Στο τελικό στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες για την δημοπράτηση των παιδικών χαρών στην πόλη και σε οικισμούς του μητροπολιτικού δήμου και πλέον στις αρχές του χρόνου αναμένεται να προκηρυχτεί ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός.
Υπενθυμίζεται ότι οι εννέα παιδικές χαρές για τις οποίες υπάρχουν έτοιμες οι μελέτες, αφορούν: στον χώρο του Μουσικού Σχολείου, στον χώρο της Στρατολογίας, στην Γωνιά, στον Πρινέ, στα Φρατζεσκιανά Μετόχια, στου Γάλλου, στα Καστελλάκια, στο Ρουσσοσπίτι και στην Ελεύθερνα.
Ο σχεδιασμός του Δήμου περιλαμβάνει την πλήρη αντικατάσταση παιδικών χαρών που ήδη υπάρχουν, σύμφωνα με τα όσα ορίζει η νομοθεσία, δηλαδή την τοποθέτηση τάπητα, νέα σύγχρονα όργανα, περίφραξη, φωτισμό και όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές, ώστε να είναι όχι μόνο λειτουργικές, αλλά κυρίως ασφαλείς για τα μικρά παιδιά που τις επισκέπτονται.
Το έργο θα γίνει με πόρους του Δήμου Ρεθύμνου, που έχουν προβλεφθεί στο τεχνικό του πρόγραμμα συνολικού ύψους 230.000 ευρώ.
Στο μεταξύ η προϋπόθεση για την επιλογή των παιδικών χαρών που θα αναβαθμιστούν έγινε με συγκεκριμένα κριτήρια, αφενός να υπάρχει στις περιοχές αυτές ικανοποιητικός αριθμός παιδιών, αφετέρου δε να υπάρχει ενεργός φορέας που θα αναλάβει την επίβλεψη της λειτουργίας και τη συντήρηση της παιδικής χαράς.
Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.», ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μίνως Αλεφαντινός, επεσήμανε τη σπουδαιότητα αναβάθμισης των παιδικών χαρών, οι οποίες όπως ανέφερε θα καλύψουν ένα μεγάλο κενό σε γειτονιές αλλά και σε οικισμούς που υπάρχουν πολλά παιδιά. Τόνισε ωστόσο πως είναι απαραίτητη η συνεργασία και η στήριξή τους από τις τοπικές κοινωνίες και αυτό όπως πρόσθεσε αποτέλεσε ένα βασικό κριτήριο για την επιλογή των περιοχών των οποίων οι παιδικές χαρές θα αναβαθμιστούν: «Υπήρχε μια καθυστέρηση λόγω έλλειψης προσωπικού και λόγω του ότι δόθηκε προτεραιότητα στην προετοιμασία του φακέλου του Δήμου για έργα αγροτικής οδοποιίας μετά από πρόσκληση που άνοιξε από την Περιφέρεια Κρήτης. Όμως είμαστε έτοιμοι με τις μελέτες εννέα συνολικά παιδικών χαρών. Για εμάς είναι βασικό να φτιαχτούν αυτές οι παιδικές χαρές σαν προτεραιότητα σε κοινωνίες που υπάρχουν παιδιά. Το δεύτερο κριτήριο είναι ότι πρέπει να υπάρχει ένας φορέας να μας εγγυάται κατά κάποιο τρόπο ότι θα έχει τη στοιχειώδη επίβλεψη της υποδομής».
Τον Γενάρη ξεκινούν οι εργασίες στην οδό Ιωνίας
Εν τω μεταξύ σύμφωνα με τον κ. Αλεφαντινό αρχές του χρόνου θα ξεκινήσουν και οι εργασίες στη οδό Ιωνίας στην περιοχή των Περιβολίων. Η παρέμβαση της οδού Ιωνίας, συνολικού προϋπολογισμού 340.000 ευρώ, είναι ουσιαστικής σημασίας σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, αφού προβλέπει τόσο αισθητικές, όσο και λειτουργικές παρεμβάσεις.
Όπως είπε η βασική υποδομή είναι τα ασφαλτικά σε όλο το μήκος της οδού Ιωνίας, της οδού Μανδηλαρά και Σαράφη. Επίσης ανέφερε ότι το έργο περιλαμβάνει υπερυψώσεις σε όλους τους κόμβους της οδού Ιωνίας με κάθετους οδούς, καθώς και τοποθέτηση νέων φωτιστικών LED στην ήδη υπάρχουσα υποδομή. Ο κ. Αλεφαντινός πρόσθεσε ότι προέκυψε μετά από συνεργασία της Τεχνικής Υπηρεσίας με της ΔΕΥΑΡ επιβάρυνση της μελέτης της τάξεως των 30.000 ευρώ για συνοδά έργα, ενώ παράλληλα, όπως είπε, θα γίνουν επεμβάσεις και στην Πλατεία 110 Μαρτύρων, που θα αφορούν στον εξωραϊσμό της και σε νέα φωτιστικά, ενώ θα αντικατασταθεί όλη η μηχανολογική εγκατάσταση, η οποία αποδείχθηκε ότι είναι σαθρή.
Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή οι εργασίες που προβλέπεται να εκτελεστούν έχουν ως εξής:
Οδός Ιωνίας:
– Καθαίρεση υφιστάμενων κρασπέδων, ρείθρων, πεζοδρομίων και ραμπών που βρίσκονται εντός των ορίων του οδοστρώματος.
– Κλείσιμο υφιστάμενου ανοικτού καναλιού ομβρίων (το οποίο βρίσκεται στη νοτιοανατολική πλευρά της οδού Ιωνίας) με την τοποθέτηση τσιμεντοσωλήνων διαμέτρου D1000 mm, επίχωση με προϊόντα εκσκαφής και φρεζαρίσματος και τοποθέτηση σιδηρών εσχαρών ομβρίων ανά 20μ. μήκος.
– Φρεζάρισμα παλαιού ασφαλτικού τάπητα σε βάθος έως 8 εκ.
– Ασφαλτική συγκολλητική επάλειψη.
– Κατασκευή ισοπεδωτικής ασφαλτικής στρώσης.
– Κατασκευή ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας πάχους 5 εκ.
– Κατασκευή σταμπωτού δαπέδου επί ασφαλτοσκυροδέματος πάχους 5cm σε όλες τις διασταυρώσεις με τις κάθετες οδούς, χρώματος ανοικτού γκρι, σε αντίθεση με το σκούρο γκρι της ασφάλτου (προκειμένου να δίνουν οπτικά το σήμα της αλλαγής στον οδηγό του οχήματος ότι εισέρχεται σε κόμβο και πρέπει να ελαττώσει την ταχύτητα του).
– Αναβιβασμός ή καταβιβασμός υφιστάμενων φρεατίων και εσχαρών για προσαρμογή στη στάθμη του οδοστρώματος.
– Διαγράμμιση οδοστρώματος με θερμοπλαστικά ή ψυχροπλαστικά υλικά.
– Αντικατάσταση όλων των υφιστάμενων, στους στύλους της ΔΕΗ, φωτιστικών σωμάτων, με νέα τεχνολογίας LED ισχύος έως 80 W, με κατάλληλο γαλβανισμένο βραχίονα μήκους 1 m ίδιου χρώματος με το φωτιστικό.