Τους τρόπους και τις προοπτικές ενίσχυσης των σχέσεων των τοπικών κοινωνιών με τα σχολεία αναζητούν οι φορείς της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του προσυνεδριακού διαλόγου για την Παιδεία και εν όψει του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα «Κοινωνία και Σχολείο: Μια σχέση υπό διαπραγμάτευση», που θα πραγματοποιηθεί στις 13-15 Μαΐου σε συνεργασία του Δήμου Χερσονήσου με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, όπου και θα κατατεθούν όλες οι προτάσεις.
Η σχέση της τοπικής αυτοδιοίκησης και των κοινωνικών -πολιτιστικών φορέων με τα σχολεία, απασχόλησε το χθεσινό στρογγυλό τραπέζι που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Ξενία, όπου εκπρόσωποί τους εξέφρασαν τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν ώστε η σχέση αυτή να βελτιωθεί.
Σε ό,τι αφορά τους αυτοδιοίκητους μείζον ζήτημα τίθεται σε σχέση με την υποχρηματοδότηση. Η απουσία κονδυλίων και η επιφόρτιση των Δήμων με τις αρμοδιότητες των σχολικών μονάδων, επισημάνθηκε από τους εκπροσώπους των Δήμων του Νομού που τόνισαν τις ευθύνες του κεντρικού κράτους για την κατάσταση αυτή που όπως είπαν, τους οδηγεί σε αδιέξοδο με δεδομένες τις τεράστιες μειώσεις των κρατικών επιχορηγήσεων που ξεπερνούν το 60% την τελευταία πενταετία.
Στο σύνολό τους εξέφρασαν την επιτακτική ανάγκη η αυτοδιοίκηση να είναι αρωγός σε γονείς και μαθητές, ωστόσο η έλλειψη κονδυλίων περιορίζει σημαντικά τις δυνατότητες και τη βούλησή τους.
Στο χθεσινό στρογγυλό τραπέζι συμμετείχαν εκπρόσωποι Δήμων, της Εφορίας Αρχαιοτήτων, των Γενικών Αρχείων του Κράτους, των Μουσείων και του ΟΚΑΝΑ. Συντονιστές ήταν η κυρία Αγγελική Καψάσκη, σχολική σύμβουλος Φιλολόγων Ρεθύμνου και ο κ. Μιχάλης Κολιοραδάκης, σχολικός σύμβουλος 1ης Περιφέρειας Π.Ε. Ρεθύμνου.
Σε σχετικές δηλώσεις της στα «Ρ.Ν.» η Αγγελική Καψάσκη σχολική σύμβουλος Φιλολόγων ανέφερε: «Ο στόχος μας είναι να συζητήσουμε και να καταθέσουμε προτάσεις για το πως μπορούν να βελτιωθούν τα πράγματα στην εκπαίδευση, στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία. Οι απόψεις που θα καταθέσουν οι φορείς θα ανακοινωθούν στο συνέδριο που θα γίνει τον Μάιο 13-15 στον Δήμο Χερσονήσου.
Είναι η πρώτη φορά που οργανώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ένα τέτοιο συνέδριο και δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στη σύνδεση της κοινωνίας με το σχολείο. Οι φορείς της Αυτοδιοίκησης, θεωρούν ότι είναι σημαντικό να έχουν ένα ρόλο και να συνεργάζονται με το σχολείο, ωστόσο η πολιτεία ενώ τους έδωσε αρμοδιότητες δεν τους έδωσε πόρους, για να μπορέσουν να κάνουν αυτό που θέλουν.
Επίσης τις περισσότερες φορές υπάρχει γραφειοκρατία. Εμείς από την πλευρά μας επειδή θεωρούμε ότι είναι καθρέφτης το σχολείο για μια κοινωνία, θα θέλαμε από μεριάς των Δήμων να δημιουργηθούν σχολές γονέων. Ήδη ο Δήμος Αγίου Βασιλείου προσέλαβε ψυχολόγο, ο οποίος πάει στα σχολεία για να στηρίζει τους μαθητές. Αυτό είναι μια πολύ καλή πρακτική και η Αυτοδιοίκηση μπορεί να βοηθήσει τους γονείς και τους μαθητές για να καταφέρουν να ενσωματωθούν καλύτερα στο σχολείο γιατί υπάρχουν περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα ως προς τις σχέσεις σχολείου- οικογενειών- γονέων- μαθητών, πράγμα που δημιουργεί πολλές φορές και στους εκπαιδευτικούς αντιδράσεις για να υπηρετήσουν στα σχολεία».
Σήμερα Τετάρτη στο στρογγυλό τραπέζι θα καθίσουν μαθητές Λυκείου από τις 9:30 έως τις 11:00. Συντονιστές θα είναι ο κ. Ανδρέας Ταξάκης, διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου και η κυρία Στέλλα Γιαννέλα, υπεύθυνη ΣΕΠ-ΚΕΣΥΠ.
Αύριο Πέμπτη και ώρα 18:00 μ.μ. στο στρογγυλό τραπέζι θα συμμετέχουν εκπρόσωποι Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και Συλλόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συντονίστρια θα είναι η κυρία Δέσποινα Αγγελιδάκη-Πετσαγγουράκη, σχολική σύμβουλος Αγγλικής Ηρακλείου-Ρεθύμνου.