Δημοσιεύτηκε ο διαγωνισμός του έργου ανάπλασης του ανατολικού παραλιακού μετώπου με τίτλο: «Διαμόρφωση πεζοδρομίων και ασφαλών διαβάσεων πεζών στο ανατολικό παραλιακό μέτωπο του Δ. Ρεθύμνης από το Δελφίνι μέχρι και το Κουτσολίδι». Ένα έργο που έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 4.750.000,00 ευρώ από την Ε.Ε.Α.Τ.Α (Ελληνική Εταιρία Ανάπτυξης Τοπικής Αυτοδιοίκησης), της αρμόδιας δηλαδή εταιρίας για την κατασκευή έργων υποδομής της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Το ανατολικό παραλιακό μέτωπο αφορά σε δρόμο, το μήκος του οποίου ξεπερνά τα 2,5 χλμ. και το έργο θα γίνει και από τις δύο πλευρές, δηλαδή και από την μεριά των καταστημάτων αλλά και από την βόρεια πλευρά, που είναι ο χώρος περιπάτου και αναψυχής για τους ντόπιους και τους επισκέπτες. Στην ανάπλαση του έργου προβλέπεται η υπογειοποίηση του δικτύου ΔΕΗ, η δημιουργία πεζοδρομίων και από τις δύο πλευρές του δρόμου, ειδικός φωτισμός (LED) που αφορά στην εξοικονόμηση ενέργειας.
Η ολοκλήρωση του έργου θα πρέπει να έχει περατωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2015.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την μελέτη που είχε κάνει ο Μιχάλης Καταρτζής, κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη διαμορφωμένων πεζοδρομίων, η διαμόρφωση των ασφαλών διαβάσεων των πεζών, ιδιαίτερα προς τη θάλασσα, διαμέσου της παραλιακής οδού. Η μελέτη μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου με πλάτος 1,60 μ. Τα παρτέρια, τα οποία βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2,20 μ. από το κράσπεδο θα διατηρηθούν και θα φυτευτούν σε αυτά νέα δένδρα φοίνικες. Τα υπόλοιπα, τα οποία βρίσκονται κοντά ή και εντός της ζώνης κίνησης του ποδηλάτου θα αποξηλωθούν και στις περιοχές αυτές θα διαταχθούν νέα μεμονωμένα δένδρα, φοίνικες. Το κράσπεδο του δρόμου, στα βόρεια, θα παραμείνει στη θέση του και θα διαχωρίζει την άσφαλτο από τον ποδηλατόδρομο. Η κίνηση των ποδηλάτων στη ζώνη του πεζοδρομίου θα είναι παράλληλη και συνδυασμένη με την κίνηση των πεζών. Δεν θα αποτελεί δηλαδή αποκλειστική λωρίδα ποδηλατοκίνησης. Άλλωστε σε πολλά σημεία του, ο ποδηλατόδρομος θα συνδέεται με τις διαβάσεις των πεζών και των ΑμεΑ, με τις οποίες θα πρέπει να συνδυάζεται. Την προτεραιότητα στην κίνηση την έχουν πάντα οι πεζοί. Σε όλη τη διαδρομή του νότιου πεζοδρομίου θα τοποθετηθούν μεταλλικά κολωνάκια ύψους 1,1 μ. στις περιοχές όπου δεν υπάρχουν διαμορφωμένες θέσεις στάθμευσης, ώστε να μην σταθμεύουν επί των πεζοδρομίων διάφορα οχήματα.
Με βάση αυτές τις αρχές και με επιπλέον ιδιαίτερες διαμορφώσεις, που θα απαιτηθούν σε σχέση με τα κυκλοφοριακά δεδομένα του κάθε κόμβου, θα διαμορφώνονται οι συνθήκες κυκλοφορίας των πεζών για την ασφαλή και αδιάλειπτη πορεία τους.
Η υπογειοποίηση των ηλεκτρικών δικτύων και η απομάκρυνση των εναέριων υποσταθμών θα πρέπει να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την αισθητική αναβάθμιση του ανατολικού παραλιακού μετώπου. Το τμήμα εκείνο που συντελεί επίσης ιδιαίτερα στην εικόνα και την φυσιογνωμία του αστικού τοπίου και στην περίπτωσή μας του παραλιακού μετώπου, είναι τα κτίρια και οι διαμορφώσεις στον ιδιωτικό του χώρο. Σήμερα είναι φανερό ότι στην εικόνα αυτή κυριαρχεί η σύγχυση, καθώς η εκτροπή από κάθε έννοια κανονιστικής διάταξης των στοιχείων του ιδιωτικού χώρου επί του παραλιακού μετώπου, κυριαρχεί.
Εν τω μεταξύ από τη Δευτέρα έως και την Τετάρτη αναμένεται και η έγκριση δημοπράτησης για το έργο ανάπλασης της Σοχώρας. Υπενθυμίζεται ότι το έργο αυτό, το οποίο εντάσσεται στο έργο με τίτλο «Βιοκλιματικές Αναβαθμίσεις Δημόσιων Ανοικτών Χώρων Δήμου Ρεθύμνης (Δυτικό Παραλιακό Μέτωπο)», έχει συνολικό προϋπολογισμό περίπου στα πέντε εκατ. ευρώ, θα ξεκινήσει το καλοκαίρι και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015.
Συγκεκριμένα, το έργο που εντάσσεται στο πρόγραμμα βιοκλιματικών αναπλάσεων αφορά στην περιοχή γύρω από το κτίριο της πρώην νομαρχίας, του γηπέδου της Σοχώρας και του βόρειου ελεύθερου χώρου των δικαστηρίων. Σε κάθε τομέα της μελέτης, η κατεύθυνση του μέγιστου οικολογικού κέρδους αναδεικνύεται ως κυρίαρχη με σκοπό την εξοικονόμηση ενέργειας.