Την ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών δομών του νομού αναδεικνύει με παρέμβασή του ο Γιάννης Κεφαλογιάννης κατηγορώντας την κυβέρνηση για προχειρότητα.
Ειδικότερα, ο Ρεθεμνιώτης βουλευτής κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστα Γαβρόγλου, σχετικά με την ανάγκη αναθεώρησης της μοριοδότησης για τα δυσπρόσιτα σχολεία της Π.Ε. Ρεθύμνου, καθώς και για την ανάγκη διόρθωσης του λάθους του υπουργείου αναφορικά με τα κενά ειδικής αγωγής στον νομό.
Στην παρέμβαση – ερώτηση του προς τον υπουργό Κώστα Γαβρόγλου τονίζει:
«Με δεδομένη τη σημασία που έχει η εκπαιδευτική διαδικασία, είναι απαραίτητο να στηριχθούν ουσιαστικά οι σχολικές μονάδες που βρίσκονται στις αγροτικές και ορεινές περιοχές της χώρας, προκειμένου να επιτελέσουν το δύσκολο έργο τους. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι επιβεβλημένη η εκ νέου αναθεώρηση της μοριοδότησης για τον καθορισμό των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων της Π.Ε. Ρεθύμνης.
Είναι δεδομένο ότι, κατά τον σχεδιασμό σας, αγνοήσατε πλήρως τις πραγματικά σημαντικές ανάγκες του νομού οι οποίες σάς είχαν επισημανθεί κατ’ επανάληψη καθώς και τις ομόφωνες προτάσεις των ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου (4-4-17) και ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου για τη μοριοδότηση, η οποία είχε λάβει υπόψη όλους τους παραπάνω παράγοντες.
Έτσι, οδηγηθήκαμε στην αρχική σας απόφαση, με αποτέλεσμα κανένα σχολείο να μην είναι σε θέση να χαρακτηριστεί δυσπρόσιτο, ενώ με την αναθεωρημένη απόφασή σας χαρακτηρίστηκαν έτσι επτά σχολεία, αφήνοντας απέξω σχολεία του ορεινού Μυλοποτάμου που διαχρονικά χαρακτηρίζονταν ως δυσπρόσιτα.
Πέρα από τα παραπάνω, εκ παραδρομής τα κενά Ειδικής Αγωγής στο νομό Ρεθύμνου δηλώθηκαν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.Ρ.) ως μειωμένου αντί πλήρους ωραρίου, με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής που κανονικά θα τοποθετούνταν στο Ρέθυμνο ως πλήρους ωραρίου (ως πρώτη ή μοναδική τους προτίμηση), είτε να τοποθετηθούν στο Ρέθυμνο ως μειωμένου ωραρίου, είτε να βρεθούν σε άλλο νομό, είτε να μην προσληφθούν καθόλου.
Για παράδειγμα, είναι ξεκάθαρο ότι τόσο η Κράνα όσο και το Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ Γαράζου θα έπρεπε να χαρακτηριστούν δυσπρόσιτα για να υπάρχουν κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς να τα επιλέγουν, καθώς υπάρχει σημαντική δυσκολία για τη στελέχωσή τους, ενώ είναι απαραίτητη και η αύξηση της μοριοδότησης για όλα τα ορεινά επαρχιακά σχολεία του νομού, προκειμένου να αποφευχθεί η συρρίκνωση των εν λόγω σχολικών μονάδων».
Καταλήγοντας στην ερώτηση του ο κ. Κεφαλογιάννης ρωτά τον υπουργό:
«1. Προτίθεστε να προβείτε σε αναθεώρηση της απόφασής σας προκειμένου να χαρακτηριστούν ως δυσπρόσιτα τα ορεινά σχολεία της Π.Ε. Ρεθύμνου, σύμφωνα με τις σχετικές εισηγήσεις του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου;
2. Προτίθεστε να αναλάβετε άμεσα πρωτοβουλίες για τη διόρθωση του λάθους αναφορικά με τα κενά Ειδικής Αγωγής στον νομό Ρεθύμνου που δηλώθηκαν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.Ρ.) ως μειωμένου αντί πλήρους ωραρίου;».