Βαρύς είναι ο φόρος αίματος στο οδικό δίκτυο της Κρήτης καθώς από την αρχή του έτους μέχρι και σήμερα 49 συνάνθρωποί μας έχουν χάσει τη ζωή τους στους δρόμους της Κρήτης με το συνολικό ποσοστό να σημειώνει αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Τελευταίο τραγικό περιστατικό ο θάνατος ενός 26χρονου στα Κεραμειά Χανίων, όταν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες έχασε τον έλεγχο του οχήματός του με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο. Το φαινόμενο των τροχαίων δυστυχημάτων στην Κρήτη έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις καθώς το απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο του νησιού σε συνδυασμό με τη μη τήρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας έχουν δημιουργήσει το εφιαλτικό σκηνικό στο μέτωπο της οδικής ασφάλειας.
Σε επίπεδο Περιφέρειας Κρήτης από τους 49 νεκρούς της ασφάλτου, οι 22 ήταν μοτοσικλετιστές, οι 22 οδηγοί αυτοκινήτου και 5 πεζοί, ενώ στο μακρύ κατάλογο με τα θύματα της ασφάλτου πρέπει να προσθέσουμε και εκατοντάδες συνανθρώπους μας οι οποίοι τραυματίσθηκαν σοβαρά και νοσηλεύονται μέχρι και σήμερα ή νοσηλεύτηκαν σε κρίσιμη κατάσταση. Συγκεκριμένα στο Ηράκλειο έχουν χάσει τη ζωή τους στην άσφαλτο 18 άτομα, στο Ρέθυμνο 5, στα Χανιά 13 νεκροί και στα Λασίθι 13.
Στο μέτωπο της αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης το τοπίο παραμένει θολό. Το θέμα μπορεί να έχει έρθει στο προσκήνιο μέσα από τις προεκλογικές εξαγγελίες υποψηφίων στις επερχόμενες εκλογές, ωστόσο από τη στιγμή- όπως άλλωστε υποστηρίζουν και στελέχη της Περιφέρειας- που δεν υπάρχουν έτοιμες μελέτες για το σύνολο του οδικού δικτύου προκειμένου να εξασφαλιστεί και η απαραίτητη χρηματοδότηση, κάθε σχέδιο κατασκευής του αιματοβαμμένου ΒΟΑΚ παραμένει στο «ψυγείο».
Το πλάνο αναβάθμισης των υποδομών του ΒΟΑΚ βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο ευρείας σύσκεψης στο υπουργείο Οικονομικών, ενώ φέρεται να έχει γίνει ήδη η πρώτη διερευνητική επαφή ανάμεσα στην ειδική γραμματεία του ΣΔΙΤ με στελέχη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με επίκεντρο τη χρηματοδότηση του οδικού δικτύου. Αγκάθι παραμένει ωστόσο το ιδιαίτερα μικρό ποσοστό μελετών που έχει εκπονηθεί μέχρι και σήμερα.