Η έλλειψη προσωπικού οδηγεί το ΙΚΑ Ρεθύμνου σε αδυναμία κανονικής λειτουργίας. Τα περισσότερα τμήματα των διοικητικών υπηρεσιών του τοπικού υποκαταστήματος του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων παραμένουν υποστελεχωμένα, με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται όπως θα έπρεπε οι ανάγκες των ασφαλισμένων.
Ο αριθμός του προσωπικού έχει μειωθεί κατά το ήμισυ τους τελευταίους μήνες, καθώς σύμφωνα με την διευθύντρια του ΙΚΑ στις αρχές του 2013 οι εργαζόμενοι ήταν 42 άτομα και πλέον έχουν απομείνει 22, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς συνταξιοδοτήθηκαν και πέντε τέθηκαν εκτός υπηρεσίας με τη διαδικασία της διαθεσιμότητας.
Χαρακτηριστικό των προβλημάτων που έχουν προκύψει είναι ότι μεταξύ του προσωπικού έχει γίνει ανακατανομή καθηκόντων και αρμοδιοτήτων, υπάλληλοι απασχολούνται ταυτόχρονα σε περισσότερα από ένα τμήματα, ενώ εργαζόμενοι που έχουν προσληφθεί με ειδικότητες κλητήρα ή νυχτοφύλακα, εργάζονται σε κρίσιμα τμήματα και κάνουν συναλλαγές με το κοινό προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ασφαλισμένοι όσο καλύτερα γίνεται.
Η κατανομή του προσωπικού στις διοικητικές υπηρεσίες του ΙΚΑ Ρεθύμνου, έχει ως εξής:
Διευθύντρια, Τμήμα Παροχών: 3 άτομα, Τμήμα Οικονομικό: 5 άτομα, Οικοδομές: 1 άτομο, Μητρώο 2 άτομα, Τμήμα Εσόδων: 7 άτομα, Δευτεροβάθμιος Έλεγχος: 1 άτομο, ΚΕΠΑ: 1 άτομο, Οδηγός 1 άτομο.
Σημειώνεται ότι το υποκατάστημα του Ρεθύμνου εξυπηρετεί πλέον ολόκληρο το νομό, καθώς προστέθηκαν και οι ασφαλισμένοι του Μυλοποτάμου μετά την αναστολή λειτουργίας του ΙΚΑ Περάματος.
Η διευθύντρια του ΙΚΑ, Ευαγγελία Γαγάνη, μιλώντας στα «Ρ.Ν.» για τη λειτουργία του υποκαταστήματος και τα προβλήματα που έχουν προκύψει μετά την αποχώρηση πάνω από 20 υπαλλήλων, ανέφερε τα εξής: «Η λειτουργία του υποκαταστήματος εναπόκειται στο φιλότιμο και στη διάθεση των υπαλλήλων, αρκετοί εκ των οποίων εργάζονται έως αργά το απόγευμα καθημερινά για να διεκπεραιώσουν τις εκκρεμότητες που υπάρχουν.
Υπάρχουν διαμαρτυρίες αλλά και κατανόηση από τον κόσμο, γιατί βλέπουν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί λόγω της έλλειψης προσωπικού. Αν, όμως, το ΙΚΑ ενταχθεί σε νέες διαδικασίες διαθεσιμότητας εργαζομένων, τότε τα πράγματα δεν θα είναι καθόλου αισιόδοξα. Στις αρχές του 2013 ήμασταν 42 άτομα και πάλι δυσκολευόμασταν να εξυπηρετήσουμε όλους τους ασφαλισμένους. Έχουμε μείνει 20-22, αν φύγουν και άλλοι η υπηρεσία δεν θα μπορεί να λειτουργήσει».
Η κεντρική διοίκηση του ΙΚΑ έχει ενημερωθεί εγγράφως, σύμφωνα με την κυρία Γαγάνη, για την κατάσταση που επικρατεί στο τοπικό υποκατάστημα, ωστόσο λύση δεν έχει βρεθεί και οι ελπίδες για στελέχωση των διοικητικών υπηρεσιών αφορούν την επιστροφή των προσληφθέντων με τον διαγωνισμό 9Κ, οι οποίοι είχαν τεθεί εκτός του οργανισμού. Αν συμβεί αυτό στο υπάρχον προσωπικό θα προστεθούν τρία άτομα.
«Η διοίκηση γνωρίζει για την αδυναμία λειτουργίας του υποκαταστήματος, καθώς έχει ενημερωθεί για όλα τα προβλήματα που έχουν προκύψει. Περιμένουμε μήπως το 2014 επιστρέψουν οι προσληφθέντες 9Κ που είχαν διωχθεί. Πάντως, κάτι πρέπει να γίνει άμεσα για να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του υποκαταστήματος, να επιτευχθούν από το προσωπικό οι στόχοι που τίθενται από την κεντρική διοίκηση και φυσικά για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων», επισημαίνει η διευθύντρια του ΙΚΑ.
Εν τω μεταξύ, αυτές τις μέρες η υπηρεσία θα ενισχυθεί με πέντε άτομα προσωπικό, πεντάμηνης απασχόλησης, μέσω του ΟΑΕΔ. Ωστόσο, οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι δεν έχουν δικαίωμα υπογραφής, δεν μπορούν να πάρουν κωδικό εισόδου στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΙΚΑ και η προσφορά τους πιθανότατα θα περιοριστεί στα χειρόγραφα έγγραφα και στην αρχειοθέτηση.
Σημειώνεται ότι η έλλειψη προσωπικού είναι κάτι παραπάνω από εμφανής στο τμήμα παροχών, καθώς ενώ παλιότερα οι δαπάνες καταβάλλονταν στους τραπεζικούς λογαριασμούς των ασφαλισμένων μέσα σε ένα μήνα, ενδεχομένως και λιγότερο, πλέον ο χρόνος πληρωμής αγγίζει τους δυο μήνες.