Η πρωταρχική έγνοια από καταβολής του ανθρώπινου είδους ήταν η έγκαιρη ενημέρωση του για όλα τα ασήμαντα και σημαντικά γεγονότα που συνέβαλαν στην εξέλιξη του.
Η «μοίρα» που μας ενώνει είναι το κοινό ενδιαφέρον και η συναντίληψη μας για τεκταινόμενα που μας αφορούν και ο τρόπος σύνδεσης μας με αυτά ίσως αποκαλύπτει και το νόημα της ύπαρξης μας.
Συνεπώς ο ρόλος της δημοσιογραφίας ήταν είναι και θα είναι θεμελιώδης σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας μας και καθοριστικός για τη βελτίωση ποιότητας της ζωής μας.
Ο σκοπός της δημοσιογραφίας πρέπει να είναι η διαρκής ανόθευτη αναζήτηση μέσα από μια διερευνητική διαδικασία που οδηγεί την ανθρώπινη σκέψη στα υπέρτατα αγαθά της ελευθερίας και την αλήθειας.
Σε αυτή την ιδεατή προσέγγιση ελλοχεύει ένας βασικός εχθρός που είναι η διαστρέβλωση των εννοιών και των ειδήσεων με απώτερο σκοπό την υπονόμευση της εξουσίας.
Η αλληλεπίδραση δημοσιογραφίας με την πολιτική αναπαραγάγει μια «ερωτική» σχέση, η οποία ενδεχομένως υπηρετεί στοχευμένα συμφέροντα για παραπλάνηση του λαού.
Το μέσο επικοινωνίας έχει τη δύναμη να μεταδίδει και να διαμορφώνει την πραγματικότητα σαν τον «καθρέφτη» που εστιάζει στα «είδωλα» ανάλογα με τον τρόπο χειρισμού.
Γι’ αυτό τον λόγο έχει ονομαστεί «τέταρτη εξουσία», η οποία κρύβει τη δύναμη της πίσω από τις διακρίσεις της νομοθετικής, δικαστικής και εκτελεστικής μορφή της.
Η ολοκληρωμένη άσκηση του λειτουργήματος μιας αντικειμενικής δημοσιογραφίας με υπευθυνότητα και δεοντολογία είναι η πιο αξιόπιστη εγγύηση μιας προοδευτικής κοινωνίας.
Η δημοσίευση απόψεων και δράσεων αποτελεί την ύψιστη υποχρέωση κάθε πολίτη προκειμένου να καλλιεργείται μια εποικοδομητική αντιπαράθεση αντίθετων ιδεών που οικοδομούν μια δημοκρατία.
Ιδιαίτερα στη χώρα μας που χαρακτηρίζεται από «τριτοκοσμική» μισαλλοδοξία, η αρμονική συνύπαρξη αλληλοσυγκρουόμενων πεποιθήσεων πρέπει να ριζώσει στον πολιτισμό μας.
Η συστηματική δημοσίευση διαφορετικών σκέψεων πολιτών, αφυπνίζει τη δημοκρατική συνείδηση, διαποτίζει την κοινή γνώμη και την οπλίζει με ανυποχώρητο σθένος στους δημοκρατικούς θεσμούς.