδωσε ο δήμαρχος στην συνεργασία μεταξύ των αντιδημάρχων αλλά και όλων των δημοτικών συμβούλων, τονίζοντας ότι ο ίδιος θα λειτουργεί ως συντονιστής προσπαθώντας να συνθέσει τις αντίθετες απόψεις. Χαρακτηριστικά, στην διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου ανέφερε: «Όπως και να προσπαθήσει κανείς δεν μπορεί να μην αντιληφτεί ότι καμιά αρμοδιότητα δεν είναι αμιγής ξεκαθαρισμένη και απόλυτα διακριτή από τις υπόλοιπες. Αυτό επιτάσσει την ανάγκη όλοι να έχουμε καλή σχέση μεταξύ μας. Το φρόντισα. Να υπάρχει χημεία, να μπορούμε να συνεργαζόμαστε και πάνω από όλα να βλέπουμε τα πράγματα θετικά. Είπα στους αντιδημάρχους ότι θα λειτουργώ υπό την έννοια του συντονιστή και εκείνου που θα προσπαθεί να συνθέσει αντιτιθέμενες απόψεις. Θα λειτουργήσουμε στα πλαίσια και της δημοτικής ομάδας και της συνεργασίας με την παράταξη του κ. Κρεβετζάκη με απόλυτη δημοκρατικότητα. Στην εκτελεστική επιτροπή γίνονται εισηγήσεις. Δεν θεωρώ ότι ένας αντιδήμαρχος που τυπικά δεν έχει την αρμοδιότητα, δεν δικαιούται να έχει άποψη για ένα θέμα ή να εισηγείται για κάποιο θέμα, να συνεργάζεται ή να διεκδικεί μερίδιο ευθύνης. Δεν αποκλείεται κανείς από τίποτα. Άλλωστε είναι πλέον γενική παραδοχή ότι «όλοι μαζί πετυχαίνουμε και όλοι μαζί αποτυγχάνουμε». Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το συνειδητοποιήσουν άπαντες. Θεωρώ ότι απέναντί μας πρέπει να είναι ο πολίτης, ο τόπος και τα προβλήματα που υπάρχουν. Όποιος έχει καλές ιδέες είναι ευπρόσδεκτος. Όποιος θέλει να πάρει πρωτοβουλίες θα συνεννοείται μαζί μας και θα τις αναλαμβάνει. Προφανώς όχι με την έννοια ότι πάμε να «καπελώσουμε» ή να υποκαταστήσουμε συναδέλφους, αλλά στα πλαίσια της συνεργασίας και του καλού συντονισμού για την επιτυχία του δημοτικού έργου».
Σε προτεραιότητα τα τεχνικά έργα και τα προβλήματα της καθημερινότητας του πολίτη
Ερωτώμενος σχετικά με τις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής με αφορμή και την έναρξη της νέας αυτοδιοικητικής περιόδου ο Γιώργος Μαρινάκης τόνισε πως πολύ ψηλά στην ατζέντα του ίδιου και των συνεργατών του βρίσκονται τα προβλήματα της καθημερινότητας του πολίτη με βασικό στόχο την βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Τα τεχνικά έργα και οι μελέτες θα τεθούν σε προτεραιότητα, όπως είπε χαρακτηριστικά, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και της ενίσχυσης της βιώσιμης κινητικότητας. Άλλωστε ο κ. Μαρινάκης τόνισε πως θα επιδειχτεί ιδιαίτερη αυστηρότητα στους παραβάτες που αγνοούν τη σημασία των κοινόχρηστων χώρων. Χαρακτηριστικά, υπογράμμισε:
«Δίνω ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα καθημερινότητας για αυτό οι οικισμοί είναι πλέον διακριτή ενότητα, γιατί έτσι θα υπάρχουν δύο αντιδημαρχίες με τους κ. Σκορδίλη και Κρεβετζάκη για να υπάρχει ισοκατανομή και δικαιοσύνη στην ενασχόληση. Προφανώς τα κυκλοφοριακά θέματα θα μας απασχολήσουν. Ανοίγουμε προσφορές αύριο (σήμερα) για την ηλεκτρονική στάθμευση δήμου και έπονται και άλλες ενέργειες που θα καταδείξουν τον προσανατολισμό του δήμου να γίνει ένας «έξυπνος» και βιώσιμος δήμος με περισσότερες διευκολύνσεις στου πολίτες αλλά και καλυτέρα οργανωμένο το δημόσιο και ιδιωτικό χώρο. Γιατί θεωρώ ότι κάποια πράγματα μπορούν να μπουν σε καλύτερη τάξη και να είναι ευκολότερη η ζωή μας. Θα έχουμε την ευκαιρία να ξαναδούμε κανονιστικές όχι μόνο της παλιάς πόλης όσο και άλλες για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης και την ευταξία. Θα δείξουμε ιδιαίτερη αυστηρότητα σε εκείνους που βολεύονται σε βάρος των συμπολιτών τους, αυτό είναι δεδομένο. Δεν θα πάμε τιμωρητικά. Θα ενημερώσουμε, θα εξηγήσουμε αλλά μετά θα πάμε και τιμωρητικά. Η πόλη πρέπει να είναι πόλη… Πρέπει να μπει μια τάξη και θα λειτουργήσει ο δακτύλιος. Θα γίνουν πολλά. Η τεχνική υπηρεσία έχει κολοσσιαίο έργο να μπορέσει να δημοπρατήσει. Είναι οι ΟΧΕ (Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις), ένα πρόγραμμα που θα ανοίξει τώρα και είμαστε στο στάδιο της προετοιμασίας. Είναι το τεχνικό πρόγραμμα που πρέπει να εκτελεστεί και το οποίο είναι πάρα πολύ μεγάλο».
Παράλληλα ο κ. Μαρινάκης αναφερόμενος στη σημασία του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος τόνισε πως οι εισηγήσεις αυτές εγκαίρως θα δοθούν στις παρατάξεις της αντιπολίτευσης προκειμένου να καταθέσουν και εκείνες τις προτάσεις και τις αντιπροτάσεις τους στην οικονομική και την επιτροπή ποιότητας ζωής αντίστοιχα και εν συνέχεια τα θέματα να ψηφιστούν στο δημοτικό συμβούλιο. Ειδικότερα, είπε: «Εμείς σαν παράταξη θα κοινοποιούμε εγκαίρως τις εισηγήσεις μας και θα απαιτήσουμε να λειτουργούν η επιτροπή ποιότητας ζωής και οικονομική επιτροπή. Θεωρώ αδιανόητο οι παρατάξεις να μην έχουν προτείνει και να απουσιάζουν από την οικονομική επιτροπή για να έρχονται να κάνουν σόου στο δημοτικό συμβούλιο, όταν ψηφίζουμε προϋπολογισμό και τεχνικό προγράμματα. Δεν υπάρχει πλέον δικαιολογία. Κάθε παράταξη πρέπει να έχει πρόγραμμα. Θα ‘πρεπε να ήταν υποχρεωτική η προδικασία για να λέει καθένας την δική του πρόταση. Έχω σκοπό και συνεννοήθηκα ήδη με τους δυο αντιδημάρχους εγκαίρως να δίνουμε το σχέδιο στις άλλες παρατάξεις, να υπάρχει ικανός χρόνος να το μελετούν, να αντιπροτείνουν στις επιτροπές, ώστε στο δημοτικό συμβούλιο να ξέρουμε που συμφωνούμε και που διαφωνούμε. Αυτή η νέα περίοδος θα ‘ναι γύμνασμα υπευθυνότητας και θεσμικότητας. Έτσι την αντιλαμβανόμαστε. Αυτή είναι η αντίληψη της νέας αντίληψης και όλων εκείνων που θέλουν να συνεργάζονται μαζί μας».
Οι αρμοδιότητες των έξι αντιδημάρχων
1. Στον κ. Δημήτρη Λελεδάκη μεταβιβάζεται η άσκηση αρμοδιοτήτων καθ‘ ύλη και κατά τόπο σε θέματα Καθαριότητας, Περιβάλλοντος Ανακύκλωσης και Πολιτικής Προστασίας.
Αναλυτικότερα ο κ. Δημήτρης Λελεδάκης, αναλαμβάνει τις παρακάτω περιγραφόμενες αρμοδιότητες:
1. Την οργάνωση, διοίκηση, παρακολούθηση, τον συντονισμό και τον έλεγχο όλων των λειτουργιών της Διεύθυνσης Καθαριότητας, Διαχείρισης Απορριμμάτων και Αστικού Περιβάλλοντος.
2. Την οργάνωση, διοίκηση, παρακολούθηση, τον συντονισμό και τον έλεγχο των λειτουργιών της Πολιτικής Προστασίας.
3. Την προώθηση των θεμάτων που άπτονται στις λειτουργίες της Ανακύκλωσης και της Προστασίας του Περιβάλλοντος.
4. Την συνεργασία με τους αρμόδιους Αντιδημάρχους διαχείρισης της Καθημερινότητας της Πόλης και των Οικισμών για την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου Ρεθύμνης.
5. Την υπογραφή όλων των εγγράφων πλην των οικονομικών συμβάσεων που εκδίδονται στο πλαίσιο των παραπάνω καθ’ ύλην ανατιθέμενων αρμοδιοτήτων του.
6. Την αναπλήρωση του Δημάρχου σε περίπτωση απουσίας του κατά τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο εκάστου έτους.
7. Την εκπροσώπηση του Δήμου σύμφωνα με τις ανάγκες του.
8. Την Τέλεση Πολιτικών Γάμων.
Επί πλέον ο κ. Λελεδάκης ορίζεται αρμόδιος για τις Δημοτικές Ενότητες Λαππαίων και Νικηφόρου Φωκά.
2. Στον κ. Άγγελο Μαλά μεταβιβάζεται η άσκηση αρμοδιοτήτων σε θέματα Τεχνικών Έργων και Κυκλοφοριακών Θεμάτων.
Αναλυτικότερα ο κ. Μαλάς, αναλαμβάνει τις παρακάτω αρμοδιότητες:
1. Την οργάνωση, διοίκηση, παρακολούθηση, τον συντονισμό και τον έλεγχο όλων των λειτουργιών των Τμημάτων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρεθύμνης.
2. Την εποπτεία της εκτέλεσης του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου Ρεθύμνης.
3. Την παρακολούθηση της εξέλιξης των μελετών και των τεχνικών έργων που εκτελούνται στον Δήμο Ρεθύμνης.
4. Την εποπτεία και την προώθηση κυκλοφοριακών θεμάτων και θεμάτων Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Ρεθύμνης.
5. Την Υπογραφή των εγγράφων που είναι συναφή με τις αρμοδιότητές του.
6. Την αναπλήρωση του Δημάρχου σε περίπτωση απουσίας του κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο εκάστου έτους.
7. Την εκπροσώπηση του Δήμου σύμφωνα με τις ανάγκες του.
8. Την Τέλεση Πολιτικών Γάμων.
3. Στον κ. Γιώργο Σκορδίλη μεταβιβάζεται η άσκηση αρμοδιοτήτων καθ’ ύλη και κατά τόπο σε θέματα Καθημερινότητας Οικισμών.
Αναλυτικότερα ο κ. Γιώργος Σκορδίλης, αναλαμβάνει τις παρακάτω αρμοδιότητες:
1. Την εποπτεία και την συντήρηση όλων των υποδομών των οικισμών του Δήμου Ρεθύμνης.
2. Την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν σε όλες τις Κοινότητες του Δήμου Ρεθύμνης σε συνεργασία με τους καθ’ ύλη αρμόδιους Αντιδημάρχους, Προέδρους και Συμβούλους Κοινοτήτων.
3. Την Υπογραφή των εγγράφων που είναι συναφή με τις αρμοδιότητές του.
4. Την αναπλήρωση του Δημάρχου σε περίπτωση απουσίας του κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο εκάστου έτους.
5. Την εκπροσώπηση του Δήμου σύμφωνα με τις ανάγκες του.
6. Την Τέλεση Πολιτικών Γάμων.
Επί πλέον ο κ. Γιώργος Σκορδίλης ορίζεται αρμόδιος για την Δημοτική Ενότητα Αρκαδίου.
4. Στον κ. Στέλιο Σπανουδάκη μεταβιβάζεται η άσκηση αρμοδιοτήτων σε Θέματα Οικονομικά και Δημοτικής Περιουσίας.
Αναλυτικότερα ο κ. Στέλιος Σπανουδάκης, αναλαμβάνει τις παρακάτω περιγραφόμενες αρμοδιότητες:
1. Την ευθύνη της λειτουργίας των Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρεθύμνης.
2. Την ευθύνη της διαφύλαξης και της διαχείρισης της Δημοτικής Περιουσίας.
3. Την υπογραφή των εγγράφων και των συμβάσεων που εκδίδονται και είναι συναφή με τις αρμοδιότητές του.
4. Την αναπλήρωση του Δημάρχου σε περίπτωση απουσίας του κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο εκάστου έτους.
5. Την εκπροσώπηση του Δήμου σύμφωνα με τις ανάγκες του.
6. Την Τέλεση Πολιτικών Γάμων.
5. Στον κ. Θωμά Κρεβετζάκη μεταβιβάζεται η άσκηση αρμοδιοτήτων σε Θέματα Καθημερινότητας της Πόλης του Ρεθύμνου και των Προαστίων της.
Αναλυτικότερα ο κ. Θωμάς Κρεβετζάκης, αναλαμβάνει τις παρακάτω αρμοδιότητες εξής:
1. Την εποπτεία και την συντήρηση όλων των έργων υποδομής της Πόλης και των Προαστίων του Δήμου Ρεθύμνης.
2. Την εποπτεία των Κανονιστικών που αφορούν την οργάνωση και την λειτουργία των περιοχών ευθύνης του.
3. Την συνεργασία με το Κοινοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου για την προώθηση θεμάτων που αφορούν την πόλη και τα προάστια του Δήμου Ρεθύμνης.
4. Την συνεργασία με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Καθαριότητας, τον Αντιδήμαρχο Οικισμών και την Αρμόδια Υπηρεσία για τη διαχείριση των μηχανημάτων του Δήμου ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν.
5. Την Υπογραφή των εγγράφων που είναι συναφή με τις αρμοδιότητές του.
6. Την αναπλήρωση του Δημάρχου σε περίπτωση απουσίας του κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο εκάστου έτους.
7. Την εκπροσώπηση του Δήμου σύμφωνα με τις ανάγκες του.
8. Την Τέλεση Πολιτικών Γάμων.
6. Στην κα Άννα Ελευθεριάδου – Γκίκα μεταβιβάζεται η άσκηση αρμοδιοτήτων σε θέματα Παιδείας – Δια Βίου Μάθησης – Νέας Γενιάς και Κοινωνικής Πολιτικής.
Αναλυτικότερα η κα Άννα Ελευθεριάδου – Γκίκα, αναλαμβάνει τις παρακάτω αρμοδιότητες:
1. Την οργάνωση, διοίκηση, παρακολούθηση, τον συντονισμό και τον έλεγχο όλων των λειτουργιών του τμήματος Παιδείας – Δια Βίου Μάθησης – Νέας Γενιάς καθώς και του Τμήματος Κοινωνικής Προστασίας.
2. Τον συντονισμό και τη παρακολούθηση θεμάτων Δια βίου μάθησης.
3. Την επίβλεψη της λειτουργίας του Κέντρου Νέας Γενιάς – Δια Βίου Μάθησης σε συνεργασία με την ομάδα Διαχείρισης του Κέντρου που ορίζεται από τον Δήμαρχο Ρεθύμνης.
4. Την Υπογραφή των εγγράφων που είναι συναφή με τις αρμοδιότητές της.
5. Την αναπλήρωση του Δημάρχου σε περίπτωση απουσίας του κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο εκάστου έτους.
6. Την εκπροσώπηση του Δήμου σύμφωνα με τις ανάγκες του.
7. Την Τέλεση Πολιτικών Γάμων.
Τέλος την αρμοδιότητα για την Δημοτική Ενότητα Ρεθύμνης θα έχει ο ίδιος ο Δήμαρχος του Δήμου Ρεθύμνης.
Οι τέσσερις εντεταλμένοι σύμβουλοι:
Οι τέσσερις εντεταλμένοι σύμβουλοι οι οποίοι ορίστηκαν από το δήμαρχο είναι οι παρακάτω:
Γιώργος Γεωργαλής: αρμόδιος για τον συντονισμό των διευθύνσεων, των αυτοτελών γραφείων και των τμημάτων του δήμου, καθώς επίσης ορίστηκε και υπεύθυνος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Δημήτρης Λαχνιδάκης: αρμόδιος για θέματα αθλητισμού.
Κωστής Ηλιάκης: υπεύθυνος για τα μνημεία και το πράσινο.
Πέπη Μπιρλιράκη: υπεύθυνη για θέματα τουρισμού και διασύνδεσή του με την επιχειρηματικότητα, για τον συντονισμό των εθελοντών αλλά και την προβολή του δήμου Ρεθύμνου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.