Ιδιαίτερα σημαντική χαρακτηρίζει ο Βουλευτής Ρεθύμνου της Ν.Δ.Γιάννης Κεφαλογιάννης,την σύσκεψη που είχε με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,Γιάννη Πλακιωτάκη,με θέμα συζήτησης τον σχεδιασμό των λιμενικών έργων σε επίπεδο Π.Ε Ρεθύμνου. Τα βασικά ζητήματα που συζητήθηκαν ήταν:
-
Η εξασφάλιση της χρηματοδότησης για τη θωράκιση του προσήνεμου μόλου Ρεθύμνου μέσα από το ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ναυτιλίας συνολικού ύψους 14.500.000 ευρώ.
-
Η διασφάλιση με Νομοθετική ρύθμιση και ΚΥΑ για την αναδρομική ισχύ από 1/1/2022 του μεταφορικού ισοδύναμου για τις ζωοτροφές με βασική στόχευση η επιδότηση του κόστους μεταφοράς να κατευθυνθεί στην παραγωγική διαδικασία.
-
Η πρόθεση ένταξης του έργου αποκατάστασης βλαβών λιμένων Δήμου Μυλοποτάμου (Πάνορμο, Μπαλί, Σίσσες) στο ΠΔΕ του Υπουργείου συνολικού ύψους 124.000 ευρώ.
Στη σύσκεψη συμμετείχε τόσο ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου κ. Κυριαζόπουλος όσο και ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κουτουλάκης. Παράλληλα, ο κ. Κεφαλογιάννης επικοινώνησε τηλεφωνικά με την Πρόεδρο του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνης κ. Ρένα Κουτσαλεδάκη για το βέλτιστο δυνατό συντονισμό αναφορικά με το κρίσιμο για το Ρέθυμνο έργο θωράκισης.
Σε δήλωση του ο κ.Κεφαλογιάννης,για τα αποτελέσματα της σύσκεψης,αναφέρει:«Σήμερα είμαι ιδιαίτερα ευτυχής γιατί για άλλη μια φορά ο κρητικός Υπουργός Ναυτιλίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης μας ενημέρωσε επίσημα για την εξασφάλιση της ένταξης του έργου θωράκισης του προσήνεμου μόλου συνολικού ύψους 14.500.000 ευρώ στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποδεικνύοντας έτσι σε κάθε ευκαιρία πως παραμένει ένας σταθερός και αξιόπιστος σύμμαχος στη συνολική θεσμική προσπάθεια για το Ρέθυμνο.
Το συγκεκριμένο έργο, που παρακολουθούμε στενά, ειδικότερα από το 2016 οπού παρουσιαστήκαν προβλήματα στις ενέργειες ωρίμανσης παρά την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από πόρους του Δ.Λ.Τ Ρεθύμνης, αποτελεί ένα έργο αυξημένης βαρύτητας που θα θωρακίσει την ευρύτερη περιοχή του παραλιακού μετώπου. Παράλληλα, αποτελεί την καλύτερη απόδειξη πως μέσα από το συντονισμό και την άριστη συνεργασία των φορέων μπορούμε να πετύχουμε πολλά περισσότερα. Γίνεται αντιληπτό ότι με δεδομένες τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που η κλιματική αλλαγή έχει επιφέρει, η επιχειρουμένη λύση δραστικής μείωσης της εισόδου του κυματισμού, που είναι ένα φαινόμενο που για πολλά έτη δημιουργεί πρόβλημα στο Ρέθυμνο, θεραπεύει το πρόβλημα συνολικά μέσα από την ενιαία και ολιστική αντιμετώπιση του έργου. Θέλω να ευχαριστήσω την Πρόεδρο, τα μέλη του Δ.Σ και τα στελέχη του ΔΛΤ Ρεθύμνου για το σύνολο των απαραίτητων ενεργειών ωρίμανσης και της χρηματοδότησης της απαραίτητης μελέτης του έργου προκειμένου να είμαστε σήμερα σε φάση ένταξης. Παράλληλα θέλω να ευχαριστήσω την ηγεσία και τα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας για την ουσιαστική συνεργασία.
Παράλληλα, είχα την ευκαιρία να συζητήσω με τον αρμόδιο Υπουργό το ζήτημα της ένταξης των ζωοτροφών στο μέτρο του μεταφορικού ισοδυνάμου για την οποία πρότεινα εκ νέου την εξέταση του τρόπου μέσα από τον οποίο θα κατευθυνθεί το μέτρο στην παραγωγική διαδικασία. Ο κ. Πλακιωτάκης με ενημέρωσε ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ετοιμάζει προσεχώς νομοθετική ρύθμιση και ΚΥΑ με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση δίνοντας μάλιστα στο μέτρο αναδρομική ισχύ εφαρμογής από 1/1/2022. Πρόκειται για μια ουσιαστική εξέλιξη, η οποία θα μειώσει την επίπτωση του κόστους μεταφοράς στο συνολικό κόστος των ζωοτροφών στην Κρήτη. Τέλος, ενημερώθηκα αναφορικά με την πρόθεση ένταξης του αιτήματος του Δήμου Μυλοποτάμου σχετικά με την αποκατάσταση βλαβών των λιμένων Πανόρμου, Μπαλίου και Σισσών συνολικού ύψους 124.000 ευρώ».