Επί έναν αιώνα σχεδόν βρισκόταν καταχωνιασμένος στη σοφίτα ενός συλλέκτη στη Νορβηγία αφού, ο τελευταίος είχε πληροφορηθεί από εκτιμητές έργων τέχνης ότι ο πίνακας δεν ήταν αυθεντικός.
Πρόκειται για τον πρώτο μεγάλων διαστάσεων πίνακα του Βαν Γκογκ που ανακαλύπτεται από το 1928. Απεικονίζει ένα τοπίο με γερτές βελανιδιές, λουσμένες στα χρώματα της δύσης του ήλιου στα περίχωρα της πόλης Αρλ, στη νότιο Γαλλία και είχε φιλοτεχνηθεί από το χέρι του διάσημου μετεμπρεσιονιστή όταν εκείνος ζούσε στη Γαλλική αυτή πόλη.
Ο διευθυντής του μουσείου, Άξελ Ρούγκερ, δήλωσε ότι η γνησιότητα του πίνακα είχε απορριφθεί τη δεκαετία του 1990 επειδή αυτός δεν ήταν υπογεγραμμένος. Ωστόσο, μετά από τεχνικές ανάλυσης των χρωμάτων και της ποιότητας του αποχρωματισμού τους, καθώς κι έπειτα από επισταμένη μελέτη επιστολών του Βαν Γκογκ, το Μουσείο άλλαξε γνώμη και πιστοποίησε την αυθεντικότητα του πίνακα.
Το έργο είχε συμπεριληφθεί σε έναν από τους καταλόγους του Τεό με έργα του αδελφού του, για να επανεμφανισθεί το 1970 στην καταμέτρηση της συλλογής του Νορβηγού βιομηχάνου Κρίστιαν Νικολάι Μούσταντ, ο οποίος συνέλεγε έργα του Έντβαρντ Μουνχ. Ενδεικτικά, σε επιστολή του προς τον αδελφό του Τεό, με ημερομηνία 5 Ιουλίου 1888, ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ περιγράφει τη σκηνή που είχε ζωγραφίσει την προηγουμένη, σημειώνοντας: «έφερα πίσω και μία μελέτη που είχα κάνει επίσης για το τοπίο, όμως ήταν πολύ κατώτερη από εκείνη που θα ήθελα».
Κάτω από ενθουσιώδη χειροκροτήματα του κοινού που παρακολούθησε την παρουσίαση του πίνακα, ο Ρούγκερ ανακοίνωσε πως η τοπιογραφία, που ανήκει σε ιδιώτη συλλέκτη, θα εκτεθεί στο Μουσείο αργότερα τον Σεπτέμβριο και για ένα χρόνο. «Το σημερινό είναι ένα πολύ, μα πολύ, ιδιαίτερο πρωινό κι έχετε μπροστά σας έναν πολύ, μα πολύ ευτυχισμένο διευθυντή μουσείου» πρόσθεσε στα αποκαλυπτήρια του πίνακα.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του έργου είναι ότι αυτό ανήκει σε «μία μεταβατική περίοδο της τεχνοτροπίας του (καλλιτέχνη), κι ακόμη περισσότερο, ότι είναι ένα μεγάλων διαστάσεων έργο από μία περίοδο που θεωρείται ευρέως ότι αποτελεί την κορύφωση του καλλιτεχνικού του αποτελέσματος, την περίοδο της Αρλ» τόνισε ο διευθυντής του Μουσείου Βαν Γκογκ.