Το ποσόν του 1,5 εκ. ευρώ καλούνται οι Ρεθεμνιώτες να συγκεντρώσουν αγοράζοντας μετοχές της νέας εταιρείας που ίδρυσε η Cretan Lines, ώστε να λάβει ισόποσο δάνειο από την Εθνική Τράπεζα, όπως ήδη έχουν γνωστοποιήσει από ημερών τα μέλη του Δ.Σ. και να γίνει προσπάθεια δρομολόγησης πλοίου στην γραμμή Ρέθυμνο – Πειραιάς.
Το Σάββατο, στην αίθουσα του Επιμελητηρίου, κλήθηκαν από το Δ.Σ. της Cretan Lines οι θεσμικοί εκπρόσωποι του τόπου, προκειμένου να τους αναγνώσει την οικονομοτεχνική μελέτη που αφορά την βιωσιμότητα της γραμμής ο εκπρόσωπος της εταιρείας που την διενήργησε.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η μελέτη δεν παραδόθηκε σε κανέναν από τους θεσμικούς εκπροσώπους.
Να σημειωθεί ότι στη συνάντηση είχαν προσκληθεί και συμμετείχαν: ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ.κ. Ευγένιος, η αντιπεριφερειάρχης κ. Λιονή, οι βουλευτές Ι. Κεφαλογιάννης και Α. Ξανθός, ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γ. Μαρινάκης και ο Θ. Νίνος ως πρόεδρο της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γ. Γιακουμάκης.
Για τη συνάντηση, σε χθεσινή ανακοίνωση του Δ.Σ. της εταιρείας, που φέρει την υπογραφή του προέδρου κ. Γ. Δούσμανη, αναφέρονται τα παρακάτω:
«Ο μελετητής – οικονομικός σύμβουλος ανέπτυξε τα στοιχεία που έλαβε υπόψη του (παλαιά και νεότερα) για τη σύνταξη της οικονομοτεχνικής μελέτης, την οποία κατέθεσε στην ΕΤΕ και μας εγκρίθηκε το δάνειο, στοιχεία τα οποία έχουν αναφερθεί σε πολλές συναντήσεις μας με ειδικούς και τα οποία είναι δεδομένα και γνωστά σε όλους μας. Οι νομικοί σύμβουλοι ανέπτυξαν τα δεδομένα, κύρια των ευθυνών τόσο των μελών του συνεταιρισμού όσο και των μελών – μετόχων της Ναυτικής Εταιρείας, τα οποία (δεδομένα) προκύπτουν από το καταστατικό τους αλλά και από το νόμο. Μετά την ενημέρωση των παρευρισκομένων αναπτύχθηκε γόνιμος διάλογος, τέθηκαν ερωτήματα για τις εισηγήσεις, απαντήθηκαν όλα από τους ειδικούς και η συνάντηση τελείωσε με προτάσεις από τους παρευρισκόμενους κυρίως από τον Δήμαρχο, οι οποίες συνοψίζονται ως παρακάτω, ήτοι:
1) Η γραμμή Ρέθυμνο – Πειραιάς είναι βιώσιμη όπως αναφέρεται και στην οικονομοτεχνική μελέτη, γεγονός το οποίο εδέχθη και η ΕΤΕ, ώστε να καταλήξει στην έγκριση του δανείου, το πλοίο δε κατάλληλο για τα στάνταρς που υπάρχουν στη μελέτη.
2) Οι μέτοχοι του συνεταιρισμού με την ίδρυση της νέας (ναυτικής) εταιρείας περιορίζουν τις ευθύνες τους μόνο στη μέχρι σήμερα συμμετοχή τους.
3) Η ενημέρωση των Ρεθεμνιωτών και όχι μόνο είναι απαραίτητη για το όλο θέμα, ώστε να γνωρίζουν τι υφίσταται μέχρι σήμερα και τι θα γίνει στο μέλλον, παράλληλα δε επροτάθη να υπάρξει ένα πρόγραμμα μέχρι την υλοποίηση του στόχου.
4) Η χρηματοδότηση της νέας εταιρείας, την ίδρυση της οποίας απεφάσισε η Γενική Συνέλευση του Συνεταιρισμού είναι απαραίτητη με την αγορά μετοχών. Θα πρέπει να εισφέρομε τουλάχιστον ποσό 1.500.000 ευρώ για κεφάλαιο της νέας εταιρείας, το οποίο μαζί με το ισόποσο τραπεζικό δάνειο της ΕΤΕ θα καλύψουν τις ανάγκες της εταιρείας. Όλοι θα συμβάλλουμε στην υλοποίηση του στόχου αυτού, δηλαδή της δρομολόγησης του πλοίου».