Με θετικό πρόσημο ολοκληρώθηκε η εκπτωτική περίοδος στο Ρέθυμνο, σύμφωνα με την εκτίμηση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, καθώς η πόλη του Ρεθύμνου βρίσκεται στη λίστα με τις περιοχές της Ελλάδας, στις οποίες σημειώθηκε αύξηση της αγοραστικής κίνησης από τις 15 Ιουλίου, ημέρα έναρξης των εκπτώσεων, μέχρι και το περασμένο Σάββατο.
Παρά το εύθραυστο οικονομικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, οι επιχειρηματίες του Ρεθύμνου φαίνεται πως εκμεταλλεύτηκαν την αυξημένη προσέλευση τουριστών και είδαν τον τζίρο τους να αυξάνεται, έστω και οριακά σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Τα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων λειτούργησαν ευεργετικά για το λιανικό εμπόριο, καθώς οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των επιχειρηματιών και έδωσαν έστω και για λίγο το φιλί της ζωής στις δοκιμαζόμενες- μέσα σ’ ένα κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας- επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με την εκτίμηση της ΕΣΕΕ, η πόλη του Ρεθύμνου φαίνεται να είναι η μοναδική περιοχή της Κρήτης, που βγαίνει κερδισμένη από την εκπτωτική περίοδο, καθώς στο Ηράκλειο η κίνηση διαμορφώθηκε στα περυσινά επίπεδα, στα Χανιά κατά το μήνα Ιούλιο σημείωσε πτώση της τάξης του 18%, και στο Λασίθι η πτώση άγγιξε το 8%.
Από χθες Δευτέρα οι επιχειρηματίες του λιανικού εμπορίου ξεκίνησαν δεκαήμερο προσφορών, όπως συνηθίζουν κάθε χρόνο μετά το πέρας των θερινών εκπτώσεων. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου οι εκπτώσεις κυρίως σε είδη ένδυσης, υπόδησης και δώρων αναμένεται να καταγράψουν ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, στα μεγάλα αστικά κέντρα καταγράφηκε μία σταθερή μείωση της αγοραστικής κίνησης της τάξης του 15%-20%, ενώ στις παραμεθόριες περιοχές της χώρας παρατηρήθηκε μείωση 40%-60%. Στις περισσότερες νησιωτικές περιοχές υπήρξε οριακή μείωση της αγοραστικής κίνησης κατά 5%-10%.
Επιχειρηματίες του λιανικού εμπορίου μιλούν στα «Ρ.Ν.»
«Η εκπτωτική περίοδος ολοκληρώθηκε με θετικό πρόσημο για την αγορά του Ρεθύμνου, καθώς η τουριστική κίνηση παρά τη συγκυρία βοήθησε την τοπική αγορά. Ειδικά οι επιχειρήσεις που απευθύνονται σε τουρίστες πήγαν αρκετά καλά. Οι Έλληνες καταναλωτές μπορεί να κατέβηκαν στην τοπική αγορά κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων, ενώ στη συνέχεια η παρουσία τους δεν ήταν και τόσο έντονη. Ξεκινά μία περίοδος προσφορών κατά την διάρκεια της οποίας τα οφέλη για την τοπική αγορά ευελπιστούμε να είναι πολλαπλά, καθώς ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας των μαθητών και των φοιτητών, οι οποίοι όπως κάθε χρόνο ενισχύουν την τοπική αγορά», τόνισε στην εφημερίδα μας ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου Μανώλης Ψαρουδάκης.
«Η κίνηση κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου ήταν αυξημένη, κυρίως λόγω των τουριστών, καθώς η παρουσία Ελλήνων στο Ρέθυμνο δεν ήταν η αναμενόμενη. Όντως κατέβηκε κόσμος στην αγορά και το μόνο σίγουρο είναι ότι άφησαν χρήματα στις τοπικές επιχειρήσεις. Ωστόσο στο τέλος της τουριστικής περιόδου θα κάνουμε «ταμείο» και θα δούμε κατά πόσο αυξήθηκε ο τζίρος των καταστημάτων στο Ρέθυμνο. Μπορεί κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου, σύμφωνα και με τις εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, να σημειώθηκε αύξηση των τζίρων, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ταυτόχρονα αυξάνονται και τα έξοδα των επιχειρήσεων με ότι και αν αυτό συνεπάγεται για τη βιωσιμότητά τους. Ας κάνουμε λίγο υπομονή και στο τέλος θα κάνουμε τον απολογισμό μας» δήλωσε η ταμίας του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου Αθηνά Τσικιντίκου.
«Η εκπτωτική περίοδος ολοκληρώθηκε και ήδη έχει ξεκινήσει ένα δεκαήμερο προσφορών, κατά τη διάρκεια του οποίου περιμένουμε οι καταναλωτές να κατέβουν στην αγορά και να ενισχύσουν τις τοπικές επιχειρήσεις. Σε γενικές γραμμές, κατά την προσωπική μου άποψη, μπορεί να πήγαμε καλύτερα σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας, ωστόσο υπάρχει μείωση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων η αγοραστική κίνηση κυμάνθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα, κάτι το οποίο ήταν αναμενόμενο. Οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά δεν είναι και οι πλέον ιδανικές και το επόμενο διάστημα δεκάδες επιχειρήσεις θα βρεθούν ένα βήμα πριν το λουκέτο. Θα το ξαναπώ ωστόσο ότι στο Ρέθυμνο οι συνθήκες θα είναι καλύτερες από άλλες πόλεις της χώρας», επεσήμανε ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου Μανώλης Σταματογιαννάκης.
Η γνώμη των καταναλωτών για τα ποσοστά εκπτώσεων
«Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια τα ποσοστά των εκπτώσεων ήταν ιδιαίτερα υψηλά. Εγώ προχώρησα σε αγορές και πιθανότατα να κάνω το ίδιο και κατά τη διάρκεια της περιόδου των προσφορών. Οι καταναλωτές πάντως τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει νοοτροπία και βοηθούν τις τοπικές επιχειρήσεις», δήλωσε στην εφημερίδα μας η κ. Χριστίνα.
«Προσφορές γίνονται από τα καταστήματα, ωστόσο χρήματα δεν υπάρχουν. Ας ελπίσουμε ότι η κατάσταση θα αλλάξει κάτι το οποίο δεν είναι εύκολο. Πάντως φέτος το καλοκαίρι υπήρχε αυξημένη τουριστική κίνηση, δεν ξέρω όμως κατά πόσο προχώρησαν οι ξένοι επισκέπτες σε αγορές», τόνισε ο κ. Γιώργος στα «Ρ.Ν.».
«Εγώ προσωπικά περίμενα την περίοδο των προσφορών και τις επόμενες ημέρες θα αγοράσω κυρίως ρούχα για τα παιδιά μου, ενόψει και της έναρξης των σχολείων. Είναι η ιδανική περίοδος για αγορές, καθώς τα ποσοστά εκπτώσεων είναι πολύ υψηλά. Η συγκυρία είναι δύσκολη και η αγοραστική δυνατότητα των πολιτών περιορισμένη», επεσήμανε η κ. Μαρία.