Νέες καθυστερήσεις φρενάρουν την επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του φακέλου που αφορά το έργο του συνδετήριου δρόμου ΒΟΑΚ-Αεροδρόμιου Χανίων, λόγω των αντιδράσεων που συνεχίζουν να υπάρχουν από κατοίκους της περιοχής του δυτικού νομού.
Παρά την αναγκαιότητα κατασκευής του συγκεκριμένου έργου, λόγω κυρίως των αναπτυξιακών προοπτικών που αυτό έχει για ολόκληρη τη δυτική Κρήτη και ιδιαίτερα για τον νομό Ρεθύμνου, φαίνεται πως η κωλυσιεργία θα συνεχιστεί για αρκετό διάστημα ακόμα.
Ειδικότερα, έχει προγραμματιστεί το πρώτο δεκαήμερο του νέου έτους να πραγματοποιηθεί αυτοψία μελών της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης, δημάρχων των Χανίων και αντιπεριφερειαρχών προκειμένου να δουν από κοντά τα σημεία του δρόμου, τα οποία εγείρουν αντιδράσεις αλλά και γενικότερα το σχέδιο που υπάρχει και να εξετάσουν τυχόν τροποποιήσεις που σε αρκετές περιπτώσεις φαίνεται πως χρειάζονται στη μελέτη για να υλοποιηθεί ένα σύγχρονο έργο με βάση τις σημερινές συνθήκες και προδιαγραφές. Ακολούθως και αφού γίνουν τα βήματα αυτά το θέμα θα επανέλθει προς συζήτηση στην επιτροπή περιβάλλοντος, η άποψη της οποίας ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι είναι γνωμοδοτικού χαρακτήρα.
Σημειώνεται ωστόσο ότι σε πρόσφατη συνεδρίαση του το δημοτικό συμβούλιο Χανίων παρά τη θετική εισήγηση του τμήματος μελετών της τεχνικής υπηρεσίας, γνωμοδότησε αρνητικά για το θέμα ενώ ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης δήλωσε αποφασισμένος να προχωρήσει η μελέτη και να υλοποιηθεί ο δρόμος. Οι κάτοικοι που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση συνεχίζουν να αντιδρούν στην παράκαμψη του δρόμου, καθώς όπως υποστηρίζουν είναι επιζήμια τόσο για κατοικίες όσο και για το περιβάλλον. Στη μελέτη της νέας χάραξης έχει ληφθεί υπ’ όψιν αποτύπωση της περιοχής του 1998 όπως υποστήριξαν.
Από το 2001, βρίσκεται στον «αέρα» η μελέτη του έργου που μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί, καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν κοινωνικές αντιδράσεις στο ενδεχόμενο απαλλοτριώσεων.
Το συγκεκριμένο έργο το κόστος του οποίου ανέρχεται στα 35 εκ. περίπου ευρώ χωρίς στα χρήματα αυτά να συμπεριλαμβάνονται οι απαλλοτριώσεις έχει εξελιχτεί σε «Γεφύρι της Άρτας.
Το έργο θεωρείται απαραίτητο καθώς ο δρόμος έχει μεγάλο κυκλοφορικό φόρτο. Στρατιωτικά οχήματα, βαρέα φορτηγά μεταφοράς αδρανών υλικών, τουριστικά λεωφορεία, ΙΧ και δίκυκλα περνούν καθημερινά, αφού η σύνδεση από Ε.Ο., λιμάνι, αεροδρόμιο, Χανιά, Ακρωτήρι, γίνεται από αυτό τον δρόμο. Η βελτίωση του χαρακτηρίζεται απαραίτητη.
Πάγιο αίτημα του Ρεθύμνου η υλοποίηση του έργου
Για περισσότερα από έξι χρόνια οι φορείς του Ρεθύμνου επανειλημμένως επισημαίνουν την επιτακτική ανάγκη υλοποίησης του έργου αυτού το οποίο χαρακτηρίζεται ζωτικής σημασίας για τον νομό. Ο συνδετήριος δρόμος ΒΟΑΚ-Αεροδρομίου θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην αναπτυξιακή προοπτική του Ρεθύμνου με δεδομένο ότι θα είναι ασφαλής και ταυτόχρονα θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος που χρειάζονται οι οδηγοί για να διανύσουν την απόσταση αυτή. Οι εμπλεκόμενοι με τον κλάδο του τουρισμού υποστηρίζουν πως αυτός θα συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση του τριτογενή τομέα, αφού η υπάρχουσα κατάσταση του οδικού δικτύου αποτελεί τροχοπέδη για αρκετούς επισκέπτες.
Η αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ. και η διαπλάτυνση-βελτίωση της οδού σύνδεσής του με το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» είναι επιτακτική επειδή, μεταξύ των άλλων, θα συμβάλει αποφασιστικά στην ταχύτατη μεταφορά των γεωργικών προϊόντων προς το λιμάνι της Σούδας καθώς και στη μετακίνηση των τουριστών από το αεροδρόμιο προς τις μεγάλες τουριστικές περιοχές κατά μήκος του Β.Ο.Α.Κ. Χανιά-Κολυμβάρι-Κίσαμος και Σούδα-Γεωργιούπολη-Ρέθυμνο όπως επίσης και προς τις νότιες ακτές, προς όφελος της τοπικής και εθνικής οικονομίας.
Για τη σημασία του αναπτυξιακού έργου μίλησε στα «Ρ.Ν.» ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης περιβάλλοντος Νίκος Καλογερής, ο οποίος ωστόσο υπογράμμισε πως η μελέτη χρήζει βελτιώσεων και τροποποιήσεων για να ανταποκριθεί στη σημασία και το εύρος του έργου.
Ειδικότερα, είπε: «Ετοιμάζουμε εντός των ημερών με το νέο έτος να κάνουμε αυτοψία στην περιοχή με τα μέλη της επιτροπής περιβάλλοντος, τους ιθύνοντες δημάρχους και αντιπεριφερειάρχες και στη συνέχεια θα συνεδριάσει η επιτροπή για να λάβει απόφαση. Για μένα ο δρόμος αυτός είναι το σημαντικότερο έργο που πρέπει να γίνει για τη δυτική Κρήτη και για όλο το νησί γενικότερα θα έλεγα. Αυτή τη στιγμή πάμε να δημιουργήσουμε μια υπερσύγχρονη υποδομή στο αεροδρόμιο και ο δρόμος είναι για τον αραμπά. Εγώ για να είμαι ειλικρινής δεν συμφωνώ με τη μελέτη άσχετα πως θα την ψηφίσω. Δεν θεωρώ ότι είναι αυτή που θα ‘πρεπε για ένα τέτοιο έργο. Είναι μια μελέτη που δεν ανταποκρίνεται στη σημασία του έργου. Δεν μπορώ να διανοηθώ για παράδειγμα εν έτει 2015 να μελετάμε ένα οδικό άξονα χωρίς διαχωριστικό. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι στα 35 εκ. ευρώ χωρίς τις απαλλοτριώσεις. Το θέμα ωστόσο δεν είναι τόσο η μελέτη όσο το ίδιο το έργο. Εμείς θέλουμε να δούμε αν μπορούν να γίνουν τροποποιήσεις».
Από την πλευρά της η Μαρία Λιονή υπογράμμισε: «Προτείνεται τροποποίηση της μελέτης και θα ελέγξει η επιτροπή περιβάλλοντος με αυτοψία στην περιοχή την περίπτωση βελτιώσεων. Για μας σαν Ρέθυμνο το έργο αυτό είναι πολύ μεγάλης αναπτυξιακής σημασίας και όπως έχουμε πολλές φορές πει πρέπει πάση θυσία να γίνει».
Σε πρόσφατη ανακοίνωση της η Ένωση Ξενοδόχων Χανίων τονίζει ότι το συγκεκριμένο έργο πρέπει να ξεκινήσει με τη διαδικασία κατεπείγοντος.
«Η Ένωση Ξενοδόχων νομού Χανίων με μεγάλη ανησυχία παρατηρεί τις πρόσφατες ανακοινώσεις για τη μη θετική γνωμοδότηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου της σύνδεσης του αεροδρομίου «Ι. Δασκαλογιάννης» με το λιμάνι της Σούδας και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Είναι απολύτως απαραίτητο το σημαντικό αυτό έργο να ξεκινήσει άμεσα και τελειώσει το συντομότερο δυνατόν, δεδομένου ότι θα αναπτύξει τον τουρισμό μας και γενικότερα τον νομό μας.
Διαφορετικά κινδυνεύουμε μετά τον μεγάλο αγώνα για την επέκταση του αεροδρομίου να καταλήξουμε να έχουμε ένα μεγάλο αεροδρόμιο-κέλυφος, το οποίο δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει τον νομό Χανίων και γενικότερα τη δυτική Κρήτη» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.