Αρχές του έτους αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο εργολάβο για το μεγάλο έργο του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, που αφορά στο τμήμα του Ρεθύμνου και συγκεκριμένα το κομμάτι Πάνορμος-Εξάντη. Το έργο δημοπρατήθηκε τον περασμένο Μάρτιο. Ο προϋπολογισμός του ανήλθε στα 62,5 εκατομμύρια ευρώ και τη μεγαλύτερη έκπτωση έδωσε η εταιρεία ΠΕΤΡΗΣ-ΑΘΩΝΙΚΗ ΕΠΕ με 35,5%, στην οποία και κατακυρώθηκε το έργο.
Το τμήμα από τον Γεροπόταμο μέχρι τη διασταύρωση Εξάντη, που είναι 10 χιλιόμετρα και σύμφωνα με τη μελέτη θα κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διπλό κλάδο και διαχωριστικό στηθαίο. Πρόκειται για τμήμα που θα μετατραπεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με όριο ταχύτητας τα 120 χλμ./ώρα.
Αναλυτικά το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:
– Διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού στο μεγαλύτερο μέρος της.
– Παράπλευρο οδικό δίκτυο.
– Τον ανισόπεδο κόμβο Πάνορμου.
– Μία γέφυρα, επέκταση και κατασκευή νέων Κάτω Διαβάσεων, επεκτάσεις υφιστάμενων οχετών.
Στο έργο αυτό περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες, μετατοπίσεις δικτύων Ο.Κ.Ω. και συμπληρωματικές μελέτες, ενώ κύριο και βασικό αντικείμενό του είναι η μετατροπή του οδικού τμήματος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο πλάτους 22,25 μ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Ωστόσο, η επιτροπή διαγωνισμού του υπουργείου Υποδομών απέρριψε τις δύο προσφυγές -εξηγεί γιατί σε πολυσέλιδη απόφασή της- και σύμφωνα με τον διευθυντή Τεχνικών Έργων του Ο.Α.Κ. κ. Γ. Αγαπάκη κατακυρώνεται το έργο στις παραπάνω εταιρείες που προσέφεραν έκπτωση 35,55%, ενώ εκκρεμούν διαδικασίες για τις εγγυητικές επιστολές.
Οι εργασίες κατασκευής του δρόμου αναμένεται να διαρκέσουν 48 μήνες και με βάση τους υπολογισμούς, θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2018 ή στις αρχές του 2019.
Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της Κρήτης, με συνολικό προϋπολογισμό 74.500.000 ευρώ, το οποίο αφορά ουσιαστικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις σε μήκος περίπου δέκα χιλιομέτρων του οδοστρώματος, το οποίο σήμερα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς. Το έργο αυτό θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού περιλαμβάνει πολλά από τα χαρακτηρισμένα ως «σημεία – καρμανιόλες», που κατά το παρελθόν έχουν δώσει αμέτρητα ατυχήματα και πολύνεκρα δυστυχήματα.
Αν όλα πάνε καλά τα έργα θα ξεκινήσουν στο δεύτερο εξάμηνο του έτους και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2018 ή Στις αρχές του 2019.
«Το επόμενο διάστημα στις αρχές του έτους θα υπογράψουμε τη σύμβαση με τον ανάδοχο εργολάβο. Το έργο έχει ενταχθεί προσωρινά στο ΕΣΠΑ με την προοπτική να μεταφερθεί σαν έργο γέφυρα στο νέο Σ.Ε.Σ. μόλις ανοίξει σχετική πρόσκληση» ανέφερε στα «Ρ.Ν.» ο Γιώργος Αγαπάκης, διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Ο.Α.Κ.
Αναβλήθηκε η συζήτηση για μελέτη για το τμήμα Σταυρωμένος – Πάνορμος
Σε επόμενη συνεδρίασή της η Επιτροπή Περιβάλλοντος θα κληθεί να γνωμοδοτήσει για τη μελέτη αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. στο τμήμα Σταυρωμένος – Πάνορμος στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου. Το θέμα δε συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση, όπως είχε προγραμματιστεί, καθώς τα μέλη δεν ήταν ενημερωμένα επακριβώς και η συζήτηση αναβλήθηκε.
Σημειώνεται πως η μελέτη αυτή ξεκίνησε από το 2007 από την ΕΥΔΕ Β.Ο.Α.Κ. και ολοκληρώθηκε από τον Ο.Α.Κ. συνολικού προϋπολογισμού 537,799 ευρώ, και αφορά ένα κομμάτι της εθνικής οδού μήκους 6 περίπου χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με τη μελέτη που είχε παρουσιαστεί στη διάρκεια της ευρείας σύσκεψης για τα έργα του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης τον περασμένο Οκτώβριο στην Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου η μελέτη περιλαμβάνει: Ένα τμήμα 6 χλμ. με διατομή αυτοκινητόδρομου και διαχωριστική νησίδα στη μέση, παράπλευρες οδούς αριστερά και δεξιά του Β.Ο.Α.Κ. συνολικού μήκους 9,5 χλμ., ανισόπεδο κόμβο στην συμβολή της οδού προς τον Λατζιμά στο Β.Ο.Α.Κ.
Τεχνικά έργα: διπλή γέφυρα Γεροποτάμου -προσθήκη νέας, τέσσερις γέφυρες κάτω διαβάσεων και ένας ανισόπεδος κόμβος στον Λατζιμά, τρεις κάτω διαβάσεις πεζών, 24 μικρά τεχνικά όμβριων, τείχη αντιστήριξης.
Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου ανέρχεται στα 50 εκ. ευρώ και εφόσον εξασφαλιστεί η έγκριση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την αρμόδια επιτροπή η Περιφέρεια και ο Ο.Α.Κ. θα κληθούν να διεκδικήσουν χρηματοδότηση από το τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών για το συγκεκριμένο έργο του Β.Ο.Α.Κ.
Ξεκινούν οι παρεμβάσεις στο επαρχιακό οδικό δίκτυο
Υπογράφτηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο εργολάβο για τις παρεμβάσεις στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του Νομού. Οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν με χρήματα της Περιφέρειας Κρήτης συνολικού ύψους 300.000 ευρώ, θα ξεκινήσουν άμεσα και αφορούν συντηρήσεις-βελτιώσεις αποκαταστάσεις τμημάτων, όπως αυτές έχουν υποδειχθεί μετά από σχετικούς ελέγχους. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται ασφαλτοστρώσεις, τειχία στον αμαριώτικο δρόμο, στον δρόμο προς Αργυρούπολη και στον δρόμο προς Μελιδόνι και Αγιά Μυλοποτάμου.
Αναδείχτηκε εργολάβος για έργα αναβάθμισης του εθνικού δικτύου
Ξεκινούν τις επόμενες ημέρες οι εργασίες συντήρησης του εθνικού οδικού δικτύου στο τμήμα Ρεθύμνου. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ δημοπρατήθηκε την περασμένη Πέμπτη, όπου αναδείχτηκε εργολάβος και αναμένεται τα συνεργεία του να πιάσουν δουλειά το προσεχές διάστημα.
Αντικείμενο του συγκεκριμένου έργου είναι: Καθαρισμός των τάφρων σε όλο το μήκος της παλαιάς εθνικής οδού, από τα όρια Νομού Ηρακλείου μέχρι τα όρια Νομού Χανίων.
Σε θέσεις που έχουν υποδειχθεί από την υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου, θα γίνει καθαρισμός των πρανών, υπενδεδυμένοι τάφροι, διαβάσεις με τσιμεντοσωλήνες, κατασκευή τάπητα από ασφαλτικό σκυρόδεμα και διαγράμμιση σε όλο το μήκος του δρόμου. Επίσης θα γίνει επέκταση τεχνικού 1.300 μ. πριν από το χωριό Αγ. Σύλλας (από Πέραμα). Η προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι εκατόν ογδόντα (180) ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης. Παράλληλα, το προσεχές διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθεί και το οδικό έργο που αφορά το τμήμα «Σταυρός-Μπαλί», στον Δήμο Μυλοποτάμου, συνολικού προϋπολογισμού 350.000 ευρώ. Ο περιφερειάρχης Κρήτης, έχει υπογράψει τη διάθεση των κονδυλίων και προσεχώς θα γίνει ο διαγωνισμός για την ανάδειξη εργολάβου.
Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα στους οδηγούς να διασχίζουν με ασφάλεια τον δρόμο, που οδηγεί στο Μπαλί, και δεν θα χρειάζεται να περνούν από τον χωμάτινο δρόμο ή κάθετα μέσω του Β.Ο.Α.Κ., όπως συμβαίνει σήμερα.
Στη μελέτη που έχει εκπονηθεί προβλέπεται η κατασκευή γέφυρας για την ασφαλή κίνηση των οχημάτων.