Στις προσλήψεις των 51 ατόμων με σύμβαση εργασίας οχτώ μηνών προσβλέπει η υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Ρεθύμνου, προκειμένου να μπορέσει αποτελεσματικά να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του μητροπολιτικού δήμου. Η προκήρυξη λήγει σήμερα, ενώ φαίνεται πως για δυο ειδικότητες αυτή του χειριστή γκρέιτερ και του καλυκοφόρου γερανού μέχρι χθες τουλάχιστον, δεν είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον. Για να εξεταστούν ωστόσο οι αιτήσεις που κατατάγηκαν, θα χρειαστεί να περάσει ένα διάστημα περίπου 15 ημερών, λόγω του ότι οι θέσεις και οι ειδικότητες είναι πολλές, που σημαίνει ότι με πρόχειρους υπολογισμούς οι άνθρωποι αυτοί θα πιάσουν δουλειά στις αρχές του επόμενου μήνα. Το προσωπικό αυτό κρίνεται άκρως απαραίτητο για τη συγκεκριμένη υπηρεσία που το τελευταίο δίμηνο, λόγω των συνταξιοδοτήσεων και των αυξημένων αναγκών της πόλης, λειτουργεί οριακά μή μπορώντας να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της και στον προγραμματισμό της, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σωρεία παραπόνων τόσο στην πόλη όσο κυρίως από τους οικισμούς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι με το υπάρχον προσωπικό ουσιαστικά γίνεται η αποκομιδή των απορριμμάτων από την πόλη και τους οικισμούς και αυτή με μεγάλη δυσκολία, όπως παραδέχεται ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Καθαριότητας, που επανειλημμένως έχει τονίσει ότι οι εργαζόμενοι δουλεύουν σκληρά πολλές φορές χωρίς ρεπό για να παραμένει η πόλη καθαρή.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λελεδάκης, μόλις η υπηρεσία στελεχωθεί τόσο με τους 51 οχταμηνίτες όσο και με τους εργαζόμενους που θα προσληφθούν από τον ΟΑΕΔ, θα μπορούν να διευθετηθούν πολλά ζητήματα που μέχρι σήμερα δεν αντιμετωπίζονται. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ίδιο σε προτεραιότητα θα μπουν οι οικισμοί του μητροπολιτικού δήμου, όπου θα καθαριστούν τα πρανή και οι κοινόχρηστοι χώροι, θα δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου, με διάρκεια ενημέρωσης των κατοίκων της και των επιχειρηματιών για το σύστημα αποκομιδής των απορριμμάτων, αλλά και τους ατομικούς κάδους, τους οποίους μπορούν να προμηθεύονται για τη συγκέντρωση των οικιακών απορριμμάτων και των ανακυκλώσιμων υλικών μιας και στην περιοχή δεν υπάρχον κάδοι.
Ειδικότερα, ο κ. Λελεδάκης τόνισε: «Η προκήρυξη για την πρόσληψη των 51 ατόμων τελειώνει αύριο ωστόσο επειδή είναι πολλές θα χρειαστούν τουλάχιστον 15 μέρες και υπολογίζουμε ότι οι εργαζόμενοι θα πιάσουν δουλειά στις αρχές του μήνα. Δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε τον σχεδιασμό μας χωρίς προσωπικό και έχουμε μείνει πίσω, αυτό είναι αλήθεια. Έχουμε ένα φιλόδοξο προγραμματισμό, τον οποίο θα υλοποιήσουμε μόλις στελεχωθεί η υπηρεσία.
Θα ξεκινήσουμε από τα μεγάλα χωριά και από τους οικισμούς που βρίσκονται κοντά στις παραλίες, προκειμένου να καθαρίσουμε τους κοινόχρηστους χώρους, τις πλατείες, τα νεκροταφεία και να φτιάξουμε τα πράνη. Παράλληλα προσανατολιζόμαστε στην επέκταση του προγράμματος της ανακύκλωσης σε οικισμούς, όπως είναι το Χρωμοναστήρι και το Ρουσσοσπίτι. Μόλις στελεχωθεί η υπηρεσία θα μπορέσουν να πάρουν μια «ανάσα» και οι υπάλληλοί μας που το τελευταίο διάστημα πραγματικά υπερβάλλουν εαυτόν. Πρέπει όμως και οι δημότες να συνεργάζονται και να συμμορφώνονται με τους κανόνες καθαριότητας και θεωρώ ότι δεν θα έχουμε πρόβλημα».
Σημειώνεται ότι ήδη έχουν παραληφθεί τα καλαθάκια που προμηθεύτηκε η υπηρεσία, προκειμένου αυτά να τοποθετηθούν σε διάφορα σημεία της παλιάς και νέας πόλης. Ο στόχος είναι αυτά να εξυπηρετούν τους περαστικούς και τους επισκέπτες, ώστε να μην πετούν στους δρόμους τα σκουπίδια τους.