Μαθητές και Εκπαιδευτικοί από Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου επικοινωνούν, εκφράζονται, δημιουργούν, συνθέτουν και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της μελέτης και των εργασιών τους στο πλαίσιο υλοποίησης πολύμηνων Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων – Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Αγωγής, Πολιτιστικών Θεμάτων – την Τρίτη 5 και την Τετάρτη 6 Απριλίου 2016 (ώρα προσέλευσης 8.30 π.μ., ώρα έναρξης 9:00 π.μ.), στην Αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου Ρεθύμνου «Σπίτι του Πολιτισμού» στο Φεστιβάλ με τίτλο «Γιορτή Μαθητικής Δημιουργίας στο Ρέθυμνο 2016», που αποτελεί την επισφράγιση των κόπων μιας ολόκληρης σχολικής χρονιάς.
Η εκδήλωση, που στοχεύει στην αλληλεπίδραση των συμμετεχόντων και στη διάχυση των αποτελεσμάτων των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, απευθύνεται σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικούς), σε γονείς και την τοπική κοινωνία.
Τα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων:
* Διαφοροποιούνται από τη συμβατική διδασκαλία, αφού δεν αναφέρονται σε εύρος γνωστικού κλάδου
* Υλοποιούνται εθελοντικά κάθε σχολική χρονιά από τους μαθητές με την εποπτική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου τους.
* Στηρίζονται στη βιωματική μάθηση, στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και θετικού συναισθήματος για τη μάθηση και τη ζωή.
* Χρησιμοποιούν την ομαδοσυνεργατική μέθοδο εργασίας.
* Έχουν ως αποτέλεσμα την παραγωγή αξιόλογου εκπαιδευτικού υλικού, το άνοιγμα της σχολικής κοινότητας στην ευρύτερη κοινωνία και την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν στο Περιβάλλον, την Υγεία και τον Πολιτισμό.
* Στα προγράμματα Αγωγής Υγείας, όπου η υγεία αντιμετωπίζεται όχι ως απουσία ασθένειας, αλλά ως συνολική ποιότητα ζωής με πολλαπλές παραμέτρους, τα παιδιά αναπτύσσονται συναισθηματικά μέσα από την Τέχνη και τη Λογοτεχνία, εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, γνωρίζουν τη σημασία της πρόληψης στη διατήρηση και προαγωγή της υγείας, υποστηρίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και σέβονται τη διαφορετικότητα.
* Στα προγράμματα Περιβαλλοντικής Αγωγής, όπου η διευρυμένη έννοια του Περιβάλλοντος λειτουργεί ως φυσική δεξαμενή αλλά και πεδίο κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας, τα παιδιά γνωρίζουν τον τόπο τους αλλά και άλλες περιοχές, μελετούν τις έννοιες της υποβάθμισης του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος, των περιβαλλοντικών κινδύνων, συσχετίζοντάς τα με τη σημασία τους και τις επιπτώσεις που έχουν στην ποιότητα ζωής.
* Στα προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων τα παιδιά ασχολούνται με ευρύ φάσμα τομέων πολιτισμού και τεχνών, με την τοπική ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά. Έτσι, αναπτύσσονται δράσεις που σχετίζονται με το θέατρο, τη μουσική, τον χορό, τις εικαστικές τέχνες, τη λογοτεχνία, το μαθητικό τύπο, τη γνωριμία με την τέχνη της φωτογραφίας.
Κατά το σχολικό έτος 2015-16 στα Σχολεία της Διεύθυνσής μας υλοποιήθηκαν:
-16 προγράμματα Αγωγής Υγείας,
-28 προγράμματα Περιβαλλοντικής Αγωγής και
-66 προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων.
Οι μαθητές καλλιεργώντας τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους με φαντασία και δημιουργική διάθεση σχεδιάζουν με τους εκπαιδευτικούς τους δραστηριότητες και υλοποιούν δράσεις σχετικές με το πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν. Έτσι, αποκτούν γνώσεις, υιοθετούν στάσεις και συμπεριφορές, συνεργάζονται και δημιουργούν…
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στα παιδιά που με μεράκι, ζήλο και ενθουσιασμό συμμετέχουν στην υλοποίηση των καινοτόμων προγραμμάτων, αλλά και στους εκπαιδευτικούς που εθελοντικά αφιερώνουν τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο τους εμπνέοντας και καθοδηγώντας τα παιδιά και τους ευχαριστούμε για την άριστη συνεργασία.
Σούλα Πετρογιάννη -φιλόλογος, υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου