Με την προσέλευση περισσότερων από 10.000 επισκεπτών – ξεπερνώντας το στόχο που είχαν θέσει οι διοργανωτές – πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η τουριστική έκθεση Grekland Panorama στη Στοκχόλμη 13, 14 και 15 Φεβρουαρίου.
«Καλοκαιρινό όνειρο κάθε Σκανδιναβού είναι να περάσει αυτός και η οικογένειά του τις καλοκαιρινές διακοπές σε ένα νησί στο Ελληνικό αρχιπέλαγος». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε η συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε την πρώτη μέρα στο Quality Hotel Globe με την παρουσία του Μητροπολίτη Σουηδίας και πάσης Σκανδιναβίας Κλέοπα, της πρέσβειρας της Ελλάδας στη Σουηδία κυρίας Αλίκης Χατζή, του πρέσβη της Κύπρου κ. Ανδρέα Κακουρή εκπροσώπων του Τύπου, καθώς και της Ρεθεμνιώτικης αντιπροσωπείας με επικεφαλής το δήμαρχο κ. Γιώργη Μαρινάκη, την αντιδήμαρχο κυρία Πέπη Μπιρλιράκη και τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο Προγραμματισμού Ρεθύμνης κ. Τάσο Παπαδουράκη, του προέδρου του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνης κ. Μανόλη Τσακαλάκη και με την παρουσία πολλών επιχειρηματιών του Ρεθεμνιώτικου τουρισμού.
Στους τομείς του Τουρισμού, Γαστρονομίας και Πολιτισμού ήταν αφιερωμένη η φετινή τουριστική έκθεση, που αποτελούν τα βασικά στοιχεία για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, γεγονός που επισημάνθηκε και από τους εκπροσώπους των τριών μεγάλων tour operators κ. Peter Ulwahn Product Manager της TUI Nordic, κας Kajsa Mostrom Information και PR manager Apolo Kuoni και του κ. Claes Pellvik του VING που συμμετείχαν μεταξύ άλλων στη συνέντευξη τύπου.
Η φιλοξενία των κατοίκων, η γαστρονομία, ο πολιτισμός και το περιβάλλον με εξέχουσα σημασία στις καθαρές ακτές και τα νερά, είναι οι παράμετροι που σύμφωνα με τους εκπροσώπους των μεγάλων τουριστικών οργανισμών συμβάλουν στην αγάπη των Σκανδιναβών για την Ελλάδα και αποδεικνύεται από τον υψηλό αριθμό επαναλαμβανόμενων επισκεπτών. Η Ελληνική κουζίνα πάντως παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις προτιμήσεις των Σουηδών επισκεπτών, λόγω της απλότητας και των υγιεινών προϊόντων που παράγει η ελληνική γη.
Οι Σουηδοί τουρίστες είναι καταναλωτές με γνώση και άποψη, ανοικτοί σε νέες ιδέες και προϊόντα, σύμφωνα με τον Peter Ulwahn της TUI Nordic, και σύμφωνα με τις αναλύσεις που έχουν κάνει για τις προτιμήσεις των πελατών τους η ασφάλεια, η αγάπη για την παραλία και για θέματα υγείας και ευεξίας είναι αυτά στα οποία δίδουν μεγάλη έμφαση. Επίσης, επεσήμανε τις προτεραιότητες που έχει θέσει η εταιρεία για νέες μεγάλες ξενοδοχειακές επενδύσεις. Με ναυαρχίδες πάντα τα νησιά της Κρήτης και της Ρόδου, οι Σουηδοί ανακοίνωσαν ότι υπολογίζουν σοβαρά να ανοίξουν νέους προορισμούς στην Ελλάδα. Ήταν άλλωστε εμφανές από την πρωτοφανή παρουσία πολλών ξενοδόχων από όλη την Ελλάδα ότι υπάρχει ζωηρό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα μετά την ύφεση άλλων αγορών όπως η Ρωσία.
Ο κ. Claes Pellvik του VING επεσήμανε ότι σε πρόσφατη ανάλυση 6.700 ερωτηματολογίων οι Σουηδοί ενδιαφέρονται για την τοπική κουζίνα, το χαλαρό τρόπο ζωής που τους προσφέρει η Ελλάδα, τη φιλικότητα των ντόπιων, καθώς και τη χρήση και γνώση της αγγλικής γλώσσας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δήμαρχος Ρεθύμνης κ. Γιώργης Μαρινάκης, ίσως ο μοναδικός δήμαρχος απ’ όλη την Ελλάδα που παραβρέθηκε στην έκθεση, είχε την ευκαιρία να μιλήσει στα Μέσα Ενημέρωσης για τις σχέσεις ανάμεσα στις δύο χώρες και για το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον τουρισμό.
Από πλευράς του τομέα Τουρισμού, η αντιδήμαρχος κα Πέπη Μπιρλιράκη είχε προγραμματισμένες συναντήσεις και συνεργασία με εκπροσώπους μεγάλων τουριστικών οργανισμών. Τους ενημέρωσε για την ατζέντα των σημαντικότερων δράσεων για το 2015, για την εξέλιξη στις υποδομές με τουριστικό ενδιαφέρον και τους παρέδωσε υλικό για να το συμπεριλάβουν στο καλοκαιρινό τους πρόγραμμα.
Πιο συγκεκριμένα με στελέχη του κλάδου TEMA της TUI Nordic μίλησε για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο περιπατητικός, ποδηλατικός και αθλητικός. Με ιδιωτικές εταιρείες Ελλάδας και Σουηδίας που ασχολούνται με τον γαμήλιο τουρισμό συζητήθηκαν οι μέθοδοι προώθησης, παραδόθηκε ενημερωτικό υλικό που δημιουργήθηκε από το γραφείο Τουρισμού του Δήμου και συζητήθηκαν τρόποι συνεργασίας.
Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη προοπτική ανοίχτηκε επίσης με την επαφή με εκπροσώπους του Δήμου Στοκχόλμης. Μετά από πρόσκληση εκ μέρους της Ρεθεμνιώτικης πλευράς, θα ξεκινήσει κύκλος συνεργασίας όχι μόνο πάνω στον τουρισμό, αλλά και σε κοινωνικές δομές, όπου και ενδιαφέρεται ο Δήμος Στοκχόλμης να ανταλλάξει καλές πρακτικές και να προσφέρει δωρεάν σεμινάρια.
Στη συζήτηση ανάμεσα στην κυρία Anna Tsekas και την κυρία Μπιρλιράκη ή οποία ανέφερε ότι θα προτείνει στους αρμόδιους για την κοινωνική πολιτική συνάδελφούς της να ξεκινήσει το πρόγραμμα τον ερχόμενο Οκτώβριο στο Ρέθυμνο, ήταν παρών και ο κ. Γιαννόπουλος πρόεδρος του Χαμόγελου του Παιδιού. Ως γνωστόν, το επίσημο δείπνο της Grekland Panorama το οποίο έλαβε χώρα στο Μουσείο VASA Stockholm, ήταν αφιερωμένο στο Χαμόγελο του Παιδιού την προσπάθεια του οποίου ο δήμος Στοκχόλμης στηρίζει.
Η επίσημη παρουσίαση έγινε από την Αλεξάνδρα Πασχαλίδου την γνωστή ελληνίδα παρουσιάστρια στη Σουηδία, η οποία έχει βραβευτεί από τους φορείς Τουρισμού Ρεθύμνης για την προσφορά της στον ελληνικό τουρισμό. Στη διάρκεια της παρουσίασής της μίλησε στο πολυπληθές κοινό με πολύ θέρμη για το Ρέθυμνο στο οποίο έκανε το μεταπτυχιακό της και για το Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι, το οποίο είχε τη χαρά να παρουσιάσει πριν από λίγα χρόνια.
Την εκδήλωση αυτή επέλεξε και η Ρεθεμνιώτικη αντιπροσωπία με εκπρόσωπο τον πρόεδρο Ξενοδόχων Ρεθύμνης κ. Μανόλη Τσακαλάκη, για να τιμήσει στο χώρο τους, στην καρδιά της Σκανδιναβίας και του πελατειακού τους κοινού, τους ανθρώπους συνεργάτες στελέχη των tour operators, οι οποίοι έχουν επαγγελματική και ανθρώπινη σχέση με το Ρέθυμνο. Γιατί, είναι γνωστό σε όλο το τουριστικό κύκλωμα ότι το Ρέθυμνο ξεκίνησε τον τουρισμό του με σκανδιναβούς πελάτες και συνεχίζει να είναι αγαπημένος τους προορισμός. Οι σχέσεις δε με τους τουριστικούς οργανισμούς της Σκανδιναβίας είναι στις περισσότερες περιπτώσεις προσωπικές και φιλικές.
Το Σάββατο και την Κυριακή στον εντυπωσιακό χώρο Globe Arena ο Δήμος Ρεθύμνης είχε περίπτερο για την ενημέρωση του Σουηδικού κοινού, σε μια δυναμική παρουσία μαζί με το Επιμελητήριο και τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις του τόπου.
Έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό, καθώς και κεράσματα ευγενική χορηγία των καταστημάτων «Μπαχάρ» και «Γ. Σκαρτσιλάκη» προσφέρθηκαν στους επισκέπτες όλων των ηλικιών οι οποίοι κατέκλυσαν την έκθεση. Υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον για αγορά κατοικίας και για γαμήλιο τουριστικό πακέτο.
Εκτός των άλλων συναντήσεων, τη Ρεθεμνιώτικη αντιπροσωπεία υποδέχθηκαν στους χώρους των γραφείων τους οι Σουηδοί Τουριστικοί Πράκτορες εκπρόσωποι των οργανισμών APOLO, TUI και AIRTOURS. Σε ζεστή φιλική ατμόσφαιρα, χωρίς την ένταση της δουλειάς έγινε μια όμορφη παρέα ανάμεσα σε Σουηδούς και Έλληνες φέρνοντάς τους ακόμα πιο κοντά.
Εν κατακλείδι η έκθεση Grekland Panorama έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να δηλώσουν ηχηρή παρουσία στην καρδιά της Σκανδιναβίας και να μεταφέρουν την ελληνική ταυτότητα αλλά και τις ιδιαιτερότητες του κάθε προορισμού της Ελλάδας με ευκρινή και δυναμικό τρόπο. Οι παράλληλες συναντήσεις και σεμινάρια για επί μέρους θέματα, όπως η παρουσίαση του τουρισμού γκόλφ, του ιατρικού τουρισμού αλλά και του περιβαλλοντικού τομέα στα ξενοδοχεία και τους προορισμούς, είχαν υψηλό επίπεδο και έδωσαν χρήσιμες πληροφορίες και υλικό στους ενδιαφερόμενους.
Η διοργανώτρια εταιρεία North Events, η οποία είχε φροντίσει να διαφημιστεί κατάλληλα η έκθεση, δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένη από τη συμμετοχή των εκθετών αλλά και από την επισκεψιμότητα του κοινού.
Στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που η Σκανδιναβία δηλώνει δυσκολία στο να κρατήσει τα νούμερα πωλήσεων για την Ελλάδα σε υψηλό επίπεδο, η Έκθεση Grekland Panorama υπήρξε μια δυνατή βοήθεια για την προβολή του Ελληνικού Τουρισμού.
Από την ΚΕΔΗΡ