Σε τεχνικής φύσεως πρόβλημα αποδίδει το υπουργείο Παιδείας το άνευ προηγουμένου «Βατερλό», στο οποίο οδηγήθηκαν οι μαθητές της Α’ Λυκείου μέσα από τις προαγωγικές εξετάσεις που έδωσαν τις προηγούμενες εβδομάδες κατά τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Χθες το πρωί στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου δεν πίστευαν στα μάτια τους, καθώς τα αποτελέσματα που έφτασαν από τα περισσότερα τοπικά σχολεία, έδιδαν ποσοστά αποτυχίας που ξεκινούσαν από 13% στο Πειραματικό Λύκειο και έφταναν έως το 71% στο Λύκειο Φουρφουρά, στο οποίο μόλις 4 μαθητές πέρασαν στην επόμενη τάξη.
Ειδικότερα σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε από τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου κ. Ανδρέα Ταξάκη στο 1ο Λύκειο Ρεθύμνου από τους 175 μαθητές έμειναν μετεξεταστέοι οι 76, ποσοστό 43%. Προέκυψαν επίσης 28 αριστούχοι, ποσοστό 16%.
Στο 2ο Λύκειο Ρεθύμνου έδωσαν εξετάσεις 148 μαθητές και έμειναν μετεξεταστέοι οι 49, ποσοστό 33%. Αριστούχοι είναι 25 μαθητές, ποσοστό 17%.
Στο ΕΠΑ.Λ. Ρεθύμνου δεν έμεινε μετεξεταστέος κάποιος μαθητής, όμως απορρίφθηκαν και έμειναν στην ίδια τάξη τέσσερις. Στο Εσπερινό Λύκειο ήταν τρεις οι μαθητές και προήχθησαν όλοι.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα σχολεία της πόλης, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας δεν είχαν ακόμα φτάσει οι βαθμολογίες από το 3ο Λύκειο Ρεθύμνου, ενώ από το Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο υπήρχε μόνο το ποσοστό των μαθητών που μένουν μετεξεταστέοι και ανέρχεται σε 13%, το οποίο αποτελεί και το πιο μικρό σε ολόκληρη την Π.Ε. Ρεθύμνου.
Από τα σχολεία της υπαίθρου στο Λύκειο Περάματος έδωσαν εξετάσεις 60 μαθητές και έμειναν μετεξεταστέοι 14, ποσοστό 23%. Οι αριστούχοι είναι τρεις.
Στο Λύκειο Ανωγείων έδωσαν εξετάσεις 37 παιδιά, έμειναν μετεξεταστέοι 17, ποσοστό 46% ενώ αριστούχοι είναι 6, ποσοστό 16%.
Στο Λύκειο Πανόρμου από τους 28 μαθητές μετεξεταστέοι έμειναν οι 13, ποσοστό 46,6%, ενώ τρεις μαθητές απορρίφθηκαν και έμειναν στην ίδια τάξη, ποσοστό 11%. Αριστούχος είναι ένας μαθητής.
Στο Λύκειο Επισκοπής από τους 33 μαθητές οι 13 έμειναν μετεξεταστέοι, ποσοστό 39% και επτά απορρίφθηκαν και θα ξαναφοιτήσουν στην ίδια τάξη, ποσοστό 22%. Οι αριστούχοι είναι δύο, ποσοστό 6%.
Στο Λύκειο Φουρφουρά από τους 14 μαθητές πέρασαν μόλις οι τέσσερις, εκ των οποίων κανένας δεν είναι αριστούχος. Μετεξεταστέοι έμειναν οι δέκα συμπληρώνοντας ποσοστό 71%.
Τέλος στο ΕΠΑ.Λ. Γαράζου και οι 16 μαθητές της Α’ Λυκείου προήχθησαν στην επόμενη τάξη, καταγράφοντας τα καλύτερα ποσοστά επιτυχίας σε ολόκληρη την Π.Ε. Ρεθύμνου.
Από το μοναδικό σχολείο της υπαίθρου, που δεν είχαν δοθεί χθες στοιχεία είναι το Λύκειο Σπηλίου.
Πιθανότατα πάντως τα παραπάνω αποτελέσματα να αλλάξουν μέσα στις επόμενες ημέρες, αφού σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την κατάσταση που δημιουργήθηκε, το υπουργείο Παιδείας έδωσε κατευθύνσεις για να μειωθεί ο αριθμός των μετεξεταστέων και των απορριπτέων.
Οι δικαιολογίες του υπουργείου Παιδείας
Σε ολόκληρη τη χώρα η βαθμολόγηση των γραπτών των μαθητών της Α’ Λυκείου έδωσε πρωτοφανή ποσοστά αποτυχίας, γεγονός, που προκάλεσε «αμηχανία» στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, κυρίως γιατί αποδόθηκε στο σύστημα που ακολουθήθηκε φέτος για πρώτη φορά.
Έτσι χθες το πρωί με ανακοίνωσή του το υπουργείο απέδωσε το πρόβλημα που προέκυψε σε «τεχνικό λάθος», κάνοντας λόγο για τον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν με βαθμό κάτω από τη βάση.
Ως εκ τούτου οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.
Παράλληλα έγινε παρέμβαση από την Ομάδα Υποστήριξης «my school» του υπουργείου Παιδείας για τη βαθμολόγηση σε ορισμένα μαθήματα της Α’ Λυκείου, ώστε τουλάχιστον κάποιοι μαθητές να γλιτώσουν την επανεξέταση τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Η οδηγία προτρέπει σε συμψηφισμό Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας εάν ο μαθητής έχει αποτύχει σε κάποιο από αυτά τα μαθήματα.
Χαρακτηριστικά σημειώνεται, ότι «μέχρι τώρα στις Φυσικές Επιστήμες, αν ο μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, είχε βαθμό κάτω από τη βάση, τότε παραπεμπόταν στο μάθημα. Πλέον, αν σε ένα από αυτά τα μαθήματα έχει βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος ‘Φυσικές Επιστήμες’, που προκύπτει από αυτά τα 3 κλαδικά μαθήματα είναι πάνω από τη βάση, τότε ο μαθητής προάγεται.»
Η οδηγία επιτρέπει στους καθηγητές να μην αφήσουν μετεξεταστέους τους μαθητές εκείνους, των οποίων ο βαθμός από τον συμψηφισμό των αποτελεσμάτων από τα τρία μαθήματα είναι 8 και άνω.
Ωστόσο καμία αναφορά δεν έγινε για τυχόν λάθη από τη χρήση της λεγόμενης «Τράπεζας Θεμάτων», από την οποία αντλήθηκε για πρώτη φορά φέτος το 50% των ερωτημάτων στις εξετάσεις και θεωρείται από τους εκπαιδευτικούς ως η κύρια αιτία της κακής επίδοσης των μαθητών.
Μάλιστα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει καταστήσει σαφές ότι, εάν χρειαστεί, θα υπάρξουν διορθώσεις, αποκλείοντας ωστόσο την κατάργηση του θεσμού.
Χαρακτηριστική ήταν η χθεσινή δήλωση του υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου, ότι «εμείς πιστεύουμε στο θεσμό και δεν πρόκειται να τον αλλάξουμε, θα δούμε όμως ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε, αφού όμως βγουν οι βαθμολογίες».
Ο ίδιος σημείωσε, ότι «είναι ένας θεσμός που οξύνει την κριτική σκέψη του μαθητή και που αν εφαρμοστεί σωστά, που από φέτος θα εφαρμοστεί σωστά, μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ την εκπαιδευτική διαδικασία».
Επιπλέον ο θεσμός προετοιμάζεται να εφαρμοστεί από το επόμενο σχολικό έτος και στην Β’ Λυκείου.