Άραβες, Κινέζοι, Ινδοί, Τούρκοι και Ρώσοι περιλαμβάνονται μεταξύ των τουριστών από αγορές εκτός της ζώνης Σένγκεν, ο αριθμός των οποίων παρουσίασε αξιοσημείωτη αύξηση στη χώρα μας μεταξύ των ετών 2010-2014.
Αυτό συμπεραίνεται από έρευνα που δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων SETE Intelligence για τον αριθμό θεωρήσεων Σένγκεν που εκδόθηκαν προς την Ελλάδα και προς ανταγωνίστριες χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία και Πορτογαλία). Αναλυτικά, ο ρυθμός ανάπτυξης για βίζες που εκδόθηκαν από την Κίνα προς την Ελλάδα ήταν υψηλότερος σε σχέση με τις παραπάνω χώρες και το 2014 ανήλθαν σε 64.221.
Η χώρα μας ακολούθησε την Ισπανία (91.786), καθώς και τη Γαλλία και την Ιταλία που δέχονται πολλαπλάσιο αριθμό επισκεπτών από την Κίνα (540.156 και 379.217 αντίστοιχα). Οι βίζες που εκδόθηκαν στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προς την Ελλάδα διπλασιάστηκαν την περίοδο 2010-14 και ανήλθαν σε 7.084. Επίσης, οι βίζες στην Ινδία προς την Ελλάδα παρουσίασαν υψηλή ανάπτυξη το 2013 και το 2014, οπότε και ανήλθαν σε 17.028, έξι φορές περισσότερες από το 2010. Στη ρωσική αγορά η Ελλάδα και η Ισπανία ηγούνται του ανταγωνισμού. Επίσης, οι βίζες από την Τουρκία προς την Ελλάδα την περίοδο 2010-14 τριπλασιάστηκαν φθάνοντας τις 144.603, οριακά λιγότερες σε σχέση με τις βίζες προς την Ιταλία. Επιπλέον, χθες το Ινστιτούτο δημοσιοποίησε τον γενικό δείκτη ικανοποίησης πελατών ξενοδοχείων για τον Απρίλιο, σύμφωνα με τον οποίο η Ελλάδα κατά κατηγορία και κατά περιφέρεια ξεπέρασε σε ποσοστό το 80%.
Εισερχόμενη Ταξιδιωτική κίνηση
Εν τω μεταξύ ξεπέρασαν τα 1,7 εκατομμύρια οι τουρίστες που επισκέφτηκαν τη χώρα μας στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, η εισερχόμενη τουριστική κίνηση κατέγραψε αύξηση κατά 45,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα οι ταξιδιωτικές εισπράξεις να καταγράψουν αύξηση κατά 12,8% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2014, φθάνοντας τα 532 εκατ. ευρώ.
Η διαφορά αυτή οφείλεται πρωτίστως στην αύξηση κατά 16,7% των εισπράξεων από κατοίκους των λοιπών χωρών εκτός της Ε.Ε. των 28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 266 εκατ. ευρώ, και δευτερευόντως στις εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της Ε.Ε. των 28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 253 εκατ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2015, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 9,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014.
Αναλυτικότερα, οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκαν στα 138 εκατ. ευρώ, δηλαδή μειώθηκαν κατά 2,4%, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της Ε.Ε. των 28 εκτός της ζώνης του ευρώ παρουσίασαν αύξηση κατά 29,6% και διαμορφώθηκαν στα 114 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 2,8% και διαμορφώθηκαν στα 42 εκατ. ευρώ και οι εισπράξεις από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 39,7% και διαμορφώθηκαν στα 14 εκατ. ευρώ. Επίσης, οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο διαμορφώθηκαν στα 42 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 25,5%.
Από τις λοιπές χώρες εκτός της Ε.Ε. των 28, μείωση παρουσίασαν οι εισπράξεις από τη Ρωσία κατά 73,2%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 5 εκατ. ευρώ, ενώ αυτές από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 32,9% και διαμορφώθηκαν στα 35 εκατ. ευρώ.
Μειωμένες οι κρατήσεις των Γερμανών τουριστών
Εν τω μεταξύ μειωμένες κατά 1,2% είναι οι κρατήσεις τουριστικών πακέτων από τη Γερμανία, μια από τις σημαντικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού, όπως παρατηρείται σε έρευνα της GFK.
Η πτώση αυτή είναι ιδιαίτερα αισθητή την περίοδο Φεβρουαρίου – Απριλίου, γεγονός το οποίο δείχνει την ανησυχία των Γερμανών για τη χώρα μας, σε μια αρκετά ευαίσθητη περίοδο στο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον της χώρας, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Για την ίδια περίοδο, ωφελημένες εμφανίζονται η Ισπανία, με τα Κανάρια νησιά και τις Βαλεαρίδες νήσους λόγω της δημοτικότητας τους στους Γερμανούς τουρίστες, αλλά και η Τουρκία, η οποία όμως παρουσιάζει αρκετά μικρότερη αύξηση σε σχέση με άλλους γειτονικούς προορισμούς, όπως είναι η Κύπρος και η Κροατία.
Τέλος, η Αίγυπτος δείχνει να ανακάμπτει μετά από δυο χρόνια συνεχούς μείωσης.
Παρατηρώντας αναλυτικά τις κρατήσεις των Γερμανών τουριστών σε εβδομαδιαία βάση, όπως αναφέρονται στην έρευνα, είναι σαφές ότι οποιεσδήποτε πολιτικοοικονομικές εξελίξεις σε συνδυασμό με την επιρροή των γερμανικών ΜΜΕ, είχαν άμεσο αντίκτυπο (θετικό ή αρνητικό) στη τελική επιλογή κράτησης.
Χαρακτηριστική είναι η περίοδος 15-21 Φεβρουαρίου και το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, όπου οι κρατήσεις προς τη χώρα μας σημείωσαν σημαντική πτώση.