Η χρήση των νέων τεχνολογιών και δη του διαδικτύου καταγράφει ανοδική πορεία σε ολόκληρη την Ευρώπη ενώ το ίντερνετ αποδεικνύεται το πλέον χρήσιμο εργαλείο για τους τουρίστες επισκέπτες που το χρησιμοποιούν κατά κόρον για να επιλέξουν τον προορισμό στον οποίο θα ταξιδέψουν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 51% των νοικοκυριών της Ε.Ε χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τα ταξίδια τους ενώ όπως αναφέρεται σε σχετική έρευνα για λογαριασμό της Google μέσω ίντερνετ θα πραγματοποιείται πάνω από το 1/3 των κρατήσεων για ταξίδια στην Ευρώπη, μέχρι το 2016. Η Αθήνα παραμένει με διαφορά ο δημοφιλέστερος προορισμός αναζήτησης από ξένους που θέλουν να έλθουν για διακοπές στη χώρα μας ενώ ακολουθούν η Κρήτη, Μύκονος, Κως.
Η Κρήτη κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο στην ηλεκτρονική αναζήτηση των επισκεπτών και κατατάσσεται στις πρώτες θέσεις των νησιωτικών τουριστικών προορισμών. Οι τουριστικές επιχειρήσεις προσπαθούν να αξιοποιούν με κάθε τρόπο το διαδίκτυο για να προβάλλουν τις επιχειρήσεις τους αλλά και τον τόπο. Καταλυτική όμως είναι και η συνεισφορά της περιφέρειας Κρήτης μέσα από την ιστοσελίδα που διαθέτει (http://www.incrediblecrete.gr) στην οποία προβάλλει τα τοπία και τον πολιτισμό των τεσσάρων νομών του νησιού ενώ σε αυτό προβάλλονται και τα διαφημιστικά βίντεο του γνωστού σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη τα οποία ξεναγούν τον επισκέπτη εικονικά στις ομορφιές του τόπου.
Σύμφωνα με την Google, το διαδίκτυο είναι άμεσα συνδεδεμένο με τους τόπους επιλογής των διακοπών των επισκεπτών καθώς παραμένουν συνδεδεμένοι στο ίντερνετ σε όλη τη διάρκεια των διακοπών τους.
Οι μηχανές αναζήτησης εξακολουθούν να είναι η αφετηρία απ’ όπου ξεκινούν τις αναζητήσεις τους για ταξίδια οι χρήστες του διαδικτύου. Πριν αποφασίσουν, μάλιστα, να κάνουν κάποια κράτηση αναζητούν προτού καταλήξουν 2,4 βδομάδες κατά τη διάρκεια των οποίων επισκέπτονται κατά μέσο όρο 18 ιστοσελίδες αναζητώντας ξενοδοχείο.
Οι χρήστες κινητών αναδεικνύονται σε πολύφερνους πελάτες για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις καθώς, μόνο κατά τον τελευταίο χρόνο, οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο για διακοπές στην Ελλάδα μέσω της συγκεκριμένης κατηγορίας συσκευών αυξήθηκαν 72%.
Το μεγάλο στοίχημα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με την Google, είναι να αξιοποιήσουν τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να «συναντηθούν» με τους υποψήφιους ταξιδιώτες στις πολλές διαφορετικές φάσεις που εκείνος χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να οργανώσει το ταξίδι του.
Σύμφωνα με μελέτη του 2013 του Oxford Economics για την επίδραση του διαδικτυακού περιεχομένου στον ευρωπαϊκό τουρισμό, η Ελλάδα μπορεί τα επόμενα χρόνια να αυξήσει το ΑΕΠ της κατά 3% προσθέτοντας 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης εφόσον αυξηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους η διαδικτυακή δραστηριότητα του ελληνικού τουρισμού.
Αναλυτικά…
ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟ ΙΣΤΟΤΟΠΟ TRIPADVISOR
Στους 10 καλύτερους τουριστικούς προορισμούς το Ρέθυμνο
Το TripAdvisor, ο παγκόσμιος ταξιδιωτικός ιστός, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του φετινού διαγωνισμού «Βραβείο Επιλογής ταξιδιωτικών προορισμών από επισκέπτες», τιμώντας τους κορυφαίους προορισμούς στην Ευρώπη και τη Αμερική έτσι όπως τους κατέταξαν οι εκατομμύρια επισκέπτες. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το TripAdvisor έχει μηνιαίως 375 εκατομμύρια διαδικτυακούς επισκέπτες, ενώ συγκεντρώνει πάνω από 250 εκατομμύρια προβολές και καταγραφές γνώμης επισκεπτών.
Σε αυτό το διαγωνισμό, το Ρέθυμνο απέσπασε πολλές θετικές κριτικές από τους επισκέπτες του, οι οποίοι το κατέταξαν με την ψήφο τους στην 7η καλύτερη πόλη της Ελλάδας την οποία αξίζει να επισκεφθεί κανείς. Το βραβείο αυτό είναι σημαντικό γιατί ακριβώς εκφράζει αμερόληπτα τις γνώμες και τις προτιμήσεις που προκύπτουν από πραγματικές εμπειρίες των ίδιων των επισκεπτών. Όπως τονίζει η αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Μπιρλιράκη η οποία και ειδοποιήθηκε την 27η Αυγούστου από την TRIPADVISOR, κ. Louise Sholkovitz για το βραβείο, «τίποτα δεν διατηρείται και σίγουρα δεν διακρίνεται μέσα στους ανταγωνιστικούς κόλπους του τουρισμού, όταν το ανθρώπινο στοιχείο απουσιάζει και η εμπειρία του επισκέπτη είναι επίπεδη. Η ψυχή και η φροντίδα που όλοι πρωτίστως οι Ρεθεμνιώτες επικοινωνούν, η αγάπη και η φιλοξενία με την οποία έχουν οπλίσει την καθημερινότητά τους, η αντίληψη πως η εμπειρία του επισκέπτη είναι ζήτημα συνολικής και αθροιστικής προσπάθειας, η κουλτούρα, η κατανόηση και ό,τι γεννιέται από το Ρεθεμνιώτη, είναι όλα εκείνα τα «κάτι παραπάνω» που μας χαρακτηρίζουν, αποφέρουν υψηλό δείκτη ικανοποίησης πελατών και τελικά μας διακρίνουν ανάμεσα στους 10 καλύτερους ελληνικούς προορισμούς».
Το βραβείο παρουσιάστηκε επισήμως στη διάρκεια της τελετής εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού 2015, την οποία συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Ρεθύμνου με το Σύλλογο Ξενοδόχων Νομού Ρεθύμνου, την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015, στο ξενοδοχείο «Aegean Pearl Hotel», στο Ρέθυμνο.
Η διάκριση αυτή επιβεβαιώνει, μεταξύ άλλων, τις σταθερά καλές σχέσεις που έχει οικοδομήσει το Ρέθυμνο στη διάρκεια των χρόνων με τους επισκέπτες του. Αρκεί ν’ αναφέρουμε ότι στη φετινή εκδήλωση απονεμήθηκαν, από τον δήμαρχο Ρεθύμνου κ. Γ. Μαρινάκη, τιμητικές διακρίσεις και ευχαριστίες σε 20 επαναλαμβανόμενους επισκέπτες του Ρεθύμνου, οι οποίοι προέρχονται από 5 διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες κι έχουν επιλέξει το Ρέθυμνο για τις διακοπές τους μέχρι και 47 φορές ! Επιπλέον, στην ίδια τελετή απονεμήθηκε τιμητική διάκριση σε μεγάλα γερμανικά τουριστικά πρακτορεία με τα οποία το Ρέθυμνο διατηρεί πολύχρονη και αποτελεσματική συνεργασία.
Ξεχωριστή αναφορά και τιμητικές διακρίσεις έλαβαν επίσης τα μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής Δήμου Ρεθύμνης που εκπροσωπούν την Περιφέρεια Κρήτης, τον Σύλλογο Ξενοδόχων, το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο, το Σύνδεσμο Τουριστικών Γραφείων, το Σωματείο ενοικιάσεως δωματίων Ξένιος Ζευς, την Ένωση Διευθυντών Ξενοδοχείων, τον σύλλογο Ξενοδοχοϋπαλλήλων, το Σύλλογο Εστίασης και αναψυχής, το Σύλλογο Ενοικιαζομένων αυτοκινήτων και τον ΟΕΒΕΡ, οι οποίοι όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, μοιράστηκαν δικαίως την επιτυχία, αφού είναι οι επαγγελματίες που με τις υψηλές υπηρεσίες που προσφέρουν στον τουριστικό κλάδο συνέβαλλαν στην ανάδειξη του Ρεθύμνου ως έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς. «Αξίζει ν’ αναφερθεί ότι η επιτυχία του φετινού εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, οφείλεται εν πολλοίς στη γενναιοδωρία και την ανιδιοτελή προσφορά κάποιων συμπολιτών που την στήριξαν έμπρακτα τους οποίους ευχαριστούμε θερμά:
-Το ξενοδοχείο Aegean Pearl και ειδικότερα οι κ.κ. Σχοινάς Γ. και Φραγιακδάκης Ευγ. Για τη διάθεση της εξαιρετικής συνεδριακής αίθουσας, την προσφορά μπουφέ και την άψογη εξυπηρέτηση που επεφύλαξαν οι εργαζόμενοι του ξενοδοχείου στους προσκεκλημένους.
-Τον Σεφ κ. Φανουράκη Στέλιο που επιμελήθηκε προσωπικά των υπέροχων εδεσμάτων που προσφέρθηκαν.
-Το φωτογράφο κ Αναστασάκη Γιώργο, την επιχείρηση Χατζάκη για την προσφορά ξηρών καρπών και γλυκισμάτων.
-Τον μουσικό Θανάση Παπαθανασίου
-Το προσωπικό του γραφείου Τουρισμού του Δήμου και την κα Κουταλά Μαριάννα από το γραφείο του Συλλόγου Ξενοδόχων για την ανάληψη εκ μέρους τους του απαιτητικού έργου της συνεχούς υποστήριξης της διοργάνωσης», καταλήγει η ανακοίνωση.