Σε δεκατέσσερα σχολεία, δύο δημοτικά σε Μελιδόνι και Μυριοκέφαλα και δέκα ακόμα νηπιαγωγεία σε Μυλοπόταμο και Αμάρι δε πραγματοποιήθηκε Αγιασμός χθες, αφού δεν υπήρχε διδακτικό προσωπικό. Η υποστελέχωση των σχολείων αποτελεί μεγάλο «αγκάθι» για την σχολική κοινότητα, η οποία εμφανίζεται ανήσυχη και προβληματισμένη και ήδη χθες ως ένδειξη διαμαρτυρίας αντιπροσωπεία του συλλόγου εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παραβρέθηκε στα Ζωνιανά, όπου αν και οχταθέσιο σχολείο, υπάρχουν μόνο δύο δάσκαλοι και μια διευθύντρια για 110 παιδιά. Στη συνέχεια οι δάσκαλοι είχαν συνάντηση με τον διευθυντή Πρωτοβάθμιας, προκειμένου να επισημάνουν για πολλοστή φορά τα προβλήματα που υπάρχουν και να ζητήσουν τη βοήθειά του για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση. Οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την έντονη αντίθεσή τους στις ‘αλχημείες’ και τα ‘μπαλώματα’ με τα οποία επιχειρούν να ανοίξουν τα σχολεία με δανεικούς δασκάλους και νηπιαγωγούς, τονίζοντας πως η προχειρότητα του υπουργείου έχει ως αποτελέσματα εκ των υστέρων να αναζητούν κονδύλια για τα σχολεία.
Σε τετρακόσια ανέρχονται τα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Νηπιαγωγών Γιώργος Σαϊτάκης, ο οποίος σε σχετικές δηλώσεις του μεταξύ άλλων είπε: «η εικόνα δυστυχώς για άλλη μία χρονιά στα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία του νομού μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ως τραγική. Μιλάμε για περίπου 400 κενά σε επίπεδο νομού Ρεθύμνης. Δεν άνοιξαν δύο δημοτικά και δώδεκα νηπιαγωγεία και παρά πολλά δημοτικά, υπολειτουργούν, έχοντας αντί για εννέα εκπαιδευτικούς που χρειάζονται, μόνο τρεις. Οπότε αντιλαμβάνεστε ότι, πέρα από το γνωστικό κομμάτι το οποίο απ’ ό,τι αντιλαμβανόμαστε η πολιτεία φαίνεται να αδιαφορεί, υπάρχει και σοβαρό ζήτημα για την ασφάλεια των μαθητών. Είναι πάρα πολύ λίγοι οι εκπαιδευτικοί για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις αυτές. Τα σχολεία αυτά δεν προβλέπεται να ανοίξουν πριν την πρόσληψη της πρώτης φάσης των αναπληρωτών, η οποία αναμένεται, με βάση πληροφορίες που έχουμε, μετά τις 25 Σεπτεμβρίου. Αυτό που έκανε η διεύθυνση Πρωτοβάθμιας, που έδωσε τα κλειστά σχολεία σε όσους έχουν αποσπαστεί από άλλους νομούς μόνο και μόνο για να πάνε να τα ανοίξουν και να υπολειτουργήσουν για τις επόμενες δύο εβδομάδες, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο. Εμείς θεωρούμε ότι η λύση δεν μπορεί να είναι μπαλώματα και διαχειριστικά τερτίπια, αλλά ότι πρέπει επιτέλους η πολιτεία να αναλάβει σοβαρά τις ευθύνες της και να προχωρήσει σε μαζικούς και μόνιμους διορισμούς».
Ο Γιώργος Τρούλης, μέλος της ΔΟΕ από την πλευρά του υποστήριξε: «Δυστυχώς, βλέπουμε να επαναλαμβάνονται σε μεγαλύτερη έκταση, τα γεγονότα που είχαν γίνει και τις προηγούμενες χρονιές. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε πανελλαδικό επίπεδο τα κενά είναι πάνω από 13.000 και σε τοπικό επίπεδο τα κενά στην Πρωτοβάθμια σε όλες τις κατηγορίες και τις παράλληλες στηρίξεις και της ειδικής αντισταθμιστικής αγωγής και της γενικής αγωγής, είναι 400. Είναι ένα νούμερο το οποίο δεν μπορεί να καλυφθεί σε καμία περίπτωση εάν δεν ξεκινήσουν να γίνουν οι προσλήψεις και φυσικά αντιλαμβάνεται όλος ο κόσμος ότι το κενό το οποίο προκύπτει στην έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν είναι τίποτα άλλο από μη διορισμούς- χρόνο με τον χρόνο. Οι ελλείψεις, δια στόματος της υπηρεσιακής υπουργού Παιδείας, με τις πιστώσεις που έχουν εξασφαλιστεί είναι πάνω από 19.000, και για τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι όταν έχουν εξασφαλιστεί 12.000 πιστώσεις μέσω ΕΣΠΑ, 2.000 μέσω του τακτικού προϋπολογισμού -και η τελευταία ενημέρωση που είχαμε χθες από την υπουργό Παιδείας ως ΔΟΕ ότι έχουν εξασφαλιστεί άλλες 4.000 μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων- αντιλαμβάνεται κανείς ότι ακόμα κι αυτές οι πιστώσεις που έχουν εξασφαλιστεί σήμερα, με τις διαδικασίες που τρέχουν δηλαδή να γίνονται οι αιτήσεις ακόμη και σήμερα για τους αναπληρωτές -σημαίνει δηλαδή στην πράξη ότι οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών αναμένεται να γίνουν μετά τις 22 του Σεπτέμβρη, γεγονός που συνεπάγεται ότι όλη αυτή την περίοδο οι σχολικές μονάδες θα υπολειτουργούν».
Πολλά όμως είναι τα προβλήματα και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με τις ελλείψεις καθηγητών να φτάνουν τις 200. Σε σχετικές δηλώσεις του ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανδρέας Ταξάκης, υποστήριξε: «Έχουμε περί τα 45 κενά φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικών, βιολόγων, γεωλόγων. Δηλαδή έχουμε 12 φιλολόγους, δέκα μαθηματικούς, οκτώ βιολόγους και οκτώ χημικούς. Εκεί με ανησυχεί λίγο αυτό αλλά πιστεύω ότι, απ’ ό,τι μας διαβεβαιώνουν, σύντομα θα έρθουν οι βασικές ειδικότητες και στη συνέχεια και όλες οι άλλες ειδικότητες. Πιστεύω ότι θα ξεκινήσει καλά η χρονιά, αισιοδοξώ ότι μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση σε όλα τα σχολεία. Μες στην πόλη έχουμε έλλειψη βασικών ειδικοτήτων, στην επαρχία έχουμε και από όλες τις ειδικότητες: Αγγλικών, Θεολόγων κ.λπ. Εύχομαι σε όλα τα παιδιά καλή πρόοδο και να ξέρουν -και το ξέρουν γιατί οι επιτυχίες οι περσινές το δείξανε- ότι χωρίς κόπο και προσπάθεια, στόχος δεν επιτυγχάνεται».
Με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς ο δήμαρχος Ρεθύμνου παραβρέθηκε στον Αγιασμό του 1ου Δημοτικού Σχολείου. Σε δηλώσεις του αναφέρθηκε στα σχολεία που κατασκευάζονται και τόνισε πως ο Δήμος Ρεθύμνου καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για να στηρίξει τη σχολική κοινότητα με κάθε τρόπο. Ο Γ. Μαρινάκης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, εύχομαι και στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς, καλή δύναμη. Εύχομαι όμως κι όλα τα σχολεία της πατρίδας μας να λειτουργούν άψογα με τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται. Ο Δήμος κάνει κάθε δυνατόν για να μπορέσει πραγματικά να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του. Θέλω να ευχαριστήσω τον αντιδήμαρχο Παιδείας και όλες τις επιτροπές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που κάνουν, πραγματικά, τιτάνιο έργο, υποδειγματικό έργο που είναι άξιο συγχαρητηρίων. Ελπίζω του χρόνου να ‘μαστε πολύ καλύτερα. Εύχομαι τα σχολεία που έχουμε σε εξέλιξη, για να αποπερατώσουμε, πολύ γρήγορα να τα εγκαινιάσουμε. Καλή δύναμη λοιπόν σε όλον τον κόσμο, εύχομαι τα παιδιά μας να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς τους και να γίνονται καλύτεροι πολίτες με ξεκάθαρο μυαλό, με την παιδικότητα μέσα τους, με πίστη σε αυτό το οποίο κάνουν, για να γίνουν πραγματικά καλύτεροι πολίτες από εμάς».
Συλλογή σχολικών ειδών για τους οικονομικά αδύναμους μαθητές
Η κίνηση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ρεθύμνου να συλλέξει σχολικά είδη για τους οικονομικά αδύναμους μαθητές, βρήκε ανταπόκριση τόσο σε τοπικούς φορείς όσο και σε συλλογικότητες της πόλης, όπως αναφέρουν σε σχετική ανακοίνωσή τους. Σε συνεργασία με την ομάδα του κυνηγιού του θησαυρού «Αδιάφοροι-Αδιάφθοροι», συνεχίζουν την κοινωνική αυτή δράση εμπλουτίζοντας τον κατάλογο των βιβλιοπωλείων και καταστημάτων που θα δέχονται τα είδη αυτά.
Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί είναι η εξής: Σε κάθε βιβλιοπωλείο ή κατάστημα θα τοποθετηθεί ένα ειδικό κουτί, όπου ο καθένας θα μπορεί να προσφέρει μεταχειρισμένα ή καινούρια σχολικά είδη (π.χ. τετράδια, στυλό, μολύβια, μαρκαδόρους, μπογιές, τσάντες, κασετίνες κ.τ.λ.). Στη συνέχεια αφού συλλέξουν από το Δ.Σ. και συσκευαστούν σε πακέτα, θα διανεμηθούν, σε συνεννόηση με τους διευθυντές και προϊσταμένους, αλλά και το κοινωνικό παντοπωλείο, στις σχολικές μονάδες για να δοθούν στους μαθητές αυτούς που κρίνουν εκείνοι ότι χρήζουν της παραπάνω βοηθείας.
«Για τον λόγο αυτό παρακαλούμε τους διευθυντές και προϊσταμένους των σχολικών μονάδων να επικοινωνήσουν μαζί μας με Fax ή e-mail μέχρι τις 18/9, έτσι ώστε να μας ενημερώσουν για τον ακριβή αριθμό των οικονομικά αδύναμων μαθητών που φοιτούν στο σχολείο τους», αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση.
Τα συνεργαζόμενα βιβλιοπωλεία είναι τα παρακάτω: 1. Κλαψινάκης Λεωφ. Κουντουριώτου 15, Πορτάλιου Εμμ. 31 και Ηγ. Γαβριήλ 59, 2. Καρυστιανός Πορτάλιου Εμμ. 23 και Πρεβελάκη Μ. 17, 3. Σελίδα Μοάτσου Θ. 20, 4. Δασκαλάκης Βοσπόρου 6, 5. Χαρταετός Θεοτοκοπούλου 13, 6. Γνώση Καλλέργη Βάρδα 9, 7. Αυτογνωσία Πορτάλιου Εμμ. 14, 8. Χάρτινος κόσμος Εμμ. Παχλά 80 Περιβόλια, 9. Ρεθεμνιώτικές Αγγελίες Δημοκρατίας και Επ. Μαρούλη γωνία, 10. Lab 81 (Μανταδάκης- Φεσσάς) Γερακάρη 81, 11. Ασφάλειες Senatus (Τσαλάγκας Ι.) Επισκοπή Δ. Λαππαίων.
Ενημερωτικά φυλλάδια διένειμαν τροχονόμοι σε γονείς και μαθητές Δημοτικών Σχολείων
Ενημερωτικά φυλλάδια κυκλοφοριακής αγωγής και ευχές για μια καλή σχολική χρονιά μοίρασαν χθες το πρωί, αστυνομικοί σε γονείς και μικρούς μαθητές. Η ευαισθητοποίηση των γονέων και η τήρηση των κανόνων οδηγικής συμπεριφοράς, κατά τη μεταφορά των μαθητών αλλά και η ενημέρωση των μικρών μαθητών για την οδική ασφάλεια, είναι μια από τις προτεραιότητες της Ελληνικής Αστυνομίας και των αρμόδιων Υπηρεσιών Τροχαίας και στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται η δέσμη μέτρων που θα εφαρμοστεί και στην Κρήτη, καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής περιόδου.
Μέρος των μέτρων που θα εφαρμοστεί προβλέπει:
-Τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας από ρυθμιστές τροχονόμους στις οδικές αρτηρίες που οδηγούν σε σχολικά συγκροτήματα.
-Την εντατικοποίηση των ελέγχων των λεωφορείων που μεταφέρουν μαθητές.
-Τη διοργάνωση διαλέξεων κυκλοφοριακού περιεχομένου στα σχολεία.
-Την επισήμανση ελλείψεων σήμανσης στο οδικό περιβάλλον των σχολείων και την άμεση ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών για την αποκατάστασή τους.