Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
Rethnea
Advertisement
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
No Result
View All Result
Αρχική Ειδήσεις Ρεπορτάζ

βοακ

Newsroom Από Newsroom
05/11/2014 - 9:00 μμ
στην κατηγορία Ειδήσεις Ρεπορτάζ
Συνάντηση για τον ΒΟΑΚ παρουσία του υπουργού Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη
ΑΥΡΙΟ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ
  • Οι βουλευτές Γ. Κεφαλογιάννης και Λ. Αυγενάκης ζητούν σαφείς απαντήσεις και χρονοδιαγράμματα για άμεσες παρεμβάσεις στο εθνικό οδικό δίκτυο του νησιού
Στο Ηράκλειο θα βρεθεί αύριο Παρασκευή ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος θα συμμετέχει σε σύσκεψη που έχει συγκαλέσει ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης για τις υποδομές. Στη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στις 10:00 το πρωί στο ξενοδοχείο «Ατλαντίς», έχουν προσκληθεί οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι και φορείς του νησιού. Ωστόσο σύσκεψη για θέματα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, έχει προγραμματιστεί εδώ και καιρό για την ερχόμενη Δευτέρα, επίσης στο Ηράκλειο παρουσία των θεσμικών εκπροσώπων όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων του νησιού.
Οι δύο κρητικοί βουλευτές της Ν.Δ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και Λευτέρης Αυγενάκης, χθες στην διάρκεια της συνεδρίασης των μελών της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, παρουσία του Μ. Χρυσοχοΐδη με θέμα τη σύναψη σύμβασης κατασκευής έργου με τίτλο «Αναβάθμιση και βελτίωση του οδικού τμήματος Πάνορμος – Εξάντης του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο Νομό Ρεθύμνου», αναφέρθηκαν εκτενώς στο εθνικό δίκτυο της Κρήτης, επισημαίνοντας στον υπουργό για μια ακόμα φορά τα σοβαρά προβλήματα του εθνικού οδικού δικτύου του νησιού, τα τροχαία δυστυχήματα που έχουν εξελιχθεί σε μάστιγα για την Κρήτη, αλλά και την αναγκαιότητα άμεσης λήψης μέτρων, ώστε να σταματήσει η αιματοχυσία στην άσφαλτο και να κατασκευαστεί ένα ασφαλές οδικό δίκτυο στο νησί.
Ειδικότερα, ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι νιώθει ντροπή για τη σημερινή κατάσταση του Β.Ο.Α.Κ., αίσθημα το οποίο επισήμανε ότι θα πρέπει να εκφράζει το σύνολο του πολιτικού συστήματος και των θεσμικών φορέων απέναντι σε όλους τους Κρητικούς. Στη συνέχεια, δήλωσε ικανοποιημένος για την απόφαση του υπουργού να έρθει επιτέλους στην Κρήτη για να συζητήσει για τις υποδομές της, μετά από τις αλλεπάλληλες πρωτοβουλίες, τις συχνές παρεμβάσεις και τις ουσιαστικές προτάσεις των φορέων. Έπειτα, παρουσίασε κάποια βασικά στοιχεία για τον Β.Ο.Α.Κ., αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η Κρήτη είναι μία από τις ελάχιστες περιοχές της χώρας που δεν έχει υλοποιηθεί ο εκσυγχρονισμός του κύριου σε χρήση οδικού άξονα, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα από το 2000 μέχρι σήμερα να χάσουν τη ζωή τους πάνω από 490 άνθρωποι, με τον ετήσιο μέσο όρο θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων να υπερβαίνει τους 60 νεκρούς και τους 100 βαριά τραυματίες.
Στη συνέχεια προχώρησε σε μια αναλυτική περιγραφή της κατανομής των κονδυλίων του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών 2014 – 2025 (ΣΠΕΜ), ζητώντας την άμεση αναθεώρησή του, έτσι ώστε να εξευρεθούν οι απαραίτητοι πόροι για τις άμεσες παρεμβάσεις στον Β.Ο.Α.Κ. Ειδικότερα, ανέφερε πως «με τον υφιστάμενο σχεδιασμό η χρηματοδότηση για την Κρήτη δεν υπερβαίνει το 5,7% επί του συνόλου των οδικών έργων και το 2,49% επί του συνολικού προϋπολογισμού για τις μεταφορές, δηλαδή 147 εκατ. ευρώ, όταν, για την ίδια περίοδο, έχει εγκριθεί χρηματοδότηση 450 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση του οδικού τμήματος Πάτρα – Πύργος, που δεν είναι χαρακτηρισμένο τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου». Τέλος, τόνισε ότι «διεκδικούμε ένα οδικό δίκτυο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, εφάμιλλο με τα δίκτυα που έχουν δημιουργηθεί ή ολοκληρώνονται στην υπόλοιπη χώρα» και έθεσε το υπουργείο προ των ευθυνών του, ζητώντας εκ νέου ενημέρωση για τη διαδικασία κατανομής των κονδυλίων, παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια, αναλυτικό και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα μελετών και έργων και ολοκλήρωση της στρατηγικής μελέτης εντός του έτους.
Ως προς το έργο που αφορά το τμήμα Πάνορμος – Εξάντης τόνισε ότι αποτελεί ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο, με τον προϋπολογισμό του να ανέρχεται στα 64 εκ. ευρώ, τονίζοντας ότι θα μπορούσε να μπει σε φάση υλοποίησης από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο, προκειμένου να καλυφθούν από το Σ.Ε.Σ. άλλα τμήματα του Β.Ο.Α.Κ. Παράλληλα, αναφέρθηκε στη διαδικασία υλοποίησης του έργου για να διασφαλιστεί η κατασκευή των ημικόμβων Γεροποτάμου και Σκεπαστής, η εντός προγραμματικής περιόδου παράδοση του έργου και η επίλυση των τεχνικών ζητημάτων όπως αυτά εκφράστηκαν από την προϊσταμένη του Τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Π.Ε. Ρεθύμνου. Κλείνοντας, ο κ. Κεφαλογιάννης διασφάλισε τη δέσμευση του υπουργού να ξεκινήσει το έργο από την ευρύτερη περιοχή του Εξάντη, έτσι ώστε να μη δημιουργηθούν προβλήματα στην πρώτη φάση υλοποίησης, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης του Πανόρμου.
«Αστειότητα, επιπολαιότητα και έλλειψη σεβασμού στις εκατοντάδες οικογένειες που έχουν αυτή τη στιγμή απολέσει κάποιο μέλος της οικογένειάς τους στο τραγικό οδικό δίκτυο της Κρήτης», χαρακτήρισε τις καθυστερήσεις, τις κακοτεχνίες, τις παραλήψεις και τα διλήμματα που τίθενται για διόδια ή μη στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ο βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.
«Το θέμα του οδικού δικτύου της Κρήτης είναι ένα από τα θέματα που δεν μπορεί να μας κάνει υπερήφανους. Αντιθέτως είναι ένα ζήτημα που πρέπει να μας προβληματίζει και να μας θλίβει. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Οι ευθύνες όλου του πολιτικού συστήματος είναι μεγάλες. Όλοι μας, μηδενός εξαιρουμένου, είμαστε υπεύθυνοι, είτε πρόκειται για Βουλευτές -πολλά ή λίγα χρόνια στην πλάτη τους- είτε Ευρωβουλευτές, είτε Υπουργοί, είτε Αυτοδιοικητικοί α΄ ή β΄ βαθμού, είτε τεχνικοί προϊστάμενοι. Διότι κάποτε, όπως συνηθίζει να λέει ο κόσμος, «όταν στην Ελλάδα έπεφταν λεφτά, στην Κρήτη κρατούσαμε ομπρέλα» και ως ένα βαθμό έχει δίκιο.
Ωστόσο, σήμερα έχουμε τραγικά γεγονότα μπροστά μας. Θανάτους που δυστυχώς δεν μειώνονται αλλά αυξάνονται. Τροχαία πολλά και βαριά -να ξεκαθαρίσουμε όμως ότι ένα μέρος οφείλεται στο κακό οδικό δίκτυο και ένα μέρος στην έλλειψη οδηγικής παιδείας. Στο δεύτερο μέρος έχετε και εσείς ευθύνη, όπως και το Υπουργείο Παιδείας, η Αυτοδιοίκηση και η οικογένεια. Στο μέρος όμως που αφορά το οδικό δίκτυο, εκεί υπάρχει μια μεγάλη ευθύνη αποκλειστικά από το Υπουργείο σας.
Θεωρώ αστειότητα, επιπολαιότητα και έλλειψη σεβασμού στις εκατοντάδες οικογένειες που έχουν αυτή τη στιγμή απολέσει κάποιο μέλος της οικογένειάς τους στο τραγικό οδικό δίκτυο της Κρήτης.
Εν τω μεταξύ να υπάρξει συγκεκριμένη ατζέντα όσον αφορά τον ΒΟΑΚ, στη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί κατά την επικείμενη επίσκεψη του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, την Παρασκευή, ζητά ο βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης με επιστολή του προς τον υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη, όλους τους βουλευτές της Κρήτης, τον γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης κ. Γρηγόρη Ροκαδάκη, τον περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΚ κ. Λευτέρη Κοπάση.
Όπως υπογραμμίζει ο βουλευτής, «ζητώ να υπάρξουν σαφείς απαντήσεις σε ζητήματα που πρέπει να γνωρίζουμε όλοι μας, εάν θέλουμε να είμαστε χρήσιμοι στο διάλογο που έχει ανοίξει σε κεντρικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο το τελευταίο διάστημα, ώστε να πάρουμε συγκεκριμένη, υπεύθυνη και ρεαλιστική θέση απέναντι στο ζήτημα ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου στη Κρήτη.
Για να γίνω πιο συγκεκριμένος ζητώ να υπάρξουν σαφείς απαντήσεις στα πιο κάτω ερωτήματα:
α) Πόσες είναι οι ώριμες μελέτες που έχουν στη διάθεσή τους οι υπηρεσίες σας σήμερα, σε πόσα χιλιόμετρα συνολικά αντιστοιχούν και ποιος ο προϋπολογισμός τους;
β) Πόσες είναι οι μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη, σε πόσα χιλιόμετρα αντιστοιχούν και ποιος είναι ο προϋπολογισμός τους; Υπάρχει εκτίμηση χρόνου ολοκλήρωσης αυτών;
γ) για πόσα χιλιόμετρα του οδικού δικτύου του ΒΟΑΚ δεν έχει ξεκινήσει καν η εκπόνηση μελετών και για πόσους κόμβους ή συνδέσεις με τον κεντρικό οδικό άξονα διαθέτουμε αυτή την ώρα ολοκληρωμένες μελέτες;
δ) Αφού μας παρουσιάσετε τον τύπο του αυτοκινητόδρομου που θέλουμε να δημιουργήσουμε, ο οποίος αναμφισβήτητα πρέπει να είναι ασφαλής και σύγχρονος, έχοντας λάβει υπόψη σας όλα τα σύγχρονα δεδομένα (π.χ. κυκλοφοριακός φόρτος κατά την καλοκαιρινή περίοδο), θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζουμε τι αλήθεια συμβαίνει με το πλαίσιο των απαλλοτριώσεων (εκτίμηση χρόνου και κόστους);
και τέλος,
ε) Τι χρήματα μπορούμε να περιμένουμε από το εθνικό «ταμείο»;
Τι μπορούμε να διεκδικήσουμε από κοινού, από τα ευρωπαϊκά «ταμεία»;
Τι χρήματα μπορούμε να αναζητήσουμε από τραπεζικό δανεισμό ή από ιδιώτες επενδυτές και με ποιους όρους;
Όπως γίνεται αντιληπτό, είναι ζητήματα που πρέπει να γνωρίζουμε όλοι μας, εάν θέλουμε να είμαστε χρήσιμοι στο διάλογο που έχει ανοίξει σε κεντρικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο το τελευταίο διάστημα, ώστε να πάρουμε συγκεκριμένη, υπεύθυνη και ρεαλιστική θέση απέναντι στο ζήτημα ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου στην Κρήτη».
Share234Tweet146Send
Newsroom

Newsroom

Σχετικά νέα

Προβλήματα υδροδότησης στις οδούς Λουκάρεως και Ασκούτση

Προβλήματα υδροδότησης στις οδούς Λουκάρεως και Ασκούτση

21/05/2025 - 2:01 μμ
5170667137888170 ΝΟΣΟΚΟΜΕΟ

Σοβαρός τραυματισμός διανομέα σε τροχαίο στο Ρέθυμνο -Νοσηλεύεται διασωληνωμένος στη ΜΕΘ 

21/05/2025 - 1:38 μμ
ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Παρουσίαση βιβλίου της Λένας Μαντά «Κόκκινη Γραμμή» στο Ρέθυμνο

21/05/2025 - 1:38 μμ
ΒΡΑΒΕΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Δύο χρυσά βραβεία για τον δήμο Ηρακλείου στα Tourism Awards 2025

21/05/2025 - 12:03 μμ
Επόμενο άρθρο

ΝΟΔΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Προβλήματα υδροδότησης στις οδούς Λουκάρεως και Ασκούτση

Προβλήματα υδροδότησης στις οδούς Λουκάρεως και Ασκούτση

21/05/2025 - 2:01 μμ
5170667137888170 ΝΟΣΟΚΟΜΕΟ

Σοβαρός τραυματισμός διανομέα σε τροχαίο στο Ρέθυμνο -Νοσηλεύεται διασωληνωμένος στη ΜΕΘ 

21/05/2025 - 1:38 μμ
ΣΟΡΟΠΤΙΜΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ

«Η γυναικεία παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης»: Συζήτηση στον Σοροπτιμιστικό Όμιλο Ρεθύμνης

21/05/2025 - 10:10 πμ
5170539768357146 Ετοιμάζεται-ο-φάκελος-για-την-ένταξη-του-αμαριώτικου-δρόμου-στο-ΕΣΠΑ

Στο επίκεντρο τα έργα του ΕΣΠΑ στο Ρέθυμνο

21/05/2025 - 10:09 πμ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΕΛΙΣΣΑΣ

Διάσωση των μελισσών για την προστασία του περιβάλλοντος, της τροφικής αλυσίδας και της ίδιας της ζωής

21/05/2025 - 9:58 πμ
ΠΟΛΙΤΗΣ

Ανεξίτηλο το αποτύπωμα του Αλέξη Πολίτη στη φιλολογία και το Πανεπιστήμιο Κρήτης

21/05/2025 - 9:22 πμ
ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ
Πολιτιστικό Ρέθυμνο Πολιτιστικό Ρέθυμνο Πολιτιστικό Ρέθυμνο
Μ.Η.Τ. 242157
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr