Εμφανώς ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας από τις φυσικές ομορφιές, το κλίμα, την παροχή υπηρεσιών και τη διαμονή τους στις ξενοδοχειακές μονάδες, ωστόσο επισημαίνουν ότι χρήζουν βελτίωσης θέματα που έχουν να κάνουν με τις υποδομές, το οδικό δίκτυο και την καθαριότητα.
Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από τα ευρήματα της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας ικανοποίησης τουριστών που πραγματοποίησε η εταιρεία QED Market Research για λογαριασμό του ΕΟΤ σχετικά με τοn φθινοπωρινό τουρισμό, σε 13 πύλες εισόδου μεταξύ των οποίων τα Χανιά και το Ηράκλειο. Η έρευνα υλοποιήθηκε μεταξύ 12-24 Οκτωβρίου 2016, σε δείγμα 2.179 απερχόμενων τουριστών, με προσωπικές συνεντεύξεις, σε 10 αεροδρόμια.
Ωστόσο η αρνητική βαθμολογία στα παραπάνω ζητήματα δεν είναι πρωτόγνωρη αφού σχεδόν κάθε χρόνο οι έρευνες καταγράφουν τη δυσαρέσκεια των επισκεπτών στα προβλήματα αυτά που συναντούν κατά τη διαμονή τους στη χώρα μας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα του ΕΟΤ 9 στους 10 τουρίστες αξιολογούν την εμπειρία τους από πολύ καλή έως άριστη, ενώ ο καλός καιρός, οι χαμηλότερες τιμές σε σχέση με ανταγωνιστικούς προορισμούς και ο λιγότερος κόσμος, είναι οι κύριοι παράγοντες που τους οδήγησαν να επιλέξουν την Ελλάδα ως φθινοπωρινό προορισμό.
Αναλυτικά το 36% των αεροπορικών δηλώνει ότι η χώρα ξεπέρασε τις προσδοκίες που είχαν, 6 στους 10 συνολικά δηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να συστήσουν τη χώρα ως προορισμό, ενώ πάνω από τους μισούς (54% των αεροπορικών και 56% των οδικών τουριστών) δηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να ξαναέρθουν στη χώρα μας.
Ο μέσος όρος διαμονής για τους αεροπορικούς τουρίστες ήταν 8.2 ημέρες ενώ των οδικών τουριστών λιγότερο από 3 ημέρες (με ένα σημαντικό ποσοστό 47% να δηλώνει ότι έρχεται αυθημερόν π.χ. για φαγητό/ ψώνια κλπ.), 5 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες δήλωσαν ότι προτίμησαν καταλύματα 4 αστέρων και άνω, ενώ το οδικό κοινό προτιμά οικονομικότερα καταλύματα.
Ο ήπιος καιρός, οι καλύτερες τιμές και ο λιγότερος κόσμος αποτελούν τους βασικούς λόγους επιλογής της Ελλάδας για φθινοπωρινό προορισμό, έναντι άλλων προορισμών που θεωρούνται ανταγωνιστικοί. 6 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες, αναφέρουν το δίπτυχο ήλιος/ θάλασσα και η ελληνική γαστρονομία ως βασικό πόλο έλξης στη χώρα, 5 στους 10 τουρίστες αναφέρουν τη φιλοξενία, τη φυσική ομορφιά της χώρας και την αίσθηση χαλάρωσης που αποπνέει.
9 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες επισκέφτηκαν την Ελλάδα τον Οκτώβριο καθαρά για λόγους αναψυχής. Σημαντικό ποσοστό (37%) των αεροπορικών τουριστών άρχισε να ψάχνει για φθινοπωρινό προορισμό διακοπών, περίπου ένα μήνα πριν ταξιδέψει. Το πολιτιστικό υπόβαθρο ως λόγος επιλογής της Ελλάδας, αξιολογείται επίσης πολύ θετικά. Ωστόσο εκτιμάται ότι υπάρχουν περιθώρια ενίσχυσης του ποσοστού των ατόμων που έρχονται σε επαφή με μουσεία/αρχαιολογικούς χώρους.