Θολό παραμένει το τοπίο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης μετά και τη δημόσια δήλωση από το βήμα της Βουλής του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών, Ναυτιλίας, Οικονομίας και Τουρισμού Γιώργου Σταθάκη ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως μελέτη για την αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ. και δεν έχει εκπονηθεί κανένα μάστερ πλαν το οποίο θα αποτελούσε και τη βάση για την άμεση αξιοποίηση των απαραίτητων χρηματοδοτικών εργαλείων.
Ο κ. Σταθάκης απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του τομεάρχη της Ν.Δ. Λ. Αυγενάκη για το έργο του Β.Ο.Α.Κ. ήταν κατηγορηματικός τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Θέλω να υπενθυμίσω ότι για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης δεν υπάρχει καμία απολύτως μελέτη, προμελέτη, δηλαδή μελέτη που να αφορά ουσιαστικά το ίδιο το έργο. Δεν υπάρχει κανένα μάστερ πλαν. Είναι ένας Β.Ο.Α.Κ. που αποσπασματικά έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται κάποια τμήματα. Δεν έχει καμία προετοιμασία που θα το ενέτασσε σε κάποια χρηματοδοτικά εργαλεία που είναι διαθέσιμα. Άρα οι εξαγγελίες που έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση για τον Β.Ο.Α.Κ. μετά τα δεδομένα που σας παρέθεσα -όπως φαντάζεστε – αποτελούσαν λόγια στον αέρα χωρίς κανένα περιεχόμενο».
Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης μιλώντας στην τηλεόραση Creta, υποστήριξε ότι δεν υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη για το σύνολο του Β.Ο.Α.Κ. επαναλαμβάνοντας τη θέση της Περιφέρειας για ένα Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης χωρίς διόδια. Χαρακτηριστικά, τόνισε: «Πάντα αναφέραμε ότι δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες για όλο τον Βόρειο Οδικό Άξονα. Θεωρώ ότι η πιο σοβαρή πρόταση είναι να γίνει με τη ρήτρα διαθεσιμότητας ο Β.Ο.Α.Κ., σύμφωνα με αυτό που είχαμε καταθέσει ως Περιφέρεια Κρήτης και στον κ. Χρυσοχοΐδη και στους νέους υπουργούς και στον κ. Σταθάκη και τον κ. Σπίρτζη. Εκτιμώ ότι αυτή είναι η λύση για τον Β.Ο.Α.Κ. χωρίς διόδια».
Το επόμενο διάστημα ο περιφερειάρχης Κρήτης θα συναντηθεί εκ νέου με τον αρμόδιο υπουργό Γ. Σταθάκη στην Αθήνα για να προχωρήσουν οι απαιτούμενες διαδικασίες. Στόχος της Περιφέρειας είναι μέχρι να προκύψουν θετικές εξελίξεις για την κατασκευή του Β.Ο.Α.Κ. να διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια στο αιματοβαμμένο εθνικό δίκτυο: «Θα συναντηθούμε ξανά για να δούμε τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν για το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο της Κρήτης» ανέφερε ο κ. Αρναουτάκης.
Βαρύς ο φόρος αίματος στην άσφαλτο της Κρήτης
Εν τω μεταξύ βαρύς είναι ο φόρος αίματος στους δρόμους της Κρήτης το πρώτο πεντάμηνο του έτους, καθώς 21 συνάνθρωποί μας έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή στο οδικό δίκτυο της Κρήτης.
Συγκεκριμένα στο Ηράκλειο έχουν χάσει τη ζωή τους οκτώ άτομα, στα Χανιά έξι, στο Ρέθυμνο τρεις και στο Λασίθι τέσσερις. Οι οκτώ εξ αυτών οδηγώντας δίκυκλο, οι έντεκα Ι.Χ. αυτοκίνητο, ένα με γουρούνα και ένα με ποδήλατο, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των θυμάτων ήταν άνδρες και συγκεκριμένα 19 έναντι δύο που ήταν γυναίκες. Όσον αφορά τις ηλικίες των θυμάτων της ασφάλτου ένας ήταν κάτω των 20 ετών, επτά από 20-30 ετών, εννέα από 30-55 ετών και τέσσερις πάνω των 55 ετών. Τα τροχαία δυστυχήματα στο νησί αποτελούν μάστιγα και χρόνο με το χρόνο το φαινόμενο παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις.