Ξεπερνούν το 60% οι πληρότητες των επισκεπτών στα ξενοδοχεία του νομού το μήνα που διανύουμε, ενώ από το τέλος Μαΐου ξεκινά η ανοδική πορεία των διανυκτερεύσεων, που μετά τις 10 Ιουνίου θα αγγίξει το 80% για να συνεχιστεί μέχρι και τον Οκτώβριο στα ίδια υψηλά επίπεδα.
Η ροή των κρατήσεων συνεχίζεται με χαμηλότερους όμως ρυθμούς, με δεδομένο ότι σε ποσοστό 60% οι τουρίστες φρόντισαν να προγραμματίσουν εγκαίρως τις διακοπές τους στον τόπο μας επωφελούμενοι τις γενναίες εκπτώσεις και τις προσφορές που ήταν σε ισχύ έως και τις 30 Απριλίου.
Χαρακτηριστικό στοιχείο της φετινής καλοκαιρινής περιόδου, είναι και η δυναμική αύξηση που καταγράφουν οι Ρώσοι επισκέπτες, η οποία εκτιμάται ότι θα φτάσει το 20% σε σχέση με πέρυσι. Η επίλυση των προβλημάτων της βίζας που αποτέλεσαν σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα την περσινή χρονιά, αλλά και η σταθεροποίηση του ρωσικού νομίσματος δημιούργησε ευνοϊκές προϋποθέσεις για την «επανάκαμψη» των Ρώσων, οι οποίοι αποτελούν για τους Κρητικούς επιχειρηματίες μια πολύ σημαντική πηγή εσόδων.
Παράλληλα, όλες οι παραδοσιακές αγορές Αγγλίας, Γερμανίας και Σκανδιναβικών χωρών καταγράφουν αύξηση που φτάνει το 10-15%. Σε αυτό καθοριστικό ρόλο παίζει η αύξηση, αλλά και επέκταση των πτήσεων τσάρτερ, αφού το ενδιαφέρον των επισκεπτών για την Κρήτη είναι έντονο τη φετινή χρονιά. Σημειώνεται, ότι για το Ρέθυμνο η γερμανική αγορά κατέχει την πρωτιά στις αφίξεις και ακολουθούν οι Άγγλοι και οι Σκανδιναβοί, ενώ υψηλές είναι οι πληρότητες και από τους Γάλλους και τους Βέλγους.
Η σεζόν που ξεκίνησε γεμίζει με ικανοποίηση και αισιοδοξία τους επιχειρηματίες του τουρισμού, οι οποίοι κάνουν λόγο για μια τουριστική περίοδο με σημαντικά αυξημένες αφίξεις σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. Ωστόσο, επισημαίνουν ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει εφησυχασμός, αντιθέτως όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου, αλλά και οι τουριστικοί δήμοι θα πρέπει να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε οι επισκέπτες που επέλεξαν φέτος τον τόπο μας για τις καλοκαιρινές τους διακοπές να μείνουν ικανοποιημένοι σε όλα τα επίπεδα: παροχή υπηρεσιών στα ξενοδοχεία και τα καταστήματα, υποδομές καθαριότητα. Το στοίχημα άλλωστε είναι να μπορέσουν να διατηρήσουν αυτή την πελατεία και τα επόμενα χρόνια και αυτό όπως επισημαίνουν μπορεί να επιτευχτεί μόνο με επαγγελματισμό και ευσυνειδησία.
Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων του νομού Στράτος Μπερέτης, ανέφερε χαρακτηριστικά: « Ο Μάιος κινείται ανοδικά και θα κλείσει με αύξηση 10%-15% σε ό,τι αφορά τις διανυκτερεύσεις σε σχέση με πέρυσι. Οι πληρότητες το μήνα που διανύουμε φτάνουν 60%, ενώ μέχρι το τέλος του μήνα θα ξεπεράσουν το 70%. Μετά τις 10 Ιουνίου φτάνουμε το 80% στις διανυκτερεύσεις και αυτές θα είναι ανοδικές μέχρι και το τέλος του Οκτωβρίου.
Από την άλλη οι κρατήσεις συνεχίζονται αλλά με μικρότερο ρυθμό, με δεδομένο ότι είχαν καλυφτεί τα περισσότερα συμβόλαια ως και τις 30 Απριλίου, όμως υπάρχει ακόμα περιθώριο. Θα πρέπει όλοι οι ξενοδόχοι να είμαστε προσεκτικοί το δίμηνο Ιουλίου- Αυγούστου, που η ζήτηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη και δεν θα πρέπει να παρατηρηθούν φαινόμενα overbooking που δυσαρεστούν τους επισκέπτες μας.
Αξιοσημείωτη είναι φέτος και η αύξηση των Ρώσων. Οι κρατήσεις κινούνται δυναμικά και φαίνεται πως στο νησί θα φτάσουν φέτος 340.000 Ρώσοι, εκτιμούμε δηλαδή ότι θα έχουμε μια αύξηση σε ποσοστό 20%.
Σε ό,τι αφορά τις παραδοσιακές μας αγορές και αυτές σημειώνουν αύξηση σε ποσοστό 10-15%. Όμως όλη αυτή η θετική εικόνα δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να μας εφησυχάσει γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ελλάδα και συνεπώς και η Κρήτη επωφελήθηκαν τη φετινή χρονιά λόγω των «κλειστών» τουριστικά ανταγωνιστικών προορισμών. Εμείς πρέπει αν δείξουμε τον καλό μας εαυτό, το φιλόξενο πρόσωπό μας και τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες μας για να διατηρούμε τις επιδόσεις αυτές και τις επόμενες χρονιές».
Στο 100% η πληρότητα σε πολλά ξενοδοχεία για τον Αύγουστο
Σε παύση πωλήσεων νωρίτερα παρά ποτέ έχει προχωρήσει για την αιχμή της φετινής σεζόν μεγάλος αριθμός ξενοδοχείων, που βρίσκονται σε δημοφιλείς για τους ξένους τουρίστες, προορισμούς της Ελλάδας.
Οι προσφορές που έκαναν οι Έλληνες ξενοδόχοι στις ξένες αγορές τους προηγούμενους μήνες, σε συνδυασμό με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τουρκικός τουρισμός, έχουν οδηγήσει σε έντονα ανοδικούς ρυθμούς τις κρατήσεις στα ξενοδοχεία της χώρας. Από την πλευρά τους, οι ξένοι τουριστικοί οργανισμοί, αναζητώντας ασφαλείς προορισμούς στη Μεσόγειο και με δεδομένες τις υψηλές πληρότητες που είχαν από πέρυσι τα ξενοδοχεία σε Ισπανία, Κύπρο, Πορτογαλία κ.α., ενίσχυσαν από νωρίς τις κρατήσεις για τη φετινή σεζόν και προς την Ελλάδα. Έτσι, αρκετά ξενοδοχεία έχοντας φθάσει από νωρίς για τον Αύγουστο -και όχι μόνο- στο 100% τις κρατήσεις, αναγκάστηκαν να διακόψουν τις πωλήσεις τους. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο τουριστικός οργανισμός της TUI προβλέπει, βάσει πληροφοριών του ΕΟΤ, να μεταφέρει φέτος στην Ελλάδα 2,61 εκατ. επιβάτες έναντι 2,4 εκατ. επιβατών το 2016, αυξάνοντας τις πτήσεις σε περισσότερα αεροδρόμια της Ελλάδας. Φαινόμενα παύσης πωλήσεων καταγράφονται και σε ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως η Ισπανία και η Κύπρος, οι οποίοι σε αντίθεση με την Ελλάδα είχαν εξαιρετικά αποτελέσματα στον τουρισμό τους και το πρώτο δίμηνο του έτους.
Στο μεταξύ, την ίδια στιγμή που παρουσιάζονται φαινόμενα υπερκρατήσεων στα ελληνικά ξενοδοχεία, το υπουργείο Τουρισμού έλαβε την απόφαση 20 ημέρες πριν από την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν να υλοποιήσει για φέτος κοινό πρόγραμμα διαφήμισης με τους τουριστικούς οργανισμούς της TUI και του Τhomas Cook. Στο πλαίσιο αυτό υπεγράφη σχετική απόφαση στις αρχές της εβδομάδας, σύμφωνα με την οποία ο ΕΟΤ θα διαθέσει ποσό ύψους 2,8 εκατ. ευρώ προς τους δύο οργανισμούς ως συμμετοχή σε ποσοστό 50% για την υλοποίηση προγράμματος «συν-διαφήμισης και συμπαραγωγής». Σύμφωνα με το τουριστικό επιτελείο, η υλοποίηση των προγραμμάτων θα συμβάλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στην ανάδειξη νέων και λιγότερο δημοφιλών ελληνικών προορισμών, στην προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού και γενικότερα στην ενίσχυση του μεριδίου της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού σε σημαντικές αγορές, αξιοποιώντας τη διεθνή συγκυρία.
Αναλυτικά, στην Τui θα διατεθεί το ποσό του 1,7 εκατ. ευρώ και στον Thomas Cook το ποσό του 1,1 εκατ. ευρώ περιλαμβανομένων των τυχόν φορολογικών επιβαρύνσεων. To πρόγραμμα με την Tui συνολικού ύψους 2,7 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει ενέργειες προβολής σε Γερμανία, Βρετανία, Βέλγιο, Ολλανδία, σκανδιναβικές χώρες, Πολωνία, Αυστρία, Ρωσία, Ουκρανία, Ελβετία και Γαλλία. Αντίστοιχα, το πρόγραμμα με τον Thomas Cook συνολικού ύψους 1,75 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει δράσεις προβολής σε Βρετανία, Γερμανία, Αυστρία, Ολλανδία, Ρωσία, Γαλλία, Βέλγιο, Νορβηγία, Δανία, Φινλανδία, Σουηδία, Πολωνία, Ουγγαρία και Τσεχία.