Το έργο βιοκλιματικής ανάπλασης στην περιοχή της Σοχώρας μπορεί να έχει ολοκληρωθεί και να απομένουν ελάχιστες λεπτομέρειες και βελτιωτικές παρεμβάσεις για την παράδοσή του από τον εργολάβο στον Δήμο, ωστόσο η αισθητική εικόνα που αυτό παρουσιάζει σήμερα δεν αναλογεί ούτε στα χρήματα που διατέθηκαν γι’ αυτό, ούτε για την αισθητική της περιοχής.
Η άναρχη στάθμευση αποτελεί τον μεγαλύτερο «βραχνά» που καλείται να αντιμετωπίσει η δημοτική αρχή. Καθ’ όλη τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου, αλλά και σήμερα που οι εργασίες επί του οδοστρώματος έχουν περατωθεί, τα παρκαρισμένα ΙΧ κατά μήκος τόσο της οδού Πρεβελάκη όσο και στην πλατεία της Σοχώρας, δημιουργούν αφενός κυκλοφοριακό χάος, αφού οι οδηγοί εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο δρόμο ως οδό διπλής κυκλοφορίας, ενώ αυτός έχει μονοδρομηθεί και αφετέρου η πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου «διακοσμείται» από τα αυτοκίνητα που οι οδηγοί εξακολουθούν να παρκάρουν στο σημείο. Και όλα αυτά ενώ στη συγκεκριμένη πλατεία έχουν τοποθετηθεί δεκάδες κολωνάκια, προκειμένου να αποτρέπεται η στάθμευση, για τα οποία συχνά υπήρξαν διαμαρτυρίες ως προς την αισθητική τους.
Ο Δήμος Ρεθύμνου σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, αλλά και να αναπληρώσει θέσεις στάθμευσης, οι οποίες «εξαφανίστηκαν» μετά την ανάπλαση, αναμένεται τις επόμενες κιόλας μέρες να προχωρήσει στην προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού για την υλοποίηση έργου συνολικού ύψους 100.000 ευρώ, το οποίο στην ουσία θα αφορά την ενοποίηση των υπαρχόντων χώρων στάθμευσης (στο ΚΤΕΛ, στην είσοδο του χώρου όπου πραγματοποιούνται προπονήσεις των βαρέων αθλημάτων και στην πλατεία Δικαστηρίων) και στη διαρρύθμισή τους για να εξυπηρετούνται οι οδηγοί.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Μίνως Αλεφαντινός, υποστήριξε χαρακτηριστικά: «Έχει τελειώσει η μελέτη για επιπλέον θέσεις στάθμευσης στη Σοχώρα και θα προκηρύξουμε διαγωνισμό για να είμαστε έτοιμοι όταν θα ξεκινήσει η νέα τουριστική περίοδος. Πρόκειται για ένα έργο που αφορά στην αναβάθμιση και ανάπλαση της περιοχής πέριξ του κλειστού γυμναστηρίου, τα πάρκινγκ του ΚΤΕΛ και τα πάρκινγκ των βαρέων αθλημάτων. Δίπλα στο έργο είναι μια περιοχή αναρχίας που δεν τιμά κανέναν μας. Στο πλαίσιο της φιλοσοφίας της μελέτης που εφαρμόστηκε κάναμε μια επιπλέον μελέτη για να διαμορφώσουμε τον χώρο μέχρι το ΚΤΕΛ. Σε ό,τι αφορά τη βιοκλιματική ανάπλαση, το έργο δεν έχει παραδοθεί ακόμα. Έχουμε κάνει κάποιες παρατηρήσεις στον εργολάβο και το επόμενο διάστημα θα υποβληθεί αίτημα για προσωρινή παραλαβή. Αν έχουν αποκατασταθεί αυτά που θέλουμε θα τα παραλάβουμε».
Σημειώνεται, ότι βάση της μελέτης η οδός Πρεβελάκη είναι μονόδρομος και αποτελεί τη μοναδική είσοδο των ΙΧ στον χώρο της πλατείας, όπου υπάρχουν τρεις έξοδοι και συγκεκριμένα από τις οδούς Πάνου Κορωναίου, τη Μελισσινού και την οδό Λουκάκη. Η νέα πλατεία θα είναι ενιαία με τον δρόμο και θα διαχωρίζεται μόνο από κολωνάκια. Θα τοποθετηθούν και εκεί τα βιοκλιματικά υλικά και θα υπάρξει διαχωρισμός της κίνησης πεζών και οχημάτων, ενώ δεν προβλέπεται κατασκευή πεζοδρομίων.
Δίχτυ για την αντιμετώπιση του σφυρίγματος στην περιοχή
Εν τω μεταξύ σε ό,τι αφορά τον θόρυβο που προκαλείται στο δυτικό τμήμα του γηπέδου από τις παρεμβάσεις που έγιναν και για το οποίο υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες κάθε φορά που φυσάει, η δημοτική αρχή προγραμματίζει να τοποθετήσει ένα δίχτυ, που θα αποτρέπει τη δημιουργία του θορύβου.
Σχετικά ο Μίνως Αλεφαντινός ανέφερε: «Με το σφύριγμα μέχρι στιγμής δεν έχουμε πρόβλημα, αν και εφόσον υπάρξει, εμείς έχουμε έτοιμο ένα δίχτυ το οποίο θα κρεμάσουμε. Το ΤΕΙ Ακουστικής και Μουσικολογίας με το οποίο έχουμε έρθει σε επαφή, μας έχει ενημερώσει ότι με αυτόν τον τρόπο κατά δυο τρίτα θα μειωθεί ο θόρυβος».
Μέσα Μαρτίου η μεταφορά των μαθητών στα νέα σχολεία
Εν τω μεταξύ, στο τελικό στάδιο βρίσκονται και οι εργασίες για τα σχολεία, όπου αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται οι τελευταίες λεπτομέρειες στο εσωτερικό των κτιρίων, αλλά και σε παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στους αύλειους χώρους και στους δρόμους πρόσβασης για να ακολουθήσει στη συνέχεια ο απαιτούμενος έλεγχος από τους ελεγκτές δόμησης και τη Διαχειριστική Αρχή για να παραδοθούν προς χρήση.
Πρόκειται για το Γυμνάσιο -Λύκειο Ατσιποπούλου και το σχολικό συγκρότημα στο Σφακάκι. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση που υπήρξε οι διαδικασίες αυτές θα έχουν δρομολογηθεί στις αρχές Μαρτίου και η μεταφορά των μαθητών θα καταστεί εφικτή στα μέσα Μαρτίου, όπως ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο κ. Αλεφαντινός. Ειδικότερα, είπε: «Έχουμε πει ότι θα γίνει η μεταφορά των μαθητών στις 12 Μαρτίου. Εκτιμούμε ότι αυτός ο στόχος είναι εφικτός θα κάνουμε ό,τι μπορούμε από την πλευρά μας και νομίζουμε ότι πλέον θα το πετύχουμε».
Υπενθυμίζεται ότι τα συνοδά έργα των σχολείων επιβαρύνουν τον Δήμο 220.000 ευρώ θα στοιχίσει το τοιχίο για την ασφάλεια των μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο Γερανίου. 100.000 ευρώ θα στοιχίσει ο δρόμος που θα καταστήσει προσβάσιμο το Γυμνάσιο-Λύκειο στο Σφακάκι, ενώ αντίστοιχος δρόμος στο Γυμνάσιο-Λύκειο Ατσιποπούλου θα στοιχίσει 430.000 ευρώ με τη συνδρομή όμως εκεί της Περιφέρειας Κρήτης και της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου, ενώ έγιναν και εργασίες για την απορροή υδάτων που χρειαζόταν η περιοχή.