Με στόχο τη συντήρηση και βελτίωση τμήματος της παλαιάς εθνικής οδού Ρεθύμνου – Ηρακλείου η Περιφέρεια Κρήτης προωθεί παρεμβάσεις ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, οι οποίες θα υλοποιηθούν στο τμήμα του δρόμου που διασχίζει τον Δήμο Μυλοποτάμου.
Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου κ. Μαίρη Λιονή, οι τεχνικές υπηρεσίες έχουν ολοκληρώσει τις μελέτες, οι οποίες προσδιορίζουν επακριβώς τις βελτιωτικές παρεμβάσεις στα πεπαλαιωμένα σημεία του δρόμου, για τα οποία κρίνεται αναγκαία η άμεση αποκατάστασή τους.
Στην παρούσα χρονική στιγμή, οι μελέτες έχουν αποσταλεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Δικτύων, προκειμένου να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου και θα ακολουθήσουν οι διαδικασίες διακήρυξης, δημοπράτησης και ανάθεσης σε ανάδοχο εργολάβο.
Μιλώντας για το θέμα στην εφημερίδα μας η κ. Λιονή τόνισε, ότι πρόκειται για παρέμβαση στο «Πιο πυκνοκατοικημένο τμήμα, από αυτά που διασχίζει η παλαιά εθνική οδός και χρησιμοποιείται από χιλιάδες πολίτες στο Μυλοπόταμο» για να συμπληρώσει ότι «Αποτελεί ένα έργο συντήρησης και βελτίωσης της υπάρχουσας οδού χωρίς διανοίξεις ή νέα χάραξη».
Δρόμος παλιός και επικίνδυνος
Με την ευκαιρία θα πρέπει να τονιστεί η επικινδυνότητα της παλιάς εθνικής από το Ηράκλειο έως και τα όρια των Χανίων.
Απότομες στροφές, έλλειψη προστατευτικών μπαρών σε γκρεμνούς και φαράγγια, φθαρμένος τάπητας, ακόμα και ανάπτυξη θαμνοειδών που εμποδίζουν την κανονική όραση στους οδηγούς, συνθέτουν ένα οδικό δίκτυο επικίνδυνο για τους χρήστες του.
Ειδικά στο τμήμα από το Πέραμα έως το Ηράκλειο, το οποίο χρησιμοποιείται από χιλιάδες κατοίκους του Μυλοποτάμου και του Μαλεβιζίου, παρά τις συχνές αναφορές και τις καταγγελίες, δυστυχώς δεν έχει γίνει αντικείμενο κάποιας μελέτης νέας χάραξης, διάνοιξης και μετατροπής του σε σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
Ακόμα και παλαιότερη συζήτηση που είχε γίνει για ένα σχεδιασμό ορισμού και μετατροπής της παλιάς εθνικής οδού σε κεντρικό οδικό άξονα της Κρήτης, «έμεινε» στο επίπεδο των συζητήσεων και πιθανόν να βρίσκεται στα αρχεία κάποιων πρακτικών από διαβουλεύσεις, οι οποίες έγιναν την περασμένη δεκαετία μεταξύ των θεσμικών φορέων.
Αποτελεί όμως αδήριτη ανάγκη να ληφθεί μέριμνα για τον συγκεκριμένο δρόμο και για τον πρόσθετο λόγο, ότι οι δύο είσοδοι και έξοδοι της σχεδιαζόμενης οδού ταχείας κυκλοφορίας Ηράκλειο – Ανώγεια – Αξός – Γαράζο, βρίσκονται επί της παλαιάς εθνικής οδού. Η μία μεταξύ των οικισμών Μάραθος – Γάζι και η άλλη στον κόμβο Γαράζου.
Μάλιστα στον συγκεκριμένο κόμβο, θα πρέπει να επισημανθεί για ακόμα μία φορά, ότι τοποθετήθηκε φωτισμός το 2006, ο οποίος δεν ηλεκτροδοτήθηκε μέχρι σήμερα!
Αντίστοιχα επικίνδυνο είναι το δίκτυο από τον Πρινέ έως την Επισκοπή Ρεθύμνου, τμήμα επίσης της παλαιάς εθνικής οδού όπως και του οδικού δικτύου προς τα Μυριοκέφαλα και δυτικά προς τη Λίμνη Κουρνά.
Η Περιφέρεια Κρήτης και οι Δήμοι θα πρέπει να ενσκήψουν στο ζήτημα της αποκατάστασης της παλιάς εθνικής οδού, καθώς ζητήματα όπως η οικονομική ανάκαμψη, η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και αγροτουριστικού αλλά κυρίως η αντιμετώπιση του φαινομένου της πληθυσμιακής ερήμωσης της υπαίθρου, πρέπει να αποτελέσουν κυρίαρχα ζητήματα για την επόμενη περίοδο, κατά την οποία θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα κατασκευής επαρκών και σύγχρονων υποδομών με έμφαση στη διαμόρφωση λειτουργικού και ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος.