Από τον Ιανουάριο του 2011, που πέρασε η αρμοδιότητα της κατασκευής σχολικών κτιρίων από τις τέως Νομαρχίες στους Δήμους επισημάναμε το μεγάλο πρόβλημα της Στέγης στη Γενική αλλά και την Τεχνική Εκπαίδευση.
Όσον αφορά την Τεχνική Εκπαίδευση συζητήσαμε το θέμα, πολλές φορές, στην Εκτελεστική Επιτροπή και τη Δημοτική Επιτροπής Παιδείας και προβήκαμε στις παρακάτω ενέργειες:
i. Παραχωρήσαμε τριάντα πέντε (35) στρέμματα ιδιοκτησίας του Δήμου, στην περιοχή «Nησί» για κτίσιμο τεχνικών Λυκείων, προχωρώντας στην αύξηση των συντελεστών δόμησης σ’ αυτή την περιοχή (τοπικό ρυμοτομικό).
ii. Βελτιώσαμε και θα βελτιώσουμε στο μέλλον τις υπάρχουσες υποδομές του ΕΠΑΛ (Νέα παράθυρα-πόρτες-βάψιμο αιθουσών κλπ.).
iii. Με ομόφωνη απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και του Δημοτικού Συμβουλίου προτείναμε στο Υπουργείο Παιδείας την ίδρυση 2ου ΕΠΑΛ λόγω της συνεχούς αύξησης του αριθμού των μαθητών. (ΔΕΝ ΠΗΡΑΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝΩ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΑΣ ΔΙΑΒΙΒΑΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2012).
iv. Με πρόταση της Εκτελεστικής Επιτροπής και της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας προχωρήσαμε στην αναζήτηση χώρου για τη στέγαση του 2ου ΕΠΑΛ, αν ιδρυθεί από το υπουργείο Παιδείας. (Είμαστε στο τελικό Στάδιο).
v. Ξεκινήσαμε συζητήσεις με το ΤΕΕ Κρήτης (Παράρτημα Ρεθύμνου) για την ίδρυση Κέντρου Καινοτομίας που μέσα σ’ αυτό να συνλειτουργούν τα Τεχνολογικά Λύκεια, κέντρα έρευνας και δομές «πράσινων» εγκαταστάσεων. (Στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ψηφίστηκε η ίδρυση του Κέντρου Καινοτομίας – Τεχνικής Εκπαίδευσης).
Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι ο Δήμος Ρεθύμνης έδειξε ετοιμότητα και πολύ μεγάλη ευαισθησία για τα προβλήματα της παραμελημένης Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Βέβαια προκύπτουν και μερικά ερωτήματα όπως:
i. Γιατί δεν έγινε το παραμικρό τώρα και 10 χρόνια για την αντιμετώπιση του προβλήματος και χάθηκαν διαδοχικές ευκαιρίες στην χρυσή εποχή;
ii. Γιατί δεν ενεργοποιήθηκαν ή δεν ζητείται η ενεργοποίηση και των άλλων Δήμων του Ν. Ρεθύμνης; (γιατί το Τεχνικό Λύκειο Ρεθύμνου είναι ένα σχολείο που αφορά ολόκληρο το Νομό Ρεθύμνης).
iii. Γιατί δεν έγιναν προσπάθειες από τη σχολική κοινότητα της Τεχνικής Εκπαίδευσης, για την αναβάθμιση του ΕΠΑΛ Γαράζου Δήμου Μυλοποτάμου που θα συγκρατούσε μαθητές από τους Δήμους Μυλοποτάμου και Αμαρίου;
iv. Γιατί δεν έγιναν προσπάθειες πολύ πριν το έτος 2010, να ιδρυθεί 2ο ΕΠΑΛ που ήταν πιο απλή η διαδικασία; (και μάλιστα το ενοίκιο του κτιρίου που θα το στέγαζε θα πληρωνόταν από το Υπουργείο Παιδείας).
Κύριε Διευθυντά
Παρά το γεγονός ότι ο Δήμος Ρεθύμνης δεν έχει καμιά αρμοδιότητα στα Διοικητικά θέματα των σχολείων (όπως η ίδρυση Σχολείων, η πρόσληψη καθηγητών κλπ.), (ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ) θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν, μαζί με τη σχολική κοινότητα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την ΕΛΤΕΡ, για να συμβάλουμε στο μέτρο των αρμοδιοτήτων και δυνατοτήτων μας, μαζί με την Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνης που δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα θέματα παιδείας, για την επίλυση του σοβαρού αυτού προβλήματος.
Γιατί στην αναβάθμιση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης θα στηριχθεί η μελλοντική ανάπτυξη της χώρας μας.
Αντιδήμαρχος Παιδείας – Πολιτικής Επικοινωνίας-
Ενημέρωσης των Δημοτών