Αγαπημένος προορισμός και στην κορυφή της λίστας των προτιμήσεων των πολιτών των χωρών της Αγγλίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ρωσίας, της Νορβηγίας και της Σουηδίας, για τις διακοπές τους, είναι η Κρήτη. Το μοναδικό φυσικό κάλλος του νησιού, η ιστορία της, τα μνημεία της, η ασφάλεια, η φιλοξενία της, η κρητική διατροφή αλλά πάνω απ’ όλα η αυθεντικότητα και γνησιότητά της είναι τα «δυνατά» πλεονεκτήματα του νησιού και αποτελούν ελκυστικούς παράγοντες για την επιλογή των τουριστών. Η Κρήτη μαζί με τις Βελαερίδες νήσους και την Αττάλεια βρίσκονται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα σε 12 προορισμούς διεθνώς.
Τα παραπάνω αποτελούν ευρήματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο στις έξι παραπάνω χώρες, στο πλαίσιο του έργου «Τουριστική προβολή της Περιφέρειας Κρήτης», χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ και διενεργήθηκε από την εταιρεία MRB Hellas. Για την επιλογή της Κρήτης ως κορυφαίο τουριστικό προορισμό από τις ευρωπαϊκές αυτές χώρες, φέρεται να έπαιξε σημαντικό ρόλο η καμπάνια που έκανε η Περιφέρεια Κρήτης σε χώρες του εξωτερικού, όπως επεσήμανε άλλωστε και χθες στη διάρκεια της παρουσίασης της έρευνας από τον διευθυντή της εταιρείας Δημήτρη Μαύρο, ο περιφερειάρχης.
Ειδικότερα, ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης επεσήμανε ότι η έρευνα είναι ένα σημαντικό, αξιόπιστο «εργαλείο» που δείχνει την «χάραξη» της στρατηγικής που ακολουθεί η Περιφέρεια Κρήτης για την ανάπτυξη του τουρισμού της. Η έρευνα παρουσιάστηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο MRB Δημήτρη Α. Μαύρο παρουσία του περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, του εντεταλμένου συμβούλου τουρισμού Μιχάλη Βαμιεδάκη, της προϊσταμένης της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μαρίας Κασωτάκη, του προϊσταμένου του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Κρήτης Νίκου Ζωγραφάκη, στελεχών της Περιφέρειας της διευθύνουσας συμβούλου της εταιρείας «Encore» Ζένιας Γεωργιάδου του στελέχους της εταιρείας Ελένης Χανόγλου, και του γενικού διευθυντή της εταιρείας «Lowe» Θάνου Βλαχόπουλου.
Ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε δηλώσεις του για το περιεχόμενο της έρευνας ανέφερε: «Πρόκειται για μια εξαίρετη έρευνα, ένα αξιόπιστο «εργαλείο» γιατί πάντα με σοβαρότητα και υπευθυνότητα πρέπει να χαράζουμε και να υλοποιούμε κάθε καμπάνια ως Περιφέρεια. Το αποδεικνύουμε εξάλλου μέσα από τις συνεργασίες που έχουμε με διάφορους φορείς και μια αξιόπιστη εταιρεία με την έρευνά της μας δίνει όλα τα στοιχεία, θετικά και αρνητικά, που πρέπει να επεξεργαστούμε προς όφελος της περαιτέρω ανάπτυξης του τουριστικού μας προϊόντος».
Από την πλευρά του ο εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα τουρισμού Μιχάλης Βαμιεδάκης επεσήμανε: «Αξιοποιούμε στο έπακρο τα στοιχεία της έρευνας που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού της Περιφέρειας για την ανάπτυξη του τουρισμού μας. Σκοπός να μας δείξει την αποτελεσματικότητα της προβολής του νησιού στο εξωτερικό, επίσης να μας δείξει τα ισχυρά αλλά και τα αδύναμά μας σημεία, προκειμένου να επικεντρωθούμε σε αυτά στα πλαίσια της χάραξης της τουριστικής μας στρατηγικής. Τα ευρήματα είναι πάρα πολύ ενδιαφέροντα τόσο σε ποσοτικό όσο και σε ποιοτικό επίπεδο και μπορούμε να δούμε ποια είναι τα δυνατά μας σημεία που μπορούμε να αναπτύξουμε περαιτέρω, οι ευκαιρίες, και ποια είναι τα αδύναμά μας σημεία που χρίζουν βελτίωσης».
Ο διευθύνων σύμβουλος MRB Hellas Δημήτρης Μαύρος επεσήμανε σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας: «Κεντρικό συμπέρασμα των ευρημάτων της έρευνας είναι ότι το νησί είναι γεμάτο ευκαιρίες. Η Κρήτη έρχεται στην πρώτη ή δεύτερη θέση σε σχέση με τις ανταγωνιστικές περιοχές, έχουμε πολλά κοινά σε σχέση με ποιές χώρες προσελκύουμε. Οι δυο περιοχές που έχουμε να ανταγωνιστούμε είναι η Βαλεαρίδες νήσοι και η Αττάλεια που μαζί με την Κρήτη βρίσκονται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα σε 12 προορισμούς που έχουμε ανά τον κόσμο. Υπάρχουν ακόμα «κρυμμένοι» τομείς της Κρήτης, όπως η γαστρονομία της, που μπορούμε να την αναπτύξουμε περαιτέρω. Επίσης το φυσικό κάλλος όπου πρέπει να το εκμεταλλευτούμε ακόμα περισσότερο. Η Κρήτη έχει αφηγήματα που οι τουρίστες περιγράφουν όταν επιστρέψουν στις πατρίδες τους.
Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι ότι την Κρήτη επιλέγουν οι γυναίκες, οικογένειες με παιδιά και άτομα με ανώτερη μόρφωση και κοινωνικοοικονομική τάξη. Αυτοί που επιλέγουν την Κρήτη είναι νεώτερες ηλικίες από 25 έως 45 ετών κυρίως από Ρωσία, Νορβηγία, Σουηδία και στη 4η θέση η Γαλλία. Οι Άγγλοι και οι Γερμανοί εμφανίζουν λίγο πιο συγκρατημένες δυναμικές, αλλά και αυτοί αν γίνει το σωστό μάρκετινγκ θα ακολουθήσουν. Τέλος ας μην ξεχνάμε ότι η Κρήτη αποτελεί το νοτιότερο κομμάτι της Ευρώπης ό,τι και αν σημαίνει αυτό κλιματολογικά αλλά και σε επίπεδο μοναδικότητας».